نتایج مطالعات فاویپیراویر و رمدسیویر در بهبود بیماران کرونایی

به گزارش سافاری رو، دبیر کمیته علمی کشوری کووید 19، در ارتباط با تجویز فاویپیراویر و رمدسیویر برای بهبود شرایط بیماران کرونایی توضیحاتی ارائه داد.

نتایج مطالعات فاویپیراویر و رمدسیویر در بهبود بیماران کرونایی

به گزارش خبرنگاران، عاطفه عابدینی در مصاحبه با شبکه خبر سیما، با بیان اینکه کمیته علمی کشوری کووید 19 از اردیبهشت 1400 با ساختار و اعضای تازه، جلسات را به طور منظم تشکیل داده و دستاوردها و دستورالعمل های مربوطه هم منتشر و اطلاع رسانی شده است، گفت: ساختار این کمیته تغییر نموده و فعالیت آن در قالب 13 زیر کمیته تخصصی ادامه دارد.

وی اضافه کرد: بعضی اساتید این کمیته چون در پلتفرم های واکسن فعال شده بودند، تصمیم بر آن شد که از همکاران درگیر در امر درمان و تشخیص بیماری در کمیته علمی کشوری کووید 19 استفاده گردد. به همین منظور کوشش شد از فیلدهای بهداشتی درمانی سراسر کشور استفاده کنیم و در این خصوص تغییراتی در اعضا داده شده است.

عابدینی ادامه داد: یکی از کارهای مهم کمیته علمی کشوری کووید 19، به روز رسانی و استاندارد کردن درمان بیماری نو پدید کووید 19 است که هر هفته دانسته ها و نادانسته ها در خصوص آن تغییر می نماید.

وی با بیان اینکه تأکید کمیته علمی کشوری کووید 19 مانند جوامع علمی بر پیشگیری است، اضافه کرد: با توجه به اولویت پیشگیری بر درمان باید این موضوع را هم مدنظر قرار دهیم که درمان باید استانداردسازی و ساماندهی گردد.

دبیر کمیته علمی کشوری کووید 19 گفت: رمدسیویر برای درمان بیماران خفیف و یا خیلی شدید تأثیری ندارد. این دارو فقط برای افرادی است که بستری یا بستری موقت هستند و احتیاج به اکسیژن مکمل دارند، اما حالشان خیلی بد نیست.

عابدینی درباره اندازه تأثیر داروی فاویپیراویر، اضافه کرد: بیش از 10 مطالعه درباره تاثیر داروی فاویپیراویر بر کرونا صورت گرفته است. داروی فاویپیراویر داروی آسیای شرقی است و در همان کشورها مورد استفاده قرار می گیرد، اما در حال حاضر در جهان در 6 یا 7 دستورالعمل درمانی در کشورهایی مانند هند، سنگاپور و…، وجود دارد.

وی تاکید نمود: باید توجه کرد مطالعاتی که عدم تأثیر فاویپیراویر را نشان داده اند، بیش از آنهایی است که تاثیرش را نشان داده اند. در عین حال در کشورهای مختلف دوزهای مختلفی از این دارو استفاده می گردد. به طوری که در مطالعه ای نشان داده شده که فاویپیراویر روی بهبود بالینی و رادیولوژی اثر گذاشته، اما به شرطی که زیر پنج روز داده گردد. در عین حال اگر برای بیماران میانه تا شدید بستری تجویز گردد، اصلاً اثر ندارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1881

به "نتایج مطالعات فاویپیراویر و رمدسیویر در بهبود بیماران کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج مطالعات فاویپیراویر و رمدسیویر در بهبود بیماران کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید