خلیج تایلند به روی گردشگران بسته شد

به گزارش سافاری رو، تایلند، از 1 ژوئن، خلیج محبوب و معروف مایا بی، لوکیشن یکی از فیلم های لئوناردو دی کاپریو، را به روی گردشگران می بندد.

خلیج تایلند به روی گردشگران بسته شد

امروز، یکی از روزهای ماه مه در خلیج مایا بی در تایلند در دریای آندامان است که به خاطر فیلم برداری فیلم ساحل با بازی لئوناردو دی کاپریو در این مکان به شهرت رسید. اما به جای ساحل های بکر و خلوتی که در فیلم دنی بویل دیده می گردد، این جا ساحلی شلوغ و آشفته است. گردشگرانی که به دنبال دریافت عکس های سلفی هستند روی شن های ساحل صف کشیده اند؛ کنار ساحل پر از قایق های تندرو است. با هر بار آمدن و رفتن قایق ها، هر لحظه به تعداد بازدیدنماینده هایی که خود را به آفتاب ساحل می سپارند، افزوده می گردد.

به دستور اداره حفاظت از گیاهان، حیات وحش و پارک های ملی تایلند (DNP)، بخشی از پارک ملی هات نوپارت تارا - جزیره کو فی فی، خلیج مایا بی، از تاریخ 1 ژوئن تا 30 سپتامبر 2018 به عنوان بخشی از یک برنامه چهار ماهه باز زایش و طراوت بخشی تعصیل شد.

بر اساس بیانیه صادر شده از سوی اداره گردشگری تایلند (TAT)، قایق ها در این ساحل مجاز به ورود به خلیج یا لنگر انداختن در لوه ساماه، در هر دو بخش جزیره کو فی فی، نیستند. به جای این ساحل، مسافران می توانند تحت نظارت های شدید DNP از خلیجی بازدید نمایند که بین دو صخره قرار گرفته است و یک ورودی طبیعی به تالاب را تشکیل می دهند.

در این بیانیه اعلام شده است که:

DNP در مدت این چهار ماه، مطالعات ارزیابی کیفی روی محیط ساحلی و دریایی و شرایط منابع صخره ای و ساحلی، کنترل زیست محیطی و مدیریت گردشگری منطقه انجام می دهد.

این کار برای مشخص اقدامات صحیح برای یاری به پایداری محیطی مایا بی در فصل های بدون گردشگر انجام می گردد.

اول باراکای، حالا مایا بی

تایلند، هر سال پارک های ملی خود را به دلیل دلایل مختلف، از آب و هوای نامناسب گرفته تا احیای زیست محیطی، تعطیل می نماید؛ اما علی رغم فشاری که سال هاست فعالان زیست محیطی بر مسئولین وارد می نمایند، این اولین باری است که آن ها مایا بی را تعطیل نموده اند.

خلیج مایا بخشی از استان کرابی تایلند است و فاصله خیلی کمی با فی فی دون (Phi Phi Don)، ساحل محبوب گردشگران، دارد. آمار منتشر شده توسط DNP نشان می دهد که پارک ملی پارک ملی هات نوپارت تارا - مو کو فی فی (Hat Noppharat Thara-Mu Ko Phi Phi) در سال 2018 میزبان 2٬500٬000 گردشگر (2 میلیون و 500 هزار) بوده است که نیم میلیون نفر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

تعطیلی مایا بی پس از تصمیم دولت فیلیپین مبنی بر تعطیلی 6 ماهه محل گردشگری محبوب باراکای انجام می گردد؛ این تعطیلی از ابتدای روز 26 آوریل و در پی افزایش نگرانی ها در خصوص سواحل معروف جزیره صورت می پذیرد که آب های آبی و شفاف آن در اثر آسیب های پایدار زیست محیطی به رنگی تیره و ناخوشایند درآمده است.

باراکای، برخلاف خلیج کوچک مایا که هیچ هتل و یا اقامتگاهی در آن ساخته نشده است، 17٬000 نفر سکنه دارد که خیلی از آن ها به طور مستقیم در صنعت گردشگری مشغول به فعالیت هستند.

با تور تایلند سفر کنید
منبع: کجارو / edition.cnn.com
انتشار: 15 تیر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 251

به "خلیج تایلند به روی گردشگران بسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلیج تایلند به روی گردشگران بسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید