تور ارزان چین: معرفی برترین هاچ بک های چینی بازار ایران

به گزارش سافاری رو، برترین هاچ بک چینی بازار ایران کدام است؟ خودروهای چینی بخش بزرگی از بازار خودروی ما را در برگرفته اند. در چند سال گذشته به خصوص شرکت های واردات خودرو، اقدام به واردکردن انواع خودروهای چینی با برندها و در کلاس های مختلف نموده اند. بخش بزرگی از بازار خودروهای چینی متعلق به خودروهای کراس اوور است. سدان ها در ردیف دوم و خودروهای هاچ بک در مقام سوم قرار گرفته است.

تور ارزان چین: معرفی برترین هاچ بک های چینی بازار ایران

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

برترین ماشین های هاچ بک چینی در بازار ایران

تعداد هاچ بک های چینی ای که از کشور چشم بادامی ها وارد ایران شده است، خیلی زیاد نیست. تمامی این خودروها تقریباً در یک سطح قرار گرفته است و نام بردن از برترین ماشین هاچ بک چینی شاید کار خیلی راحتی نباشد.

در این مطلب ما لیستی از برترین هاچ بک های چینی در بازار ایران تهیه نموده ایم؛ اما انتخاب برترین ها با شماست.

1 - لیفان X50

اولین مورد از لیست برترین هاچ بک چینی بازار ایران از شرکت لیفان است. لیفان یکی از قدیمی های خودروی چینی در ایران است. لاین نو خودروهای این کمپانی از نیمه سال 1394 وارد ایران شد. در میان خودروهای واردشده، یک هاچ بک کراس با طراحی به نسبت خوب هم دیده می شد.

لیفان X50 از نظر ظاهری رخ خوبی دارد. چراغ های پهن و کشیده جلو و جلو پنجره باریک در کنار خروجی هوای چند ضلعی و بزرگ، ظاهری انتقام جو به این خودرو داده است. طراحی بخش عقب لیفان X50 آرام و زیباست. کابین این مدل لیفان طراحی خوبی دارد. استفاده از قطعات کرومی در داخل کابین عیار اتاق را بالا برده است، اما کیفیت متریال به کاررفته همچون دیگر محصولات چینی در حد میانه است.

لیفان X50 یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری دارد که قدرت 102 اسب بخار آن با یاری گیربکس CVT یا دنده ای منتقل می گردد. شتاب 12 ثانیه ای این خودرو خیلی برای هاچ بک مناسب به نظر نمی رسد. این خودرو به صورت ترکیبی 6.5 لیتر هم بنزین می سوزاند.

این هاچ بک چینی امکانات رفاهی خیلی زیادی هم ندارد. مهم ترین امکانات X50 عبارت است از:

  • سنسور پارک عقب
  • دی لایت
  • سیستم تهویه دستی
  • 2 کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو
  • آینه جانبی با تنظیم برقی
  • سانروف

طراحی ظاهری خوب، کابین جادار، قدرت فنی خوب و عملکرد مناسب گیربکس اتوماتیک از مزایای این خودرو است. درعین حال، کیفیت ساخت معمولی، فرمان پذیری نه چندان خوب و شتاب کم هم از نکات منفی این خودرو است.

نوترین آگهی های لیفان X50

2 - ام وی ام 315

ام وی ام برند قدیمی چینی است که نماینده های زیادی هم در بازار ایران دارد. کوچک ترین عضو این خانواده هاچ بک 315 است. این خودرو چند سالی است که در بازار خودروهای هاچ بک به فروش می رسد و شاید بتوان آن را یکی گزینه های برترین هاچ بک چینی بازار ایران دانست.

طراحی خوب بدنه این خودرو با ابعاد به نسبت بزرگ آن، ام وی ام 315 را به یک خودروی خانوادگی تبدیل نموده است. کابین این خودرو هم طراحی خوبی دارد. چیدمان بخش های مختلف کنسول ترکیب خوبی دارد. دوخت قرمز روی جایگاه ها کابین را اسپرت نشان داده است.

پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری برای این خودرو در نظر گرفته شده است که قدرت 107 اسب بخار آن با گیربکس 5 دنده دستی به چرخ های جلو منتقل می گردد. عدد مشخصی برای شتاب این خودرو گفته نشده، اما میانگین مصرف سوخت آن 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

ام وی ام 315 امکانات رفاهی خیلی زیادی ندارد. مهم ترین آنها عبارت است از:

  • 2 کیسه هوا
  • چراغ های مه شکن
  • سنسور پارک عقب
  • آینه های جانبی با تنظیم برقی

طراحی خوب بدنه، فضای جادار کابین، عملکرد خوب فنی و صندوق عقب جادار از مزایای این خودرو است، در حالیکه بازار دست دوم ضعیف و افت قیمتی از نکات منفی این خودرو است.

3 - برلیانس H320

یکی دیگر از برترین هاچ بک های چینی دیگری که به آن می پردازیم، از شرکت برلیانس است. محصولات برلیانس را شرکت سایپا در ایران عرضه نموده است. H320 یکی از هاچ بک های این کمپانی است که در سال 94 به بازار معرفی گردید.

برلیانس H320 از نظر طراحی ظاهری چهره ای قابل قبولی دارد. فرم طراحی چراغ های جلو و جلوپنجره، خیلی به محصولات ب ام و شبیه است. قسمت عقب خودرو هم با فرم چراغ های 3 ضلعی و کوچک و خطوط حجم دهنده روی صندوق و سپر طراحی قابل قبولی را به نمایش گذاشته است. کابین برلیانس H320 با تریم 2 رنگ کرم و مشکی، ظاهری روشن و جادار را برای این خودرو به وجود آورده است.

سایپا این خودرو را با 2 پیشرانه معرفی نموده است. مدل اول با حجم 1.5 لیتر قدرت 103 اسب بخار دارد که با گیربکس دنده ای و اتوماتیک منتقل می گردد. شتاب 14.5 ثانیه ای این پیشرانه خیلی خوشایند به نظر نمی رسد. در مدل دوم پیشرانه 1.6 لیتری 114 اسب بخار قدرت دارد و با 2 گیربکس اتوماتیک و دنده ای به چرخ ها منتقل می گردد. شتاب این مدل به 13 ثانیه رسیده که نسبت به مدل قبلی بهتر است. هر دو تیپ میانگین مصرف سوخت 6.5 لیتر دارد.

امکانات مشترک این دو تیپ عبارت است از:

  • سنسور و دوربین عقب
  • ورود و استارت بدون کلید
  • چراغ های مه شکن
  • مانیتور
  • آینه جانبی با تنظیم برقی
  • سانروف

برلیانس H320 در مدل 1.6 لیتری عملکرد فنی بهتر و بازار پررونق تری دارد، اما کیفیت ساخت این خودرو در حد کاملاً میانه است.

نوترین آگهی های برلیانس H320

4 - جیلی امگرند RV7

جیلی امگرند یکی از گزینه های برترین ماشین هاچ بک چینی بازار ایران است. طراحی خوب این خودرو در نگاه اول مخاطب را به خود جذب می نماید. فرم چراغ ها و جلو پنجره، ظاهری به نسبت خشن برای این خودرو به وجود آورده است. طراحی بخش عقب این خودرو هم با خطوط صاف کاملاً متفاوت از دیگر خودروهای چینی است.

جیلی امگرند هاچ بک کابینی جادار و زیبا دارد. تریم 2 رنگ کابین با قطعات آلومینیومی تزیین شده است. چیدمان قطعات و بخش های مختلف کابین، ظاهری خوب در اتاق ایجاد نموده است.

یک پیشرانه 4 سیلندر 1.8 لیتری برای این خودرو در نظر گرفته شده است که قدرت 137 اسب بخار آن با گیربکس 5 دنده دستی منتقل می گردد. شتاب 12 ثانیه ای و میانگین مصرف سوخت 7.2 لیتری از مشخصات فنی این خودرو است.

امکانات جیلی امگرند عبارت است از:

  • 6 کیسه هوا
  • تنظیم برقی جایگاه ها
  • اتولایت
  • سیستم تهویه اتوماتیک

جیلی امگرند RV7 توانسته است 5 ستاره ایمنی را دریافت کند که نشان دهنده قابل اعتماد بودن و ایمن بودن خودرو است. همین مورد باعث می گردد که بتوان این خودرو را یکی از گزینه های برترین هاچ بک چینی بازار دانست. امکانات رفاهی خوب، طراحی مناسب، کابین جادار و عملکرد مناسب پیشرانه از مزایای این خودرو است؛ اما کیفیت متریال به کاررفته در کابین خیلی چنگی به دل نمی زند. به علاوه عایق بندی این خودرو هم خیلی خوب نیست. در میان هاچ بک های چینی بازار این مدل جیلی بازار خوبی دارد.

5 - برلیانس H220

برلیانس H220 یک مورد دیگر از لیست برترین خودروهای هاچ بک چینی است. سایپا این هاچ بک برلیانس را در سال 1395 معرفی کرد. تغییرات ظاهری این خودرو نسبت به دیگر هاچ بک های برلیانس باعث شد که نگاه ها به سمت آن جلب گردد. فرم چراغ ها و جلو پنجره به روزتر شده است. طراحی بخش عقب خودرو هم ظریف و خوب است. خطوط روی بدنه حجم خوبی به این خودرو داده است. کابین با استفاده از قطعات نقره ای رنگ تزیین شده است. بااین حال طراحی چندان خاصی ندارد.

پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری این خودرو قدرتی برابر با 102 اسب بخار دارد که با یک گیربکس دنده ای و اتوماتیک منتقل می گردد. شتاب 12.3 ثانیه ای این خودرو در هر دو مدل تقریباً یکسان است. میانگین مصرف 6.4 لیتری این خودرو از نکات خوب آن است.

این مدل برلیانس تقریبا هیچ امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی ندارد. معدود امکانات این خودرو عبارت است از:

  • 2 کیسه هوا برای سرنشینان جلو
  • آینه جانبی با تنظیم برقی
  • فرمان برقی

کیفیت نه چندان خوب ساخت، مسائل گیربکس و کمبود امکانات رفاهی ازجمله نکات منفی این خودرو است؛ به همین علت بازار مدل دنده ای بهتر از مدل اتوماتیک است.

نوترین آگهی های برلیانس H220

6 - ام جی 3

ام جی برندی چینی است که اصالتی انگلیسی دارد؛ به همین علت در میان خودروهای چینی از اقبال بهتری در بازار ما برخوردار است. ام جی 3 را شاید نتوان برترین ماشین هاچ بک چینی بازار ایران نامید، اما قطعاً یکی از چینی های خوش ساخت است. واردات محدود این خودرو و ابعاد به نسبت کوچکش باعث شد که استقبال خوبی از آن نگردد.

ام جی 3 ظاهری اروپایی دارد. طراحی چراغ های جلو با فرم خاص جلوپنجره و فرم برجسته سپر، نمای زیبایی را از این خودرو به نمایش گذاشته است. این زیبایی را در قسمت عقب این خودرو با چراغ های بلند و کشیده بیشتر می توان دید. کابین ام جی 3 طراحی زیبایی دارد. خطوط گرد روی کنسول و در داخل کابین، فرمی اسپرت به این خودرو داده است. کیفیت ساخت و متریال به کاررفته در داخل کابین هم نسبت به دیگر چینی های بازار بهتر است. بنابراین می توان آن را در لیست برترین هاچ بک چینی بازار ایران قرار داد.

ام جی 3 یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری دارد که قدرت 106 اسب بخار آن با یک گیربکس 5 دنده نیمه اتوماتیک منتقل می گردد. شتاب 11.5 ثانیه ای این خودرو و مصرف 6.6 لیتری آن از دیگر نکات فنی این خودرو است.

ام جی 3 در میان دیگر هاچ بک های چینی بیشترین امکانات رفاهی را دارد؛ گویی این هاچ بک جمع وجور چینی تافته ای جدا بافته در میان هاچ بک های چینی بازار است.

امکانات ام جی 3 عبارت است از:

  • کروز کنترل
  • سنسور پارک عقب
  • سنسور باران
  • سنسور فشار باد تایرها
  • آینه های جانبی با تنظیم برقی و گرمکن
  • سانروف و 6 کیسه هوا

جمع بندی برترین هاچ بک چینی بازار ایران

قبل از ورود این هاچ بک ها به بازار ایران، شاید بتوان گفت که تنها انتخاب هاچ بک برای ایرانیان پژو 206 بود. اما با ورود این خودروها، چینی ها توانستند بازار خوبی را در ایران برای فروش محصولات خود به دست آورند. در کنار تمام نکات منفی خودروهای چینی، نباید تنوع محصولات و کوشش برای به روز بودن امکانات رفاهی آنها را نادیده بگیریم.

در این مطلب کوشش کردیم با آنالیز ویژگی های مثبت و منفی به شما در انتخاب برترین خودروهای هاچ بک چینی یاری کنیم. قبل از انتخاب هاچ بک مدنظر خود، حتماً ویژگی های آن را آنالیز و سعی کنید که برترین هاچ بک چینی را با توجه به بودجه خود بخرید.

به نظر شما برترین هاچ بک چینی در بازار ایران کدام است؟ آیا خودروی دیگری هست که به این لیست اضافه کنید؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2221

به "تور ارزان چین: معرفی برترین هاچ بک های چینی بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان چین: معرفی برترین هاچ بک های چینی بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید