حضور سفیر چین در حرم امام رضا(ع)

به گزارش سافاری رو، سفیر جمهوری خلق چین در ایران گفت: معماری حرم مطهر رضوی از نظر فرهنگی، تاریخی و هنری غنی و باشکوه است.

حضور سفیر چین در حرم امام رضا(ع)

با تور گردشگری چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران ، پانگ سن در بازدید از بخشهای مختلف حرم مطهر رضوی از جمله صحن ها، موزه مرکزی، موزه فرش و رواق دارالحجه اضافه نمود: این سفر و بازدید از حرم مطهر رضوی فرصت ارزشمندی بود که با تاریخ و معماری این مکان مقدس بیشتر آشنا شوم.

وی اظهار کرد: معماری و بناهای موجود این مکان مقدس سرشار از زیبایی است و جلوه های بی نظیری از معماری اسلامی را به نمایش می گذارد.

سفیر جمهوری خلق چین گفت: فرهنگ غرب و شرق تفاوت های بسیار با یکدیگر دارند و در این مکان جلوه بی نظیری از فرهنگ و تمدن مردمانی مشاهده شد که برای ما بسیار تاثیرگذار بود.

وی هنرهای به کار رفته در رواق دارالحجه را گنجینه سرشار از هنر اسلامی دانست و اضافه نمود: این مجموعه مخزن بی نظیری از میراث ارزشمند معماری، فرهنگی و هویت تاریخی ملتی است که در طول قرن ها به یادگار گذاشته اند.

سالانه بیش از 25 میلیون زائر به بارگاه منور رضوی وارد می شوند که از این تعداد حدود پنج میلیون نفر غیرایرانی هستند.

منبع:هفت صبح

منبع: تسنیم
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 816

به "حضور سفیر چین در حرم امام رضا(ع)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور سفیر چین در حرم امام رضا(ع)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید