پوشاندن بالکن با روش های بسیار زیبا، خلاقانه و کم هزینه

به گزارش سافاری رو، محرمیت برای ما ایرانی ها اهمیت بسیار زیادی دارد، شاید بخاطر همین موضوع باشد که قبل از پوشاندن بالکن خانه، رغبت چندانی به استفاده از آن نداریم. بالکن پتانسیل زیادی برای تبدیل شدن به یکی از زیباترین و لذت بخش ترین قسمت های خانه را دارد، حال یا بخاطر موضوع محرمیت یا بخاطر کوچکی فضا، اغلب این پتانسیل را نادیده میگیرم و نهایتا از بالکن، یا بعنوان انباری استفاده می کنیم یا محلی برای خشک کردن لباس هایمان.

پوشاندن بالکن با روش های بسیار زیبا، خلاقانه و کم هزینه

ایده های جالبی در رابطه با پوشاندن بالکن معرفی شده که هم ساده هستند و هم کم هزینه. بعلاوه این روش ها ارتباط ما را به طور کامل با محیط بیرون قطع نمی کند. دیده شده که بسیاری از بالکنی ها، بخاطر حفظ محرمیت، به طور کل با شیشه یا طلق های کدر پوشانده شده اند. خوب چنین پوشش هایی فضای بالکنی را دلگیر و گرفته نشان می دهد. خاصیت اصلی بالکن حفظ ارتباط افراد درون خانه با محیط بیرون است، اگر آنرا به طور کامل با پوشش های ضخیم بپوشانیم که دیگر فرقی با اتاق های دیگر داخل خانه دارد، اتاق هایی محصور شده با دیوار که ارتباط ما با دنیای بیرون را قطع می کند.

برای آنهایی که دنبال روش های کم هزینه برای پوشاندن بالکن خود هستند، استفاده از پارچه های تزیینی مخصوص بالکن یا پرده های حصیری می تواند بهترین راه باشد. اگر جلوی بالکن نرده محافظ دارید، می توانید روکش پارچه ای یا توری حصیری را از قسمتی نزدیک سقف به طور مستقیم تا بالای نرده ها کشیده و بروی طناب یا میله ای که به دیوار دو طرف بالکن محکم شده، بیاندازید و سپس آنرا به قسمت های پایینی نرده با بست های پلاستیکی یا طناب محکم کنید. البته اگر تراس در نمای روبه کوچه یا خیابان قرار گرفته است، شاید استفاد از توری یا پرده های حصیری بهتر باشد چرا که بخاطر چوبی بودنش، نمای ساختمان را بهم نمی ریزد.

تزیین بالکن و تراس با کفپوش سنگ و چوب

روش دیگر برای پوشاندن بالکن شاید کمی هزینه ها را بالا ببرد اما واقعا ظاهری زیبا و شکیل به بالکن و تراس آپارتمان می دهد، خصوصا اگر این بالکن در نمای رو به کوچه یا خیابان ساختمان باشد. نصب میل پرده در لبه سقف بالکن و استفاده از پرده یا پارچه آستر، فضایی راحت و روشن در عین حفظ محرمیت می سازد. اگر محافظ بالکن نرده ایست، فقط در لبه سقف نیاز به نصب میل پرده دارید، پایه پرده را می شود با گیره به نرده ها محکم کرد یا اینکه خیلی ساده آنها را به میله نرده گره زد. البته می توانید پرده ها را بلند هم انتخاب کنید طوری که انتهای آنها روی کف تراس کشیده شود. با این کار هنگام وزیدن باد نیز پرده ها کنار نمی فرایند، بعلاوه قادر خواهید بود در مواقع لازم پرده ها را کنار بزنید تا نور مستقیم به بالکن بتابد. این روش برای آنهایی که قصد پرورش گل و گیاه در تراس خود را دارند می تواند بسیار مناسب باشد، چون نور کافی در طول روز به گیاهان می رسد.

برای نرده های بلند تراس که ارتفاعی بیش از 1.5 متر دارند، نوعی بافت توری ضد آب و محکم مخصوص چنین نرده هایی طراحی شده که نصب بسیار آسانی هم دارند. فقط کافی است این توری ها را با گیره به بدنه نرده محکم کنید، رنگ های مختلف و شکیل این بافت ها باعث می شود تا در صورت استفاده در نمای ساختمان، زیبایی و یکپارچگی نما نیز حفظ شود. البته اگر باز هم محرمیت بیشتری می خواهید، یا اینکه ارتفاع نرده ها یا دیواره بالکن کوتاه است، پنل های توری ایستاده با ارتفاع زیاد می تواند گره گشا باشد. این پنل ها در مدل های ارزان قیمت پلی استری بوده و در مدل های گران تر از جنس چوب هستند. البته از لحاظ کارایی و حتی زیبایی، تفاوت چندانی باهم ندارند. ارتفاع این پنل ها بین 170 تا 200 سانتی متر است.

5 [ اصل مهم ] که باید درباره طراحی باربیکیو در تراس بدانید!

پوشاندن بالکن با مواد طبیعی یا موادی شبه طبیعی می تواند دقیقا آنچیزی که از یک بالکن انتظار می رود را به حقیقت تبدیل کند. گیاهان طبیعی فراینده را می توان بعنوان پوشش بالکن هم استفاده کرد اما این کار زمان می برد. در عوض گیاهان مصنوعی که مخصوص پوشاندن تولید می شوند می تواند راه حل مناسب تری برای افرادی که وقت و حوصله پرورش گیاهان طبیعی را ندارند، باشد. استفاده از ساقه های نی شکل بامبو هم می تواند جایگزین مناسبی برای گیاهان فراینده باشد، این ساقه ها هم طبیعی بوده و محرمیت خوبی هم ایجاد می کنند. با چنین راه حلهای خلاقانه، علاوه بر زیبایی و شادابی بی حد و حصر فضا، نمای ساختمان را نیز بهم نزده و حتی آنرا زیباتر هم نشان می دهند.

پوشاندن بالکن با طلق های شفاف هم یکی دیگر از گزینه های جالب و نسبتا کم هزینه است. طلق های شفاف علاوه بر ایجاد محرمیت، به نور خورشید اجازه عبور داده و فضای داخل بالکن را دلباز و جادار نشان می دهد. نصب شیشه های مات تا ارتفاع مشخص می تواند گزینه خوبی باشد. هزینه اجرای این روش نسبت به شیشه ای کردن کل بالکن کمتر است.

چیدمان و دکوراسیون بالکن و تراس کوچک در واحد های آپارتمانی

منبع: اتاق
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1444

به "پوشاندن بالکن با روش های بسیار زیبا، خلاقانه و کم هزینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوشاندن بالکن با روش های بسیار زیبا، خلاقانه و کم هزینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید