تور ارزان هند: چطور از فرودگاه ایندیرا گاندی دهلی به مرکز شهر برویم؟

به گزارش سافاری رو، حمل و نقل فرودگاه دهلی | Delhi Airport Transportation

هندوستان کشور شگفتی هاست و شهر دهلی نو، مرکز این کشور، سالانه پذیرای میلیون ها دنیاگرد از سرتاسر دنیا است. شهرهای دهلی، آگرا و جیپور که به مثلث طلایی هند معروفیت دارند یکی از پرطرفدارترین مقاصد دنیاگردی هند هستند. بیشتر کسانی که به این منطقه سفر می نمایند بلیط هواپیمایشان را به مقصد فرودگاه ایندیرا گاندی دهلی (Indira Gandhi Airport) رزرو می نمایند و سفرشان را از این شهر شروع می نمایند. در این مطلب می خواهیم در خصوص گزینه های حمل و نقل فرودگاه دهلی صحبت کنیم و اطلاعات لازم در خصوص دسترسی به مرکز شهر را با شما در میان بگذاریم. با استفاده از این اطلاعات می توانید در سفر به دهلی برترین گزینه حمل و نقل را با توجه به بودجه و زمانتان انتخاب کنید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

تور ارزان هند: چطور از فرودگاه ایندیرا گاندی دهلی به مرکز شهر برویم؟

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور ارزان هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

مترو

متروی شهر دهلی یکی از سریع ترین راه ها برای رسیدن به مرکز شهر است و به علت شبکه گسترده ای که در داخل شهر دارد یکی از برترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه دهلی محسوب می گردد. به تازگی قطار اکسپرس فرودگاه نیز به این سرویس اضافه شده و به طور اختصاصی، فرودگاه دهلی را به مرکز شهر دهلی نو وصل می نماید. خط نارنجی متروی دهلی از بخش 21 دوارکا (Dwarka) شروع و به ایستگاه راه آهن دهلی نو منتهی می گردد. قطار اکسپرس فرودگاه حدود 15 کیلومتر زیر زمین و 7 کیلومتر روی زمین حرکت می نماید و مسافران را به مرکز شهر دهلی و مشهورترین نقاط دهلی می رساند.

با استفاده از قطار اکسپرس می توانید در کمتر از 25 دقیقه از فرودگاه ایندیرا گاندی به مرکز شهر دهلی برسید. ساعات کاری قطارها از 4:45 دقیقه صبح تا 11:30 دقیقه شب است. مسافران برای سوار شدن به قطار می توانند از باجه های بلیط در ایستگاه، توکن یا کارت هوشمند تهیه نمایند. برای آنکه در صف طولانی بلیط منتظر نشوید می توانید از دستگاه های اتوماتیک فروش بلیط در ترمینال شماره 3 و سالن پروازهای ورودی ترمینال شماره 1 نیز بهره ببرید.

اتوبوس

متداول ترین و مقرون به صرفه ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه دهلی را باید اتوبوس دانست. سرویس اتوبوسرانی فرودگاه بسیار قابل اعتماد است و یکی از سریع ترین راه ها برای رسیدن به شهر نیز محسوب می گردد. در همین رابطه، آیا می دانستید دهلی بزرگ ترین سرویس اتوبوسرانی CNG دوستدار محیط زیست را در اختیار دارد؟

بیشتر اتوبوس ها به وسیله شرکت حمل و نقل دولتی دهلی یا شرکت های خصوصی طرف قرار داد اداره می گردد. اتوبوس ها طبق زمانبندی منظم و هر نیم ساعت یکبار حرکت می نمایند و فرودگاه ایندیرا گاندی را به منطقه ها اصلی شهر دهلی مثل قصر کانات (Connaught Place) و ترمینال اتوبوس بین شهری متصل می نماید. تمام اتوبوس ها مجهز به سیستم تهویه هوا و فضای مناسب برای قرار دادن چمدان هستند.

نکته: در نظر داشته باشید که اتوبوس های دهلی بسیار شلوغ و پرازدحام هستند و ممکن است برای مسافری که برای اولین بار به هند سفر می نماید اذیت نماینده باشد. اما اگر به ماجراجویی در شهر و بودن در بین مردم محلی علاقمندید می توانید اتوبوس را انتخاب کنید. صد البته که مقرون به صرفه بودن حمل و نقل با اتوبوس نیز می تواند عامل مهمی در تصمیم گیری باشد. می توانید ابتدا به ایستگاه اتوبوس بروید، جمعیت را ببینید و اگر دوست داشتید سوار اتوبوس شوید. تمام اتوبوس ها از ترمینال شماره 3 حرکت می نمایند و روبروی هتل سناتور قرار دارند. برای رفتن به ترمینال شماره 3 می توانید از سرویس شاتل بین ترمینال بهره ببرید.

کرایه اتومبیل

اگر می خواهید در مدت اقامت در دهلی استقلال، راحتی و آزادی عمل بیشتری داشته باشید کرایه اتومبیل شاید برترین انتخاب حمل و نقل فرودگاه دهلی باشد. شرکت های مختلفی خدمات کرایه اتومبیل را ارائه می نمایند و شما می توانید با مقایسه قیمت ها و خدمات برترین گزینه را انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید که جهت رانندگی در هند برعکس بیشتر کشورهاست و از سمت چپ حرکت می نمایند. این مساله برای رانندگان سایر کشورها می تواند گیج نماینده باشد. پس قبل از کرایه اتومبیل این نکته را نیز در نظر داشته باشید.

تاکسی

تاکسی یکی از راحت ترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه دهلی به شمار می رود. اگر حوصله استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و ازدحام جمعیت را ندارید می توانید با تاکسی به راحتی به هتل و مرکز شهر بروید. به محض اینکه از سالن ترمینال خارج شوید ردیف تاکسی ها را می توانید مشاهده کنید. تمام تاکسی های فرودگاه مجهز به کولر، تاکسیمتر دیجیتال و قابلیت پرداخت نقدی یا اعتباری هستند. فرودگاه ایندیرا گاندی برای سهولت رفت و آمد و راحتی مسافران با سه شرکت تاکسیرانی همکاری دارد:

  • تاکسی های مِرو کبز (Meru Cabs): این تاکسی ها در کنار سالن پروازهای ورودی در ترمینال شماره 3 قرار دارند. مرو کبز در فرودگاه های بنگلور، حیدرآباد و بمبئی نیز سرویس دهی دارد.
  • تاکسی های مگا کبز (Mega Cabs): این تاکسی ها نیز در مقابل سالن پروازهای داخلی و خارجی ترمینال شماره 3 قرار دارند. این تاکسی ها با رنگ زرد و مشکی تعیین هستند و مسافران را از فرودگاه به مرکز شهر دهلی می رسانند.
  • تاکسی های ایزی کبز (Easy cabs): این تاکسی ها در کنار سالن پروازهای ورودی داخلی در ترمینال شماره 1 قرار دارند.

قطار

بیشتر کسانی که به دهلی سفر می نمایند از شهرهای گردشگری مشهور مثل آگرا و جیپور نیز تماشا می نمایند. این سه شهر در واقع مثلث طلایی هند را تشکیل می دهند و سالانه میلیون ها مسافر برای بازدید از سه شهر به هند سفر می نمایند. اگر بلیط هواپیمایتان را به مقصد فرودگاه دهلی رزرو نموده اید و قصد دارید به شهرهای دیگر نیز سفر می کنید قطار برترین و مقرون به صرفه ترین انتخاب خواهد بود. شبکه راه آهن و قطار دهلی این شهر با قسمت های مختلف هند وصل می نماید و شبکه گسترده ریلی هند روزانه افراد زیادی را در سرتاسر هند جابجا می نماید. شبکه راه آهن هند با 63000 کیلومتر راستا ریلی و 6800 ایستگاه راه آهن، پس از روسیه و چین، سومین شبکه ریلی بزرگ جهان به شمار می رود. شبکه ریلی هند با تعداد کارکنانی بالغ بر 1.5 میلیون نفر، بزرگ ترین کارفرمای جهان نیز محسوب می گردد.

با استفاده از قطار می توانید به شهرهای دیگر هند مثل آگرا و جیپور نیز سفر کنید. برای تهیه بلیط نیز می توانید به صورت آنلاین بلیط خود را زودتر رزرو کنید. البته قطار هند نیز مثل اتوبوس و سایر وسایل حمل و نقل عمومی بسیار شلوغ و پرازدحام است.

منبع: newdelhiairport.in

منبع: الی گشت
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2083

به "تور ارزان هند: چطور از فرودگاه ایندیرا گاندی دهلی به مرکز شهر برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان هند: چطور از فرودگاه ایندیرا گاندی دهلی به مرکز شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید