پیشگیری از پیری با هوش مصنوعی به صنعتی چند میلیارد دلاری بدل می گردد

به گزارش سافاری رو، رؤیای جوان ماندن و پیر نشدن از قدیم به همراه انسان ها بوده و محققان امیدوارند این بار با استفاده از هوش مصنوعی گامی مؤثر در این زمینه بردارند.

پیشگیری از پیری با هوش مصنوعی به صنعتی چند میلیارد دلاری بدل می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از یاهونیوز، پژوهشگران می گویند با استفاده از دستاوردهای هوش مصنوعی می توان فرایند پیر شدن را متوقف کرد یا حداقل آن را به تأخیر انداخت.

صنعت هوش مصنوعی که مورد حمایت بسیاری از دولت ها، صاحبان صنایع، دانشگاهیان و سرمایه گذاران واقع شده است هم اکنون 110 میلیارد دلار ارزش دارد و این ارزش تا سال 2025 به 610 میلیارد دلار می رسد. اگر بتوان از این فناوری برای جلوگیری از پیر شدن انسان ها استفاده کرد، ارزش بازار محصولات و خدمات هوش مصنوعی باز هم به میزان چشمگیری ارتقا خواهد یافت.

پژوهشگران آمریکایی که کار بر روی این طرح را به طور جدی شروع نموده اند،می گویند با استفاده از هوش مصنوعی می توان داروهای دقیق تری ساخت که فرایند بهبودی انسان را تسریع می نمایند. همچنین الگوریتم های هوش مصنوعی برای تشخیص سریع بیماری ها قابل استفاده هستند و در نتیجه از مرگ و میر افراد کاسته می گردد.

سرعت راه رفتن شما پیری و جوانی تان را نشان می دهد

مؤسسه تحقیقات کهنسالی در نیویورک که بر روی این موضوع کار می نماید از اختصاص بودجه 50 میلیون دلاری برای تحقیق بر روی داروی متفورمین در یک بازه زمانی پنج ساله خبر داده است. این داروی ارزان قیمت که از جمله برای درمان دیابت به کار می رود، ظاهرا دارای خواص ضد پیری هم هست.

آنالیز های پیشین نشان داده اند این دارو از قابلیت کند کردن سرعت پیر شدن سلول های بدن انسان برخوردار است و لذا می تواند زندگی سالم را برای مدت طولانی تری ممکن کند. کاهش سرعت پیر شدن سلول های بدن باعث می گردد تا از ایجاد بعضی بیماری های مرتبط با کهولت سن مانند سرطان ها، آلزایمر، بیماری های قلبی و غیره جلوگیری گردد.

البته این دارو دارای بعضی عوارض جانبی مانند ناراحتی معده و حالت تهوع نیز هست که پژوهشگران درصدد یافتن راهی برای کاهش این عوارض هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 791

به "پیشگیری از پیری با هوش مصنوعی به صنعتی چند میلیارد دلاری بدل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشگیری از پیری با هوش مصنوعی به صنعتی چند میلیارد دلاری بدل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید