گفت وگوی محمد صالح علا با غزل سرای پیروز

به گزارش سافاری رو، تهران (پانا) - برنامه این هفتهآب و تاب از رادیو تهران گپ و گفت محمد صالح علا با محمدعلی بهمنی، از زمره ترانه سرایان پیروز این روزگار را روی آنتن می برد.

گفت وگوی محمد صالح علا با غزل سرای پیروز

به گزارش روابط عمومی رادیو تهران؛ برنامه آب و تاب به گفت وگوی صمیمانه محمد صالح علا با نخبگان و هنرمندان حوزه فرهنگ و هنر اختصاص دارد، گفت وگو درباره کودکی و خاطراتشان، تحصیلات، ازدواج و فرزندانشان، معرفی کارها و آثار مطرح، دلایل موفقیت نخبگان و دانسته های آن ها در حوزه های تخصصی شان و...

مخاطبان آدینه این هفته(18 تیرماه) گپ و گفت محمد صالح علاء با محمدعلی بهمنی را از ساعت 21 می شنوند.

محمدعلی بهمنی در 27 فروردین سال 1321 در شهر دزفول به جهان آمد. وی دوران کودکی و نوجوانی را در تهران، کرج و بندرعباس گذراند و پس از تحصیلات مقدماتی از زمان کودکی در چاپخانه های تهران به کار پرداخت. شعرهای وی از همان زمان تا به امروز به طور پراکنده در بسیاری از نشریات کشور و مجموعه شعرهای مختلف و جنگ ها، انتشار یافته است و بسیاری بر این عقیده اند که غزل های او وام دار سبک و سیاق نیماست. از مجموعه آثارش می توان به غزل زندگی کنیم، نیستان، شاعر شنیدنی است، عشق است و ... اشاره نمود.

وی در قالب های مختلف از کلاسیک، نیمایی و سپید به سرودن پرداخته است، اما وجه غالب شعرهای او، غزل است.

بهمنی در این برنامه از خانواده، شهرهای محل سکونت، چگونگی شاعر شدنش و کسانی که در زندگی اش نقش داشتند سخن می گوید؛ نامدارانی همانند: فریدون مشیری، احمد شاملو، علی باباچاهی، حسین منزوی، بهروز رضوی، اخوان ثالث و افراد دیگری که با آنها در مقاطع گوناگون زندگی مراوده داشته است.

برنامهآب و تاب از رادیو تهران را آدینه ها از ساعت 21 روی موج اف. ام ردیف 94 مگاهرتز یا موج ای. ام ردیف 1332 کیلوهرتز با اجرای محمد صالح علا و تهیه کنندگی پروانه طهماسبی بشنوید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 مرداد 1400 بروزرسانی: 29 مرداد 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1879

به "گفت وگوی محمد صالح علا با غزل سرای پیروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی محمد صالح علا با غزل سرای پیروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید