مشگین شهر قابلیت تبدیل شدن به قطب ژئوتوریسم را داراست

به گزارش سافاری رو، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین شهر گفت: به واسطه آثار متعدد زمین شناسی، این شهرستان قابلیت تبدیل شدن به قطب ژئوتوریسم کشور را داراست.

مشگین شهر قابلیت تبدیل شدن به قطب ژئوتوریسم را داراست

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، ایمانعلی ایمانی امروز چهارشنبه 6 آذر 1398 با اعلام این خبر توضیح داد: طبیعت این شهرستان برخوردار از جاذبه های متعددی است که به مانند یک موزه بزرگ زمین شناسی مورد توجه است.

او با اشاره به بعضی جاذبه ها گفت: ژئوپارک شیروان دره، دره تنگ، دره کپز، دره ساربانلار، دره گندیمان از ژئوسایت های مهم شمال غرب ایران محسوب می شوند.

ایمانی با اشاره به برگزاری تورهای ژئوتوریسم از معرفی ژئوسایت و ژئومورفوسایت های گستره جغرافیایی شهرستان مشگین شهر اطلاع داد و گفت: ژئوتوریسم که شاخه جدید گردشگری و متمرکز بر پدیده های زمین شناسی است در این شهرستان آثار متعددی دارد.

او گفت: ژئوتوریسم بر نگهداری و حمایت از ابعاد پنج گانه اساسی ویژگی های جغرافیایی یک ناحیه یعنی محیط، فرهنگ، زیبایی، علم و آموزش و بهزیستی مردم محلی تاکید دارد و نقش ویژه ای در حفظ توانمندی های جوامع محلی ایفا می نماید.

ایمانی با اشاره به نقش مهم این پدیده ها در جلب و جذب گردشگر و توسعه پایدار روستایی شهرستان مشگین شهر افزود: تبلیغ و معرفی این جاذبه ها با جدیت دنبال می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 718

به "مشگین شهر قابلیت تبدیل شدن به قطب ژئوتوریسم را داراست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشگین شهر قابلیت تبدیل شدن به قطب ژئوتوریسم را داراست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید