معرفی باغ های آبشار لاپاز (La Paz) کاستاریکا

به گزارش سافاری رو، کاستاریکا سرزمین پر از زیبایی های طبیعی است. یکی از زیباترین مناطق طبیعی آن، باغ های آبشار لاپاز در نزدیکی شهر لاپاز است. این باغ های زیبا که در منطقه آب و هوایی ابری و مرطوب قرار دارند، دارای مناظر طبیعی بکر و آبشارهای بسیار زیبایی هستند که سالانه هزاران گردشگر را به خود جذب می کنند.

معرفی باغ های آبشار لاپاز (La Paz) کاستاریکا

تاریخچه باغ های آبشار لاپاز

باغ های آبشار لاپاز در سال 1991 توسط یک خانواده کاستاریکایی بنام گومز بنا نهاده شد. آنها این زمین را خریداری کردند تا یک باغ طبیعی زیبا بسازند که همگان بتوانند از آن لذت ببرند. خانواده گومز با الهام از طبیعت بکر اطراف، مسیرهای پیاده روی، پل ها و ساختمان هایی ساختند که با محیط هماهنگ بودند تا بتوانند زیبایی طبیعت را به نمایش بگذارند بدون اینکه به آن آسیب برسانند. در سال 2000 این باغ ها بعنوان یک پارک ملی در کاستاریکا به رسمیت شناخته شدند.

مشخصات باغ های آبشار لاپاز

باغ های آبشار لاپاز در یک منطقه به وسعت 60 هکتار گسترده شده اند. آبشار اصلی آنها که La Paz نام دارد یکی از بلندترین آبشارهای کاستاریکا به ارتفاع 71 متر است. علاوه بر این آبشار بزرگ، 6 آبشار کوچکتر دیگر نیز در این باغ ها وجود دارند. آب این آبشارها از رودخانه سرچشمه می گیرند و پس از پایین آمدن از آبشارها، به سمت رودخانه ساراپیکی می روند.

علاوه بر آبشارها، انواع گونه های گیاهی و جانوری در باغ های آبشار لاپاز یافت می شوند. بیش از 100 گونه پرنده، خزنده، دوزیست و پستاندار در این باغ ها زندگی می کنند که برخی از آنها بومی این منطقه هستند. همچنین انواع گیاهان متنوع استوایی از جمله انواع گل های رنگارنگ، درختان میوه و درختان عظیم الجثه در این باغ ها روییده اند.

مسیرها و پل های چوبی متعددی نیز در باغ های آبشار لاپاز وجود دارند که بازدیدکنندگان می توانند از آنها برای قدم زدن و دیدن زیبایی های طبیعی استفاده کنند. پل معروف تارزان که از بالای آبشار اصلی عبور می کند، یکی از جاذبه های اصلی این باغ ها به شمار می آید.

آبشار اصلی لاپاز

آبشار لاپاز با ارتفاع 71 متر یکی از زیباترین و بلندترین آبشارهای کاستاریکا است. آب این آبشار از یک صخره بزرگ به پایین سرازیر می شود و منظره بسیار زیبایی را به وجود می آورد. صدای خروش آب و بخار آب ناشی از برخورد آب به صخره ها، فضایی مهیج و الهام بخش را در اطراف این آبشار ایجاد کرده است.

پل تارزان که به صورت عمود بر روی آبشار لاپاز ساخته شده است، یکی از بهترین نقاط برای تماشای زیبایی این آبشار است. بازدیدکنندگان می توانند از روی این پل چوبیِ معلق در هوا، منظره خیره کننده پایین آمدن آب از بالای صخره و حوضچه آبی پایین آبشار را مشاهده کنند. تماشای آبشار لاپاز از پل تارزان یک تجربه بسیار هیجان انگیز و به یادماندنی است.

آبشارهای کوچک تر

علاوه بر آبشار اصلی لاپاز، 6 آبشار کوچکتر دیگر نیز در باغ های آبشار لاپاز وجود دارند که هر کدام منظره بدیعی را به وجود آورده اند.

آبشار تمپل که در فاصله کمی از آبشار اصلی واقع شده است، دارای آبی آرام و صاف است که از یک دیواره سنگی عمودی به پایین می ریزد. آبشار بوربون نیز که در دل جنگل قرار گرفته از زیباترین آبشارهای این مجموعه به شمار می آید.

آبشار ماگیا با آبی خروشان که از دامنه کوه می چکد، منظره ای زیبا ایجاد کرده است. آبشار کوئه براداس نیز با سقوط آرام آب از ارتفاع زیاد، فضایی آرامش بخش دارد.

آبشار کوئه اسکوندیدا از جمله کوچکترین آبشارهای این مجموعه است، اما ظرافت و زیبایی خاص خود را دارد. در نهایت، آبشار اسمرالدا با آبی بنفش رنگ حاصل از آهن معدنی موجود در سنگ ها، منظره ای خاص و جذاب را به وجود آورده است.

پوشش گیاهی

انواع گیاهان استوایی در باغ های آبشار لاپاز روییده اند و مناظر طبیعی زیبایی را به وجود آورده اند. درختان عظیم الجثه، ارتفاع برخی از آنها به 60 متر می رسد، در کنار درختچه ها و بوته های ریز، فضایی سرسبز و دلپذیر را پدید آورده اند.

انواع گل های رنگارنگ از جمله گل مینا، ارکیده، نخل و انواع دیگر در این باغ ها دیده می شوند که زیبایی خیره کننده ای به مناظر طبیعی بخشیده اند. همچنین درختان میوه خوش آب و رنگی نظیر انبه، لیچی، موز و آووکادو در سرتاسر باغ ها کاشته شده اند.

برخی از گونه های گیاهی نادر از جمله گیاه آناناس برگ بریده که بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است نیز در این باغ ها یافت می شوند. در مجموع پوشش گیاهی متنوع و غنی باغ های آبشار لاپاز باعث شده تا این مکان بی نظیر زیست بومی محسوب شود.

جانوران

حیات وحش بسیار غنی و متنوعی در باغ های آبشار لاپاز وجود دارد. بیش از 100 گونه جانوری از قبیل پرندگان، خزندگان، دوزیستان و پستانداران در این منطقه زندگی می کنند.

انواع کبوترها، طوطی ها، طاووس ها، شاهین ها و پرندگان دیگر در آسمان باغ های آبشار لاپاز دیده می شوند. همچنین مارمولک ها، مارها، کروکودیل ها و انواع دیگر خزندگان نیز در این باغ ها زندگی می کنند. از دوزیستان می توان به قورباغه های رنگارنگ و صاف اشاره کرد که در کنار آبگیرها و آبشارها به فراوانی یافت می شوند.

گربه سانانی همچون پوما، گربه وحشی و گربه پلنگی نیز از جمله پستانداران شاخص این باغ ها هستند که گهگاهی دیده می شوند. همچنین خرگوش ، راکون، اسکانک و سایر جانوران کوچکتر نیز در باغ‌های آبشار لاپاز به وفور یافت می‌شوند.

تنوع زیستی بسیار بالای این باغ‌ها باعث شده تا یکی از مهمترین ذخیره‌گاه‌های حیات وحش در کاستاریکا به شمار آیند. حفاظت از این منطقه بکر طبیعی برای حفظ گونه‌های نادر و در معرض خطر انقراض بسیار حائز اهمیت است.

امکانات رفاهی

علیرغم حفظ بکر بودن منطقه، امکانات رفاهی مناسبی نیز برای بازدیدکنندگان در باغ‌های آبشار لاپاز فراهم شده است. رستوران‌ها و کافه‌هایی در این مجموعه وجود دارند که غذاها و نوشیدنی‌های محلی ارائه می‌دهند.

همچنین سوغاتی‌فروشی‌هایی نیز در این باغ‌ها قرار دارند که می‌توان سوغاتی‌های دست‌ساز و محصولات بومی را از آن‌ها تهیه کرد. توالت‌ها و سرویس‌های بهداشتی نیز برای استفاده بازدیدکنندگان وجود دارند.

در مجموع باغ‌های آبشار لاپاز با داشتن آبشارهای زیبا، گونه‌های نادر گیاهی و جانوری، مسیرهای پیاده‌روی طبیعی و امکانات رفاهی مناسب، یکی از بهترین مقاصد گردشگری طبیعی در کاستاریکا به شمار می‌آید که هیچ طبیعت‌دوستی نباید از دیدن آن غافل شود.

منبع مقاله: باغ های آبشار لاپاز (La Paz) کاستاریکا

انتشار: 9 آبان 1402 بروزرسانی: 10 آبان 1402 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1957

به "معرفی باغ های آبشار لاپاز (La Paz) کاستاریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی باغ های آبشار لاپاز (La Paz) کاستاریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید