ساحل جمیرا کجاست؟ ساحل جمیرا دبی

به گزارش سافاری رو، ساحل جمیرا دبی

دبی بزرگ ترین شهر امارات متحده عربی به حساب می آید و ازنظر موقعیت جغرافیایی در جنوب ایران و در شبه جزیره عربستان قرار گرفته است.

ساحل جمیرا کجاست؟ ساحل جمیرا دبی

قدمت تاریخی شهر دبی نزدیک به هزار سال می شود و در سال 1833 شیخ مکتوم بن بطی بن سهیل آل مکتوم دبی را به طور رسمی به عنوان یک شهر بنیان گذاری کرد.

تا قبل از قرن بیستم مردم دبی ماهیگیر و زاغه نشین بودند؛ اما این شهر بعد از قرن بیستم به دلیل موقعیت جغرافیایی خوبی که داشت، به یکی از مهم ترین بندرهای دنیا تبدیل شد و رونق گرفت. امروزه با پیشرفت برج سازی، صنعت گردشگری و خدمات بازرگانی شهر دبی به گران ترین شهر خاورمیانه و یکی از قطب های گردشگری دنیا تبدیل شده است و سالانه گردشگران زیادی از سراسر دنیا با تور دبی یا به صورت خصوصی به این شهر شیخ نشین سفر می کنند.

دبی جاذبه های گردشگری بی نظیری مانند مراکز خرید، برج های بسیار بلند (مانند برج خلیفه که بلندترین هتل دبی و دنیا است)، سواحل دریایی تمیز و زیبا، پارک های آبی، پیست اسکی سرپوشیده، خانه های تاریخی و موزه های مردم شناسی دارد و بازدید از این مکان ها سفر شما را به یکی از بهترین سفرهای عمرتان تبدیل می کند.

یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری دبی سواحل دریایی آن است که امکانات رفاهی بی نظیری مانند پارک آبی، صندلی های مخصوص آفتاب دریافت، کتابخانه، جت اسکی، پارک بچه ها و... د ارد.

در شهر دبی بعضی از ساحل های دریایی دراختیار برج و هتل های خصوصی است و فقط کسانی که در این مکان ها اتاق رزرو کرده باشند، می توانند از آن ها بازدید و استفاده کنند. بقیه سواحل به صورت عمومی هستند و گردشگران برای بازدید از آن باید مبلغی را به عنوان ورودی پرداخت کنند.

یکی از مهم ترین سواحل عمومی دبی ساحل جمیرا است و در این مقاله بیش تر با آن آشنا خواهید شد. اگر پس از کسب ویزای دبی قصد سفر به دبی را دارید، می توانید بلیط هواپیما دبی را از وب سایت علی بابا تهیه کنید تا کم ترین زمان و هزینه را برای خرید بلیط صرف کرده باشید.

دیدنی های ساحل جمیرا

منطقه جمیرا دبی یکی از مناطق ساحلی دبی است که به سه بخش تقسیم می شود و جاذبه های گردشگری بی نظیری مانند ساحل جمیرا و هتل برج العرب را در خود جای داده است.

همان طورکه در بخش قبلی گفتیم ساحل جمیرا یکی از مهم ترین سواحل عمومی دبی به شمار می رود. این ساحل به طول سه کیلومتر در امتداد دریای خلیج فارس کشیده شده است. ساحل جمیرا انتهای خیابان جمیرا قرار گرفته و مانند بقیه سواحل دبی امکانات رفاهی مناسبی مانند صندلی های مخصوص آفتاب دریافت، پارک آبی، جت اسکی و... دارد.

شما در این ساحل می توانید با خیال راحت شنا کنید، آفتاب بگیرید، در ساحل پیاده روی کنید، جت اسکی سوار شوید،کتاب بخوانید و خلاصه از سفرتان حسابی لذت ببرید.

درنظر داشته باشید که آفتاب دبی بسیار سوزان است؛ پس اگر می خواهید از گرمای آب وهوای دبی اذیت نشوید، بهتر است بلیط هواپیما دبی را در فصول سرد سال رزرو کنید. از آن جایی که در دبی مردم حق ریختن آشغال در خیابان و مکان های عمومی را ندارند، این ساحل بسیار تمیز بوده و به دلیل رعایت استانداردهای بین المللی محیط زیست، تاییدیه پرچم آبی را (این تاییدیه از سمت بنیاد آموزش محیط زیست به کشورهایی داده می شود که مناطق گردشگری شان مطابق با استانداردهای بین المللی محیط زیست کنترل شود) دریافت کرده است.

شن های سفید، دریای آبی خلیج فارس و نخلستان های سرسبز به تنهایی منظره ای رویایی را در این ساحل به وجود آورده؛ ولی کنار این ها مکان هایی در ساحل جمیرا قرار گرفته است که جذابیت آن را چند برابر می کند. درادامه به توضیح این مکان ها می پردازیم.

برج العرب

برج العرب یکی از مجلل ترین هتل های دبی محسوب می شود و ازنظر ارتفاع سومین هتل بلند دنیا است. این هتل زیبا به یاد مردم این شهر که ماهی گیر بودند، به شکل بادبان قایق ساخته شده و در بخشی از دریا قرار گرفته است.

جالب است بدانید اندازه کوچک ترین هتل 169 متر و بزرگ ترین اتاق آن 780 مترمربع است و هزینه سرو غذا در رستوران های آن کم تر از 1000 درهم نخواهد بود. اگر می خواهید اطلاعات کافی درباره رزرو هتل های دبی به دست آورید، به وبلاگ علی بابا مراجعه کنید. همچنین با خرید بلیط هواپیما دبی و تور دبی از علی بابا می توانید از پنج درصد تخفیف رزرو هتل دبی برخوردار شوید.

پارک ساحلی جمیرا

فرقی ندارد که با تور دبی یا به صورت خصوصی به دبی سفر می کنید، بازدید از پارک ساحلی جمیرا پس از اقامت در هتل دبی بدون شک یکی از کارهایی است که می تواند لذت مسافرت تان را کامل کند. پارک ساحلی جمیرا قدیمی ترین پارک این منطقه است که در سال 1989 افتتاح شده و وسعتی به اندازه 12 هکتار دارد. این پارک زیبا در یکی از مناطق حافظت شده ساحل ساخته شده و غریق نجات هایی که در این پارک فعالیت دارند، همگی مجهز به وسایل ایمنی مانند کپسول اکسیژن، تیوپ و... هستند. آن ها در صورت بروز مشکل برای بازدیدکنندگان می توانند اقدامات لازم را برای کنترل شرایط انجام دهند. پارک ساحلی جمیرا امکاناتی مانند زمین بازی بچه ها، زمین ورزشی برای والیبال، بسکتبال، فضای سبز و باغ، رستوران و کافی شاپ، عبادت گاه و اتاق تعویض لباس دارد؛ همچنین روزهای دوشنبه این پارک فقط مخصوص خانم ها است.

چگونه به ساحل جمیرا برویم؟

اگر می خواهید به ساحل جمیرا بروید، اول وارد خیابان جمیرا شوید و به سمت انتهای آن حرکت کنید. در خیابان جمیرا وسایل نقلیه مختلفی مانند تاکسی و مترو وجود دارد که دسترسی شما را به دریا و ساحل آسان می کند؛ البته در سفر با تور دبی نگران حمل ونقل تان نخواهید بود. اگر با خودرو شخصی تان به ساحل جمیرا رفتید، برای پارک کردن ماشین تان می توانید از پارکینگ ساحل استفاده کنید.

بهتر است بدانید هزینه این پارکینگ از ساعت 13 تا 16 رایگان است؛ اما در ساعات دیگر باید مبلغ 30 درهم به عنوان ورودی بپردازید.

بازدید ساحل از ساعت هفت صبح تا 23:30 شب امکان پذیر است و هزینه ورودی آن برای هر نفر پنج درهم خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1660

به "ساحل جمیرا کجاست؟ ساحل جمیرا دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساحل جمیرا کجاست؟ ساحل جمیرا دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید