رژه نظامی چین برای گرامیداشت هفتادمین سالروز تاسیس جمهوری خلق

به گزارش سافاری رو، تسلیحات جدید، شامل یک پهپاد مافوق صوت و یک موشک بالستیک که قادر به هدفگیری آمریکاست، در رژه ای نظامی به مناسبت هفتادمین سالروز تاسیس جمهوری خلق چین رونمایی شد.

رژه نظامی چین برای گرامیداشت هفتادمین سالروز تاسیس جمهوری خلق

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نوشته روزنامه گاردین، چین هفتادمین سالروز حاکمیت کمونیسم و ظهورش در صندلی ابر قدرت جهانی را با یک رژه نظامی در پکن که نمایشی از تازه ترین دستاوردهای فناوری است و وعده شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین مبنی بر اینکه هیچ قدرتی نمی تواند اساس این کشور عظیم را متزلزل کند گرامی داشت.

اما به نظر می رسد اعتراضات هنگ کنگ بر چشم انداز وحدت ملی مدنظر پکن سایه انداخته است. هنگ کنگ در نخستین ساعات امروز حدود 6000 مامور پلیس را در میان تدابیر شدید امنیتی در خیابان ها مستقر کرد. بنا بر گزارش ها، یک برنامه آتش بازی لغو و مراکز خرید بسته شد.

رهبری چین و مقام های ارشد پکن برای تماشای این رژه نظامی با 15 هزار نیرو و تسلیحاتی شامل پهپادهای مافوق صوت و موشک های بالستیک جدید در میدان تیان آن من گردهم آمدند. رژه میدان تیان آن من در مرکز پکن از جمله بزرگترین رژه ها در تاریخ این کشور است.

این مراسم پس از یک رژه غیرنظامی در پکن برگزار شد که ادای احترامی به مائو تسه تونگ بود که در روز اول اکتبر 1949 پس از پیروزی کمونیست ها در یک جنگ خونین داخلی تاسیس جمهوری خلق چین را خاطرنشان کرد.

مراسم های مذکور با سخنرانی رئیس جمهوری چین شروع شد که بر ظهور مالی چین و نقش حزب کمونیست در تحکیم آن تمرکز کرد. او گفت: هیچ نیروی وجود ندارد که بتواند اساس این کشور عظیم را متزلزل کند. هیچ نیرویی نمی تواند جلوی پیشرفت مردم چین و ملت چین را بگیرد.

شی که قدرتمندترین رهبر چین از زمان مائو است، تاکید نمود: دیروز چین در تاریخ نوشته شده است، فردای چین بهتر هم خواهد بود. کل حزب ما برای وحدت می کوشد و ماموریتمان را از یاد نمی بریم.

هفتاد سال قبل مائو تسه تونگ پس از پیروزی حزب کمونیست مقابل حزب حاکم کومینتانگ یا حزب ملی تولد جمهوری خلق چین را خاطرنشان کرد. دو طرف از دهه 1920 بعد از فروپاشی نظام امپراتوری درگیر جنگی پرهزینه بودند.

رژه نظامی امروز با پرواز بالگردهای حامل پرچم حزب کمونیست، کشور و ارتش چین شروع شد تا بار دیگر اولویت های رهبری چین را به نمایش بگذارد. سخنرانی شی جینپینگ بر شادی و خوشحالی تمامی گروه های اقلیت در چین تاکید داشت و برای نگهداری از شکوفایی بلندمدت و ثبات در هنگ کنگ و ماکائو وعده داد.

حکومت کمونیستی چین اما به فقدان دموکراسی، سرکوب حقوق و خفه کردن هرگونه صدای مخالف و یک نظام غیرعادلانه قضایی، متهم است و به طور گسترده مورد انتقاد قرار می گیرد. منتقدان از جمله به بازداشت گسترده مسلمانان قوم اویغور در شین جیانگ و سایر گروه ها در سال های اخیر اشاره می نمایند.

رئیس جمهوری چین در سرانجام همچنین گفت: باید توسعه مسالمت آمیز و روابط بین کشوری را در نظر داشته باشیم و به کوشش برای اتحاد کامل کشورمان ادامه دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 453

به "رژه نظامی چین برای گرامیداشت هفتادمین سالروز تاسیس جمهوری خلق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رژه نظامی چین برای گرامیداشت هفتادمین سالروز تاسیس جمهوری خلق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید