نوروز در کشور های مختلف جهان ، آیین های نوروزی آذربایجان و زنگبار

به گزارش سافاری رو، خیلی از کشورهای دیگر به جز ایران، این جشن آریایی را گرامی می دارند. این کشورها به واسطه فرهنگ غنی و قدیمی خود جشن نوروز را برگزار می نمایند. با نزدیک شدن به نوروز بد نیست که با این کشورها آشنا شویم و کمی از آن ها بدانیم... با مجله خبرنگاران همراه باشید تا با این کشورها آشنا شوید. در این مطلب نوروز در آذربایجان و نوروز در زنگبار را بازگو می کنیم.

نوروز در کشور های مختلف جهان ، آیین های نوروزی آذربایجان و زنگبار

نوروز در آذربایجان

برخلاف کوشش شوروی سابق برای از بین بردن سنت های قدیمی مردم آذربایجان، مردم آداب و سنن دینی و ملی خود را در قالب خانه و خونواده های خود حفظ کردند. به عنوان مثال، یکی از کوشش های مردم برای حفظ سنت، نامگذاری بچه ها به نام های بایرام و نوروز بود. این کوشش ها به سال های بعد از استقلال جمهوری آذربایجان کشیده شد و از سال 1991 این جشن در آذربایجان به مرنامی رسمی در کل شهرها و روستاهای این کشور تبدیل شد. مردم در این روزها، به شادی و پایکوبی مشغول هستند، قهر و کینه را از دل بیرون می نمایند، غذاهای خاص همین روزها را می خورند، مسابقه برگزار می نمایند، از روی آتش می پرند، بازی می نمایند، حنا می بندند، به دید و بازدید می روند، سفره هفت سین می چینند و در کل، بساط شادی برپاست! جشن نوروز در این کشور از چهارشنبه سوری آغاز شده و تا 21 مارس ادامه دارد و فقط 21 مارس تعطیل بوده ولی با اینحال، حال و هوای خاصی هنوز ادامه دارد.

نوروز در زنگبار

این جشن در زنگبار با نام نوروزی شناخته می گردد. ایرانیان، از دوران هخامنشیان به این کشور در قاره آفریقا رفت و آمد بسیار داشتند و بعد از حمله اعراب به ایران، مردم زیادی از ایران به زنگبار پناه بردند، به همین علت آیین های نوروزی ایران را هم با خود به آنجا بردند و هنوز هرساله این جشن آریایی در این کشور جشن گرفته می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 28 دی 1401 بروزرسانی: 28 دی 1401 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2311

به "نوروز در کشور های مختلف جهان ، آیین های نوروزی آذربایجان و زنگبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوروز در کشور های مختلف جهان ، آیین های نوروزی آذربایجان و زنگبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید