چه انتظاراتی از پوکت داشته باشیم؟

به گزارش سافاری رو، جاذبه های پوکت تمامی ندارد.

مسافرانی که فکر می نمایند پوکت (Phuket) فقط ساحل دارد و هیچ ویژگی فرهنگی را دارا نیست، متعجب خواهند شد اگر ببینند که این جزیره اندامانی (Andaman Isle) محبوب چیزی بیش از خورشید و دریا دارد. حوله ساحلی خود را کنار بگذارید و به سمت ساحل شرقی جزیره بروید: مرکز فرهنگی شهر پوکت شمارا با ریشه های این جزیره آشنا خواهد نمود. پس در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

چه انتظاراتی از پوکت داشته باشیم؟

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

به لطف موقعیت استراتژیک جنوب تایلند و نعمت طبیعت، پوکت دارای پیشینه بسیار جالبی است. اروپایی ها (هلندی ها، پرتغالی ها، فرانسوی ها، و بریتانیایی ها) از قرن 16 به بعد به این جزیره پا گذاشتند، اما بزرگ ترین گروه بین المللی که اولین بار به خاک آن پا نهادند، چینی ها بودند که در اواخر قرن 19 به اینجا هجوم آوردند تا بخت خود را در تجارت پرسود استخراج قلع امتحان نمایند. این کارگران با جامعه سیامی (Siamese) فکت وصلت کردند و فرهنگ محلی بابا (Baba) (همچنین پرناکان نامیده می گردد) در اینجا به دنیا آمد. این آمیزش فرهنگی در تمام شهر پوکت از معماری گرفته تا غذاها قابل مشاهده است.

بسیاری از مسافران در طول یک نصفه روز تمام شهر پوکت را طی می نمایند، اما چیزهای بسیار بیشتری برای اقامت بیشتر در اینجا وجود دارد. یک یا دوشب در اینجا بمانید و زندگی شبانه شلوغ آنجا را ببینید، تنوع بسیار بالای آشپزی آنجا را آنالیز کنید، هنر درخشان آنجا را آنالیز کنید و خانه های قدیمی و عجیبی را ببینید که به مهمان خانه تبدیل شده اند.

معماری چینی-پرتغالی

ساکنان بابای جزیره پوکت از طریق استخراج روی، پولدار شدند و خانه های مجلل، خانه های اربابی به سبک چین و اروپا دارای تراس های بادخور، درهای چوبی دارای نقوش ظریف و حیاط های کاشی کاری شده را ساختند. دیگران، مغازه های کوچک و چند طبقه دارای پنجره های کرکره ای، تراس های بلندتر و ایوان های طاق دار طبقه همکف را ساختند.

تور پیاده رویDIY در محله های چینی-پرتغالی شهر پوکت را می توان پیش از چرخ خوردن در تاتالانگ (ThThalang) با آن مغازه های رنگارنگش، از استاندارد چارترد بانک (Standard Chartered Bank) شروع کرد. سپس از میان مغازه های نونوار شده از طریق ستون های طلایی بگذرید که در خیابان سوی رومانس (Soi Romance)قرار دارند. از خانه اربابی فارفیتاک چین پراچا (PhraPhitakChynPracha) (در حال حاضر محل یک رستوران تایلندی مشهور به نام فیل آبی است) دیدن کنید که به طرز خارق العاده ای نوسازی شده است. سپس از در کناری وارد خانه چین پراچا شوید و از دیدن اشیای عتیقه آن جا مبهوت شوید. در موزه تایهاو پوکت تاریخچه محلی را ببینید یا اگر می خواهید اطلاعات بیشتری از کارشناسان بگیرید، به سمت مسیرهای میراث پوکت بروید.

غذاهای شگفت انگیز

ترکیب چند فرهنگی شهر پوکت به این معنی است که آشپزی آن هم به مانند جشنواره های آن بسیار متنوع است. از غذاهای دریایی بسیار تازه­ آن گرفته تا کاری های (curry) غیر هندی که ابتکار آشپزی خود پوکت است، بیشتر در ایوان های مغازه هایی که مانند امارت های اوایل قرن بیستم هست، صرف می شوند.

در طرف دیگر نهارخوری محلی، سوای (Suay) شما را با نمایشگاهی شامل سالاد منگوستن سوم-دام و کاریِ بره قطعه شده غافلگیر می کند. رستوران فیل آبی با جاذبه های سلطنتی تایلندی آن و همچنین امارت آن که متعلق به سال 1903 است، همه جاذبه های کلاسیک را در خود دارد.

فرهنگ کافه

اگر عاشق کافه هستید، پس شانس آورده اید. گرچه اینجا به پای ملبورن یا لندن نمی رسد، اما شهر پوکت دارای کافه های بسیار روح بخشی است.

کافه-گالری بوهمیان، واقع در تتالانگ، داری آجرنما و دوچرخه های آویزان به دیوار است و نمونه ای فوق العاده از شلوغی خلاقانه شهر پوکت است. اینجا بهترین جا برای بیرون زدن و خوردن کیک و قهوه اسپرسو و خواندن یک رمان است. از خیابان که بگذرید، مهمان خانه های چینی شما را به مغازه های چینی-پرتغالی بازسازی شده برای صرف چای و قهوه وسوسه می نمایند.

در تیووارات (ThYaowarat)، کافه-گالری هنوز هم برای گردش صبحگاهی و خوردن صبحانه ای مفرح از آب میوه های تازه در یک خانه شهری زرد رنگ هواداران زیادی دارد (تایلندی ها و اروپایی ها).

استراحت گاه ها

پوکت، مشهور به استراحت گاه های فوق العاده است که بسیاری از آن ها در خانه های قدیمی دارای جاذبه تاریخی واقع شده اند. استراحت گاه های ارزان که به سبک اروپایی ساخته شده اند، که استراحت گاه مسافرخانه آی پوکت (Ai Phuket Hostel) یکی از نمونه های آن است.خوابگاه های راحت به همراه دوبلکس های شیک و موزاییک کاری شده در هتل ها در دسترس هستند؛ این مکان های بازسازی شده و شگفت انگیز چینی-پرتغالی را می توانید در فیلم ساحل مشاهده کنید.

یکی از اتاق های شیک دروم مانی (The RomManee) را انتخاب کنید که در پسِ یک نمای فیروزه ای در خیابان سوی رومانس قرار گرفته است. یکی از انتخاب های بسیار زیبا می تواند، بوتیک های سفید رنگ کازابلانکا باشد که دارای استخر شخصی، کافه و تزئینات اسپانیایی است.

هنر و مد

بسیاری از مغازه های تاریخی شهر پوکت دارای بوتیک یا استودیو-گالری های محلی تحت مالکیت هنرمندان هستند.

نقاش خانه ای که الهام گرفته از خیابان است و سرگرم نماینده ترین گالری شهر پوکت است، دارای بوم های رنگارنگ و مبلمان فلزی است. آقای ذن (Zen) پرتره های انتزاعی و بوم هایی از موجودهای افسانه ای در گالری و استودیوی هنری ووا (Wua Art Gallery & Studio) خلق می کند.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 360

به "چه انتظاراتی از پوکت داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه انتظاراتی از پوکت داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید