ماهیگیران 63 پناهنده روهینگیایی سرگردان در آبهای اندونزی را نجات دادند

به گزارش سافاری رو، خبرنگاران : پلیس اندونزی گفت تعدادی از ماهیگیران این کشور 63 مسلمان روهینگیایی میانمار از جمله 23 کودک را در حالی که در آبهای اندونزی سرگردان و بدون آذوقه بودند، نجات دادند.

ماهیگیران 63 پناهنده روهینگیایی سرگردان در آبهای اندونزی را نجات دادند

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات پلیس اندونزی امروز (آدینه) اعلام کردند که تعدادی از ماهیگیران این کشور 63 مسلمان روهینگیایی میانمار از جمله 23 کودک را در حالی که در آبهای اندونزی سوار بر یک قایق چوبی سرگردان و بدون آذوقه بودند، نجات دادند.

بنا براین گزارش، این شناور چوبی که بدون موتور در آبهای غرب اندونزی سرگردان بود در ساحل شرقی جزیره سوماترا در اطراف استان آسه اندونزی پیدا شد.

رئیس پلیس منطقه آسه غربی در این رابطه گفت: ماهیگیران این قایق را با 63 روهینگیایی روز گذشته در 160 کیلومتری شهر ساحلی ایدی رایوک پیدا کردند و به صورت یدک کش به ساحل انتقال دادند.

وی در ادامه اضافه نمود: تنها چیزی که ما می دانیم این است که آنها اهل میانمار هستند؛ ما نمی دانیم قایق آنها دقیقا از کجا حرکت نموده است چرا که از شدت خستگی و گرسنگی امکان صحبت با آنها وجود نداشت و همچنین برای ارتباط با آنها زبان آنها را نمی دانیم.

درگیری ها میان بودائیان و مسلمانان روهینگیا در استان رواخین در غرب میانمار علاوه بر کشته شدن صدها مسلمان، آوارگی نزدیک به صد هزار مسلمان را در پی داشت.

در حالیکه بعضی از آوارگان روهینگیایی در اردوگاه هایی در خاک میانمار در وضعیت اسفباری بسر می برند، بعضی دیگر برای رهایی از هجوم افراط گرایان، به کشورهای منطقه از جمله بنگلادش، مالزی، اندونزی و تایلند پناه می برند که در میان آبهای منطقه سرگردان می مانند.

کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد به تازگی از کشورهای همسایه میانمار خواسته است تا مرزهای خود را به روی آوارگان روهینگیا بگشایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 400

به "ماهیگیران 63 پناهنده روهینگیایی سرگردان در آبهای اندونزی را نجات دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماهیگیران 63 پناهنده روهینگیایی سرگردان در آبهای اندونزی را نجات دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید