گوسفند دریایی شکار شد!، عکس

به گزارش سافاری رو، گوسفند دریایی (Costasiella kuroshimae) گونه ای از حلزون دریایی است که می تواند فتوسنتز را با استفاده از کلروپلاست های به جای مانده از جلبک هایی که از آنها تغذیه می نماید انجام دهد.

گوسفند دریایی شکار شد!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، گوسفند دریایی یا Costasiella kuroshimae با نام های مختلفی شناخته می گردد. حلزون برگ، گوسفند برگ و کاترپیلار نمکی اقیانوس بعضی از این موارد هستند. این یکی از گونه های متعدد حلزون دریایی و نرم تنان است که در زیست بوم اقیانوسی پرسه می زند.

آن ها ترفندهای باورنکردنی برای بقا در آستین خود دارند. حلزون دریایی کوچک که تنها 1 تا 5 میلی متر طول دارد، یکی از بی نظیرترین موجودات دریایی در کل دنیا است.

اخیرا عکاسان محدودی توانستند این جانور خارق العاده را شکار نمایند.

یکی از جالب ترین عناصر گوسفند دریایی، ظاهر آن است. به طور قابل توجهی به نظر می رسد بسیار شبیه به یک گیاه و بعلاوه یک گوسفند است. این موجود دو چشم تیره و دو راینوفور بلند دارد. این راینوفورها مانند آنتن هایی هستند که می توانند ترکیبات شیمیایی آب را در زیستگاه آن تشخیص دهند. این به آنها یاری می نماید تا مسیریابی نمایند، منابع غذایی پیدا نمایند و از خود در برابر شکار محافظت نمایند. این راینوفورها شبیه گوش گوسفند هستند و به همین علت این جانوران به گوسفند دریایی معروف هستند.

گوسفند دریایی در آنجا با خرگوش های دریایی به عنوان یکی از زیباترین حیوانات اقیانوس است. به طور باورنکردنی، گوسفند دریایی رنگ سبز و برگدار خود را از فرآیندی به نام کلپتوپلاستی به دست می آورد. اینجاست که کلروپلاست های جلبک هایی که می خورند در بدنشان باقی می مانند. این به آنها اجازه می دهد تا مانند یک شکل زندگی گیاهی در فتوسنتز شرکت نمایند. آنها دارای زائده هایی شبیه به پنل خورشیدی به نام سراتا هستند که حاوی کلروپلاست های جذب شده هستند.

منبع: OCEANINFO

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 اسفند 1401 بروزرسانی: 12 اسفند 1401 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2332

به "گوسفند دریایی شکار شد!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوسفند دریایی شکار شد!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید