میراث فرهنگی اردستان نیازمند تغییر نگاه مدیران شهری است

به گزارش سافاری رو، خبرنگاران/اصفهان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: چرخه صنعت گردشگری در اردستان در حال حرکت است، سرعت آن کم است که احتیاج به حمایت بیشتر مسئولان و تغییر نگاه آنها دارد.

میراث فرهنگی اردستان نیازمند تغییر نگاه مدیران شهری است

مهدی مشهدی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اقامتگاه هایی که از وزارت میراث فرهنگی مجوز فعالیت دارند به علت اینکه جز مشاغل گروه یک هستند با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در هر شرایطی مجاز به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه تورهای گردشگری برای سفر به اردستان و بازدید از اماکن تاریخی و توریستی شهرستان مسئله ای نخواهند داشت، اضافه کرد: با پیگیری های صورت گرفته و همکاری شبکه بهداشت ودرمان، تمام افرادی که در بخش گردشگری شهرستان فعالیت می نمایند بر علیه بیماری کرونا واکسینه شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان، توضیح داد: حدود 250 نفر در بخش های مختلف حوزه گردشگری و صنایع دستی شهرستان اشتغال دارند و این حوزه نسبت به سال های گذشته رشد چشمگیری داشته است.

مشهدی با اشاره به تاثیر منفی ویروس کرونا بر صنعت گردشگری شرح داد: این بیماری در جهان صنعت گردشگری را بسیار تحت تاثیر خود قرار داده، اما در شهرستان اردستان به علت اینکه دو سال گذشته پذیرش گردشگران هنوز رشد چشمگیری نداشت و سرمایه گذاری های زیادی نشده بود آسیب کمتری را متحمل شد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش گردشگری شهرستان رشد 2 تا 3 برابری داشته است، اضافه کرد: با کوشش های صورت گرفته و حمایت هایی که از بخش خصوصی شده، اردستان در بخش گردشگری راه خود را پیدا نموده است و مطمئنا در چند سال آینده یکی از مقاصد گردشگری استان اصفهان و حتی کشور خواهد بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان ادامه داد: چرخه صنعت گردشگری در اردستان در حال حرکت است، اما سرعت آن کم است که احتیاج حمایت های بیشتر مسئولان شهرستان و سرمایه گذاری بیشتر بخش خصوصی هستیم.

مشهدی با بیان اینکه تا خاتمه امسال 5 تا 6 اقامتگاه گردشگری در شهرستان به بهره برداری می رسد، گفت: اولین بوتیک هتل شهرستان در شهر زواره پیشرفت 98 درصدی داشته و به زودی افتتاح خواهد شد. بعلاوه یکی از زیباترین هتل های سنتی استان اصفهان در شهر اردستان مراحل خاتمهی بازسازی خود را طی می نماید.

وی توضیح داد: شهرستان اردستان ظرفیت های فراوانی در بخش های مختلف میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارد، اما احتیاجمند تغییر نگرش مردم و مسئولان است. یکی از دلایل اصلی شکوفا نشدن فرصت های بخش های مختلف از جمله میراث فرهنگی این شهرستان، نگاه های سیاسی و اجتماعی است که در اردستان وجود دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان، اظهار داشت: رویکرد نادرست به مسائل در شهرستان به اداره میراث فرهنگی اردستان آسیب وارد کرد و تا زمانی که این شرایط وجود داشته باشد و بزرگان و سیاسیون شهر همکاری های لازم را با یکدیگر نداشته باشند و نگاه خود را تغییر ندهند اتفاق مثبتی برای میراث فرهنگی نمی افتد.

مشهدی گفت: بیش از 80 محوطه باستانی در شهرستان اردستان شناسایی شده است که هیچ کدام از آن کاوش نشده است. بعلاوه تمام اقدامات لازم جهت ثبت جهانی مسجد جامع اردستان صورت گرفته و مراحل خاتمهی خود را طی می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1938

به "میراث فرهنگی اردستان نیازمند تغییر نگاه مدیران شهری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میراث فرهنگی اردستان نیازمند تغییر نگاه مدیران شهری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید