میوه گران نمی گردد

به گزارش سافاری رو، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران وعده داد قیمت مرغ متعادل گردد، میوه گران نگردد و از انعقاد تفاهم نامه ای بین سازمان صمت استان تهران، اتحادیه باغداران دماوند و اتحادیه بارفروشان تهران با حداقل سود و به وسیله شبکه ای توزیع و اعضاء اتحادیه اطلاع داد.

میوه گران نمی گردد

یدالله صادقی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره مسائل مطرح شده در جلسه تنظیم بازار استان تهران، گفت: به منظور کوتاه کردن دست واسطه ها در عرضه میوه ایام پایانی سال و نوروز 1400، تفاهم نامه ای بین سازمان صمت استان تهران، اتحادیه باغداران دماوند و اتحادیه بارفروشان تهران منعقد شد که در آن مقرر شد اتحادیه باغداران، سیب باغداران را با حداقل سود و اتحادیه بارفروشان و فروشندگان میوه و سبزی نیز محصولات خود را به وسیله شبکه ای توزیع و اعضاء اتحادیه به صورت مستقیم توزیع بین مردم توزیع نمایند.

وی با بیان اینکه براساس توافقات اجرا شده واحدهای صنفی منتخب به عرضه سیب درختی با حداقل سود و تحت نظارت اتحادیه و بازرسان سازمان صمت اقدام می نمایند، اظهار کرد: برای تنظیم بازار میوه و مرکبات ایام پایانی سال براساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار دراستان تهران بالغ بر 40 هزار تن پرتقال و سیب نیز با قیمت های مصوب آماده توزیع است.

این مقام مسئول همچنین از تشدید فعالیت گشت های نظارت و بازرسی برای تنظیم بازار میوه و سایر کالاهای اساسی اطلاع داد و با بیان اینکه میزان ذخیره سازی و موجودی پرتقال و سیب در انبارها و سردخانه ها به مقداری کافی انجام شده، توضیح داد: افزایشی در قیمت میوه نخواهیم داشت.

اجرای شیوه تامین قراردادی مرغ

رئیس سازمان صمت تهران در ادامه گفت که شیوه تامین قراردادی مرغ در تهران اجرایی می گردد و گفت: در شیوه تامین قراردادی مرغ، دو تا سه زنجیره فراوری وظیفه تامین مرغ تهران را عهده دار شده و نهاده های مورد احتیاج آنها را تامین می نمایند. در کنار این روش، افزایش توزیع مرغ منجمد و نظارت و بازرسی، منجر به متعادل شدن قیمت مرغ می گردد.

صادقی همچنین فراوری روغن خانوار در بهمن ماه را 32 هزار تن مطرح کرد و گفت: تقاضا برای خرید روغن طی روزهای گذشته افزایش یافته و کمبود کالا براساس تقاضای کاذب بازار است.

به گزارش خبرنگاران، در هفته های گذشته قیمت هر کیلو گوشت مرغ به حدود 30 هزار تومان و هر شانه تخم مرغ به بیش از 40 هزار تومان هم رسید. این در حالی است که نرخ مصوب هر کیلو مرغ 20 هزار و 400 و هر شانه 30 عددی تخم مرغ 34 تا 35 هزار تومان است. مسئولان وزارت صمت علت گرانی مرغ و تخم مرغ را کمبود عرضه عنوان می نمایند که مسئولیت آن متوجه وزارت جهاد کشاورزی است. برای مثال اخیرا عباس قبادی، دبیر ستاد تنظیم بازار کشور گفته که روزانه 400 تن گوشت مرغ گرم وارد میدان اصلی تهران می گردد و در بعضی روزها این رقم به 700 تن هم می رسد، بازار تهران روزانه به1200 تا 1500 تن مرغ احتیاج دارد.

گرانی میوه نیز در هفته های اخیر و آستانه شب عید انتقاداتی به همراه داشته که در نهایت مقرر شد میوه های ذخیره شده توزیع گردد.

در زمینه روغن نیز، اخیرا فروش روغن جامد با کارت ملی خبرساز شده و مشاهدات میدانی نشان می دهد همچنان تامین روغن جامد در بازار با مشکل روبرو است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1657

به "میوه گران نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میوه گران نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید