طرح های بوم گردی کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت عوارض تغییر کاربری معاف شدند

به گزارش سافاری رو، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در سال های اخیر استفاده از بناهای قدیمی روستایی به عنوان یک فضای گردشگری در قالب طرح های بوم گردی مورد توجه قرار گرفته است.

طرح های بوم گردی کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت عوارض تغییر کاربری معاف شدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی استان امروز دوشنبه 26 شهریور 97 در نشست کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اضافه نمود: بر اساس برنامه ریزی ها تا سه سال آینده باید 50 واحد بو م گردی در سطح استان داشته باشیم که در این راستا سال جاری راه اندازی 15 واحد بو م گردی مد نظر قرار گرفته است.

او گفت: برای تسریع در راه اندازی این واحد های بو م گردی احتیاج است که دستگاه های ذی ربط به ویژه بنیاد مسکن در صدور مجوزهای لازم همکاری بیشتری داشته باشند.

دبیر کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری نخستین جشنواره استارتاپ، ایده های خلاق گردشگری در استان اشاره نمود و گفت: در این جشنواره 12 ایده و طرح نوین در حوزه گردشگری آنالیز شد که یکی از مهم ترین این طرح ها، گردشگری سلامت تاراگون بود که می تواند به عنوان یک ایده خوب در جهت ترویج گردشگری سلامت به کار گرفته گردد.

او به مسائل ایجاد گردیده توسط برخی واحد های بین راهی اشاره نمود و اضافه نمود: تعدادی زیادی واحد خدماتی در راه های مواصلاتی استان وجود دارد که به علت اینکه بدون مجوز هستندامکان نظارت و کنترل این واحدها وجود ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این واحدها اشتغال زیادی ایجاد نموده اند و امکان تعطیل کردن آنها وجود ندارد بنابراین از اداره کل راهداری می خواهیم فرایند صدور مجوز این واحدها را پیگیری کند تا بتوانیم بر آنها نظارت داشته باشیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 48

به "طرح های بوم گردی کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت عوارض تغییر کاربری معاف شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح های بوم گردی کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت عوارض تغییر کاربری معاف شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید