ویزای کانادا: شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا در ایام کرونا

به گزارش سافاری رو، خبرگزاری خبرنگاران- کووید 19 دنیا را تحت تاثیر قرار داده است و مهاجرت تحصیلی به کانادا در ایام کرونا و شرایط آن نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. در گذشته افرادی که پذیرش تحصیلی خود از یکی از دانشگاه های کانادا را دریافت می کردند، با مراجعه به سفارت کشور کانادا ویزای تحصیلی خود را دریافت می کردند و بدون محدودیت خاصی راهی کانادا شده و دوره تحصیلی خود را شروع می کردند. پس از شیوع بیماری کرونا در دنیا، دولت کانادا محدودیت های مهاجرتی را در این کشور تصویب کرد و به یاری آن ها توانست تا به نوعی مانع رشد هرچه بیشتر این بیماری گردد. در این گفتار در رابطه با شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا در ایام کرونا اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

ویزای کانادا: شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا در ایام کرونا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای مولتی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

معافیت ها و محدودیت های سفر به کانادا برای دانشجویان بین المللی

برای این که بتوانید به عنوان یک دانشجو وارد کشور کانادا شوید، باید گواهی اجازه تحصیل در کانادا را در اختیار داشته باشد. همچنین باید نشان دهید که به یک موسسه آموزشی معتبر با برنامه آمادگی در برابر کویید 19 که توسط استان مربوطه تایید شده است وارد خواهید شد.

قبل از این که به کشور کانادا سفر کنید، اطمینان داشته باشید که کلیه قوانین را مطالعه نموده باشید و می دانید که چه کارهایی را قبل و بعد از ورود به کانادا باید انجام دهید. قوانین مربوط به پرواز به کانادا یا ورود به این کشور به وسیله مرزهای زمینی نیز تفاوت هایی دارد. زمانی که قرنطینه شما در هتل به انتها رسید، باید قوانینی که دانشگاه یا موسسه آموزشی در اختیار شما قرار داده است را رعایت کنید. در صورتی که فردی خردسال و بدون همراه وارد کانادا گردد از اقامت اجباری در هتل معاف خواهد شد.

درخواست برای اجازه تحصیل در کشور کانادا

به دلیل اثرات بیماری کرونا دولت کانادا اعلام نموده است که قادر به رسیدگی به درخواست های جدید به صورت همیشگی نیست و نمی تواند زمان دقیقی را برای رسیدگی به پرونده شما اعلام کند. به همین دلیل شما باید به صورت آنلاین درخواست خود را برای تحصیل در کشور کانادا ثبت کنید. در این رابطه اهمیتی ندارد که شما در کشور کانادا زندگی می کنید یا خارج از آن هستید.

زمانی که می خواهید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • نامه رسمی پذیرش از یکی از موسسات آموزشی مورد تایید
  • کلیه مدارکی مورد احتیاج برای درخواست اجازه تحصیل در این کشور که امکان ارائه آن ها وجود دارد
  • یک نامه توضیحی در رابطه با مدارکی که به دلیل شیوع بیماری کرونا امکان ارائه آن ها وجود ندارد

در صورتی که به دلیل ناتوانی یا مشکلاتی که ممکن است وجود داشته باشد نمی توانید درخواست خود را به صورت آنلاین ارائه دهید، می توانید آن ها را به صورتی کاغذی ارائه دهید. زمانی درخواست شما مورد آنالیز قرار خواهد گرفت که مدارک خود را به صورت کامل ارائه داده باشید و محل آموزش شما یکی از موسسات تایید شده در کشور کانادا باشد. به همین دلیل قبل از اقدام برای اخذ پذیرش از یک موسسه آموزشی حتما این موضوع را مد نظر قرار دهید. زمانی که شما توانستید مجوز تحصیل در کانادا را به دست آورید، می توانید تحصیل خود را در این کشور شروع کنید یا تحصیلات خود را که پیش تر به صورت آنلاین شروع نموده بودید را در این کشور ادامه دهید.

تکمیل نقص مدارک برای ویزای تحصیلی کانادا در دوران کرونا

در حال حاضر این امکان وجود دارد که فردی نتواند مدارک خود را به صورت کامل در اختیار داشته باشد اما برای اینکه درخواست فرد مورد آنالیز قرار گیرد، اولین مدرک مورد احتیاج نامه پذیرش از یکی از موسسات علمی مورد تایید است. در صورتی که این مدرک ارائه نشده باشد، مدارک ارائه شده توسط فرد آنالیز نخواهد شد.

در صورتی که شما به مدارک دیگری برای ثبت درخواست خود احتیاج داشته باشید، از آن جا که در حال حاضر شرایط بهتر از گذشته است و بسیاری از متقاضیان می توانند مدارک مورد احتیاج خود را ارائه دهند، سفارت کشور کانادا به صورت اتوماتیک به افراد زمان بیشتری برای ارائه مدارک نخواهد بخشید.

  • سفارت کشور کانادا با شما ارتباط برقرار خواهد نمود تا مدارک بیشتری را ارائه دهید. از زمانی که با شما ارتباط برقرار می گردد شما تنها 30 روز زمان خواهید داشت تا مدارک تکمیلی را ارائه دهید.
  • جمع آوری مدارک خود را شروع کنید: بهتر است پیش از آنکه با شما تماس حاصل گردد شروع به جمع آوری مدارک خود کنید چراکه ممکن است به طور معمول به زمان بیشتری برای جمع آوری مدارک احتیاج داشته باشید. همچنین ایمیل خود را به خوبی مطالعه کنید تا متوجه شوید که به چه مدارکی احتیاج خواهید داشت.
  • برای بدست آوردن مدارک تکمیلی به شهر یا کشور دیگری سفر نکنید چراکه در صورتی که دلیل قانع نماینده ای در اختیار داشته باشید، سفارت کشور کانادا به شما این فرصت را خواهد داد تا در تاریخ دیگری بتوانید مدارک خود را ارائه دهید.

تمدید اجازه تحصیل در کشور کانادا

در صورتی که می خواهید برای مدتی طولانی تر در کشور کانادا بمانید، باید درخواست خود را به صورت آنلاین ارائه دهید. در صورتی که که در حال تحصیل در کشور کانادا هستید و اجازه تحصیل شما درحال انتها یافتن است، برای ماندن در کانادا شما سه گزینه را پیش رو خواهید داشت:

  • در صورتی که می خواهید تحصیلات خود را ادامه دهید، ممکن است به شما اجازه تمدید اجازه تحصیل داده گردد.
  • در صورتی که تحصیلات شما به انتها رسیده باشد، شما ممکن است واجد شرایط درخواست برای اجازه کار پس از تحصیل باشید.
  • در صورتی که نمی خواهید تحصیل کنید یا اجازه کار پس از تحصیل دریافت کنید، می توانید ویزای توریستی دریافت کنید.

برای اینکه بتوانید با موفقیت این کارها را انجام دهید باید درخواست خود را پیش از انتها زمان اعتبار اجازه تحصیل خود ارائه کنید.

توجه داشته باشید که شیوع بیماری کرونا بر بازار کار در این کشور نیز تاثیراتی را داشته است اما همچنان دانشجویان دوره های تمام وقت که در دانشگاه های مورد تایید تحصیل می نمایند می توانند طول دوره تحصیل خود نیز به صورت نیمه وقت مشغول به کار شوند.

برای اینکه بتوانید در این شرایط خاص اطمینان بیشتری برای موفقیت در دریافت اجازه تحصیل در کشور کانادا داشته باشید، بهتر است از مشورت های وکیل و مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC بهره ببرید چراکه تجربه ایشان در مورد شناخت دانشگاه های مورد تایید و همچنین قوانینی که باید در هنگام و پیش از ورود به کانادا باید رعایت گردد می تواند راستا مهاجرتی شما در این دوره حساس را هموارتر سازد. مجموعه حقوقی کانادا پاس با تعهد به ارایه ممتازترین خدمات حقوقی مهاجرتی تا موفقیت شما در کنارتان است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1766

به "ویزای کانادا: شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا در ایام کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای کانادا: شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا در ایام کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید