پارک اتوماتیک بدون حضور راننده، در اولین خودروی شیائومی! ، عکس و فیلم

به گزارش سافاری رو، خودروهای برقی تازه و وسوسه کننده تقریباً به صورت هفتگی در چین رونمایی می شوند، اما از بین خودروهایی که در نیمه دوم سال 2023 رونمایی شدند، تعداد کمی از آنها به مقدار شیائومی SU7 تازه جنبه تبلیغاتی داشته اند.

پارک اتوماتیک بدون حضور راننده، در اولین خودروی شیائومی! ، عکس و فیلم

امیرمسعود عابدین: برخلاف بیشتر خودروهای برقی تازه چین، SU7 از یک شرکت خودروسازی مانند جیلی، گک یا گریت وال نیست، بلکه به وسیله شیائومی، سومین فراورینماینده بزرگ تلفن های هوشمند در دنیا و یک شرکت متخصص در لوازم الکترونیکی خانگی فراوری می گردد! تقریباً سه سال از زمانی که شیائومی برای اولین بار برنامه های خود را برای ورود به فضای خودروهای الکتریکی خاطرنشان کرد، می گذرد و معتقد است که می تواند طی 15 تا 20 سال آینده یکی از پنج خودروساز بزرگ دنیا باشد!

شیائومی، SU7 را با بسیاری از لوازم الکترونیکی پیشرفته فراوری نموده است و به عنوان بخشی از فرآیند تبلیغاتی این خودرو، ویدئویی مجذوب نماینده را منتشر نموده است که نشان می دهد خودرو به طور اتوماتیک در یک پارکینگ چند طبقه در چین بدون حضور راننده پارک می گردد.

این ویدئو نشان می دهد که راننده SU7 با زدن دکمه ای روی صفحه نمایش اطلاعات تفریح و پیاده شدن از آن، سیستم پارک اتوماتیک بدون حضور راننده را فعال می نماید. سپس ماشین وارد پارکینگ می گردد و به طور مستقل طبقات مختلف را بالا می رود. در یک مرحله، خودرو مقابل آئودی A7 قرار می گیرد، اما خودش به عقب می رود و به مسیر خود تا سطح بالای پارکینگ ادامه می دهد. سپس یک فضای پارک مناسب پیدا نموده و در آن قسمت پارک می نماید.

معین نیست که آیا پارکینگ مورد استفاده به طور ویژه مجهز شده است تا خودروها بتوانند خود را به این شکل پارک نمایند یا اینکه نرم افزار SU7 قبل از آزمایش، از این پارکینگ نقشه برداری نموده است. اگر SU7 بتواند بدون هیچ نقشه قبلی و تنها با تکیه بر حسگرهای خود در پارکینگ حرکت کند، آنگاه این فناوری بسیار چشمگیر خواهد بود.

شیائومی، SU7 را به سنسور لیدار (یکی از فناوری های سنجش از راه دور که با تاباندن لیزر به هدف و تجزیه و تحلیل نور بازتاب شده، فاصله را مقدار می گیرد)، دوربین و رادار مجهز نموده و تأیید نموده است که با عملنمودهای رانندگی آزادراه و پارک اتوماتیک راه اندازی خواهد شد. سپس نرم افزار آن به روز می گردد تا شامل رانندگی خودران در خیابان های شهر هم بگردد.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 دی 1402 بروزرسانی: 13 دی 1402 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2420

به "پارک اتوماتیک بدون حضور راننده، در اولین خودروی شیائومی! ، عکس و فیلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک اتوماتیک بدون حضور راننده، در اولین خودروی شیائومی! ، عکس و فیلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید