شهر زیر زمینی ، انسان ها در زیر زمین کوبر پدی استرالیا (تور استرالیا ارزان)

به گزارش سافاری رو، کوبر پدی (Coober Pedy) نام یک شهر زیر زمین کوچک در جنوب استرالیا است که در 846 کیلومتری شمال آدلاید قرار گرفته است. با توجه به سرشماری سال 2011 جمعیت این شهر 1695 نفر است. از این شهر به عنوان مرکز عقیق دنیا یاد می گردد چرا که عقیق های قیمتی و زیبایی فراوانی از این شهر استخراج شده است. عقیق در سال 1915 در این شهر پیدا شد و بعد از آن تامین کننده اصلی عقیق با کیفیت در سطح دنیا است. این شهر بالغ بر 7 مزرعه عقیق و بزرگترین تولیدکننده عقیق دنیا ممی باشد.ولی معروفیت این شهر به علت وجود معادن پرشمار عقیق نیست بلکه شهر زیرزمینی آن عامل اصلی معروفیت و محبوبیت کوبرپدی شده است.

شهر زیر زمینی ، انسان ها در زیر زمین کوبر پدی استرالیا (تور استرالیا ارزان)

با تور استرالیا ارزان از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

تاریخچه

در سال 1915 وقتی که معین شد این منطقه داری عقیق است مردم زیادی از سرتاسر دنیا برای استخراج عقیق به اینجا آمده اند. ولی وقتی که به آفتاب سوزان کوبرپدی برخوردند دنبال فکر چاره ای گشتند و چاره خود را در حفر تونلهایی زیرزمین برای درامان ماندن از گرمای خورشید تماشاد و برای استراحت به این تونل ها میرفتند. در این شهر کوچک به وفور از این تونلها یافت میشود. به تدریج این تونلها توسعه یافت و هر روز به تعداد و عمق آنها اضافه شد تا امروز شاهد ایجاد یک شهر زیر زمینی باشیم. کوپرپدی به همان مقدار که از عقیق کسب عایدی می نماید از صنعت توریسم نیز بهره برداری میکند.در این شهر زیر زمنی هر آنچه که یک شهر واقعی احتیاج دارد وجود دارد از جمله مدرسه، کتابخانه، رستوران، سالن ورزشی و حتی کلیسا.....

چگونگی زندگی در این اماکن ...

رام آرام نام این شهر بر سر زبان ها افتاد و امروزه علاوه بر کسب عایدی به وسیله معادن عقیق، صنعت گردش گری روزبروز در کوبر پدی استرالیا رو به رشد است. مردم از کشور های مختلف و مخصوصاً کشورهای اروپایی برای تماشا یک شهر زیر زمینی به این منطقه سفر می نمایند. در این شهر شما میتوانید یک اتاق جهت استراحت رزرو کنید چند روزی را بدون دردسر از دنیای بیرون در آن سپری کنید. علاوه بر این شما هر موقع که خواستید از شهر زیرزمینی خارج شده و در پی پیدا کردن عقیق می روید و تا شاید یادگاری مهمی و ارزشمندی برای خود بردارید.

شرایط آب و هوایی ...

نام اولیه این شهر Stuart Range Opal Field بوده است. اما رفته رفته تغییر نام داد و امروزه با کوبرپدی شناخته میشود. نام کوبرپدی برای بومیان این منطقه به معنی پسرهای چاله آبی است.بدون شک این شهر یکی از منحصر بفردترین شهر های دنیا است که بهتر است برای یک بار هم که شده از آن ملاقات فرمایید.زمین گلف این شهر نیز بسیار معروف است. از انجایی که باران به ندرت در این شهر می بارد و آب کمیاب است زمین گلف بدون چمن است ولی مردم بدون هیچ نگرانی به بازی خود ادامه می دهند. امروزه اقتصاد این شهر عمیقاً بر صنعت توریسم پایدار است.

منبع: همگردی
انتشار: 11 دی 1401 بروزرسانی: 11 دی 1401 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2301

به "شهر زیر زمینی ، انسان ها در زیر زمین کوبر پدی استرالیا (تور استرالیا ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر زیر زمینی ، انسان ها در زیر زمین کوبر پدی استرالیا (تور استرالیا ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید