همایش از خزر تا خلیج فارس در بندرعباس برگزار شد

به گزارش سافاری رو، همایش از خزر تا خلیج فارس با هدف بررسی راهکارهای گسترش و پیشرفت صنعت گردشگری با حضور حدود 200 نفر از فعالان این بخش و با سخنرانی حسین اربابی معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در هتل هرمز بندرعباس برگزار گشت.

همایش از خزر تا خلیج فارس در بندرعباس برگزار شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، حسین اربابی معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی در این همایش گفت: بیش از سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات به فعالان حوزه گردشگری اختصاص یافته است.

اربابی افزود: این تسهیلات در مناطق کم تر برخوردار با کارمزد 4 تا 6 درصد پرداخت می شود که در نوار مرزی با کارمزد صفر درصد است.

او گفت: افرادی هم در حوزه تاسیسات گردشگری در شهر ها فعالیت می کنند نیز تسهیلات با کارمزد 10 تا 18 درصد از صندوق توسعه ملی دریافت می کنند.

اربابی افزود: ده هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حوزه گردشگری برای دیگر مناطق کشور اختصاص یافته که از این میزان تا کنون 1 هزار و 500 میلیارد تومان را بخش خصوصی دریافت کرده است.

او با اشاره به اینکه گردشگری یکی از فعال ترین حوزه های کشور است گفت: بیش از 90 درصد از پیشرفت اقتصادی در حوزه گردشگری است.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی کشورافزود: معوقات تسهیلات بانکی از سال 91 تا 96 نیز تا آخر سال به طور کامل پرداخت می شود.

اربابی گفت: حذف ویزا یک طرفه ایران و عمان سبب بالارفتن گردشگری این دو کشور شده است. اما تزار خروج از کشور منفی شد و با افزایش قیمت دلار و افزایش عوارض خروجی، خروج از کشور کاهش، اما ورود به داخل کشور افزایش یافت.

استاندار هرمزگان نیز در این همایش گفت: در صنعت گردشگری باید به نقطه ای برسیم که کمبود درآمدهای ارزی نفتی را با درآمدهای ارزی این صنعت پر کنیم.

فریدون همتی بیان داشت: اکنون دشمن با آگاهی از وابستگی کشور به درآمدهای نفتی تحریم های خود را علیه مردم کشور اجرایی کرده است در حالی که باید دشمن را تهدید به نفروختن نفت می کردیم.

او ادامه داد: افزایش ناشی از نفروختن نفت توسط ایران و کمبود آن در بازارهای انرژی جهان، دشمنان را در برابر جمهوری اسلامی به زانو در می آورد.

استاندار هرمزگان با اشاره به همایش از خزر تا خلیج فارس بیان داشت: فعالان گردشگری برای آشنایی بیشتر با یکدیگر و داشتن تعامل های افزون تر در بندرعباس گردهم آمده اند و امید می رود این همایش موجب ایجاد تحول مثبت این بخش شود.

او اشاره کرد: فعالان بخش گردشگری می توانند مکمل و زنجیره پشتیبان یکدیگر باشند و با اقدام های خود میزان ورودی گردشگران خارجی به کشور و گردشگران داخلی استان ها را افزایش دهند.

همتی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به ظرفیت های بی نظیر هرمزگان برای جذب گردشگران داخلی و خارجی، یاد آور شد: جزیره قشم به تنهایی از 22 کشور بزرگ تر است.

او ادامه داد: هرمزگان دارای ظرفیت های منحصر به فرد گردشگری است که می توان به جزایر آن اشاره کرد و آمادگی برای پشتیبانی و حمایت از سرمایه گذارانی که این استان را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند وجود دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم در این آیین گفت: جلوگیری از اسکان در مدارس، مسافران و مردم را به هتل ها هدایت نمی کند.

پروانه سلحشوری ادامه داد: شرایط اقتصادی مردم به گونه ای نیست که هتل را به عنوان محل اقامت انتخاب کنند ولی دولت می تواند تسهیلاتی برای استفاده از هتل ها در نظر گیرد.

گشت دریایی برای فعالان صنعت گردشگری کشور

همچنین در حاشیه همایش از خزر تا خلیج فارس گشت دریایی و بازدید از کشتی سانی برای فعالان صنعت گردشگری سراسر برگزار شد.

فائقه اتابک معاون گردشگری استان هرمزگان در این باره گفت: شرکت کنندگان در همایش از خزر تا خلیج فارس با حضور در بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور با ظرفیت های گردشگری دریایی و امکانات، توانمندی ها و زیرساخت های ایجاد شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه مسافرت های دریایی در مرکز استان هرمزگان از نزدیک و به صورت میدانی دیدن کردند.

او با بیان اینکه شرکت کنندگان در این رویداد توسط دو شناور پیشرفته مسافری، یک گشت دریایی متفاوت را بر پهنه آب های نیلگون خلیج فارس تجربه کرده، افزود: فعالان گردشگری کشور در ادامه این برنامه در بندر شهید باهنر حضور یافته و از بخش های مختلف کشتی اقیانوس پیمای سانی که در یکی از اسکله های این بندر پهلو گرفته بود، دیدن کردند.

اتابک افزود: کشتی سانی به منظور ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻭ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﮐﺮﺩﻥ ﺳﻔﺮ ﺩﺭﯾﺎﯾﯽ ﺍﯾﻤﻦ ﺑﺮﺍﯼ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﺍﻥ و مسافران در راستا دریایی بین بندر شهید باهنر- شارجه کشور امارات فعال است. علاوه بر این، کشتی سانی در زمینه گردشگری دریایی منطقه خلیج فارس ﺑﺮﺍﯼ ﺳﻔﺮﻫﺎﯼ کوتاه مدت ﭼﻬﺎﺭ ﺗﺎ ﻫﻔﺖ ﺭﻭﺯﻩ ﺩﺭﯾﺎﯾﯽ نیز قابل استفاده ﺍﺳﺖ.

معاون گردشگری هرمزگان تاکید کرد: کشتی سانی دارای ظرفیت حمل 418 مسافر با شرایط خاص در پنج کلاس است که مسافران می توانند نوع خدمات مدنظر را انتخاب کنند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 16 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 209

به "همایش از خزر تا خلیج فارس در بندرعباس برگزار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش از خزر تا خلیج فارس در بندرعباس برگزار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید