15 کاری که حتما باید در استانبول تجربه کنید!

به گزارش سافاری رو، تجربه سفر به استانبول!

همیشه شهر استانبول یکی از شهرهای دیدنی کشور ترکیه محسوب میشده است. بازدید از مکان های تاریخی و قدیمی، که باعث آشنایی با فرهنگ و تاریخ یک ملت می گردد در کنار امکانات تفریحی اصلی ترین علت جهانگرد ها برای انتخاب یک شهر یا کشور می باشد. استانبول نیز به علت جاذبه های تاریخی فراوان خود و هم چنین بافت قدیمی جزو شهرهای محبوب جهانگرد ها محسوب می گردد. در ادامه می خواهیم تا شما را به طور خلاصه و به سرعت با 15 کاری که حتما باید در استانبول تجربه کنید آشنا کنیم پس تا خاتمه مقاله با ما همراه باشید.

15 کاری که حتما باید در استانبول تجربه کنید!

حال که تصمیم به سفر به استانبول را گرفته اید می توانید پس از خرید بلیط استانبول، با یاری این مطلب برنامه مختصری برای تمامی روزهای اقامت خود دراین شهر بگیرید.

یک- بازار ادویه:

بازار ادویه و یا بازار مصری ها که دومین مکان بزرگ مسقف این شهر بعد از بازار بزرگ محسوب می گردد به وسیله مالیات هایی که کاروان های مصری به دولت عثمانی می داده اند ساخته شده است. این کاروانیان مصری در محل کنونی این بازار ادویه های خود را به فروش می گذاشتند به همین علت به این بازار که هنوز هم محلی برای فروش ادویه می باشد بازار مصری ها می گویند.

دو- پایکوبی سماع:

بیشتر از هر ترویست دیگری ایرانیانی که به استانبول می روند با این جاذبه آشنایی دارند. این پایکوبی که پایکوبی شاعر جان ها مولانا است در این شهر هم چنان برپا می گردد و می توانید به تماشای آن بروید.

سه- میدان سلطان احمد:

از معروف ترین میدان های این شهر میدان سلطان احمد است که به راحتی می توانید به سایر بناهای تاریخی این شهر به وسیله این میدان دست یابید. هم چنین می توانید وعده های نهار و شام خود را در این میدان از غذاهای سنتی ترکیه میل کنید.

چهار- ایاصوفیه:

بنای تاریخی ایاصوفیه که قدمت آن به 1200 سال پیش می رسد یکی از بناهای تاریخی مهم این شهر محسوب می گردد. این بنا تاریخی بیشتر به علت معماری و نمای بیرونی و سقف زیبا خود در دنیا بسیار معروف شده است.

پنج- کاخ توپکاپی:

این کاخ که در سمت دیگر میدان سلطان احمد قرار گرفته است مربوط به دوران امپراطوری بزرگ عثمانی است. در این کاخ می توانید به حرمسراها و شبستان ها بروید و از آن جا به تماشای تنگه بسفر بایستید. از شربت مخصوص عثمانی نیز بنوشید.

شش- مسجد آبی:

این مسجد یکی دیگر از بناهای تاریخی این شهر محسوب می گردد که به علت برخورداری از کاشی های آبی رنگ به این نام معروف شده است.

هفت- کومپیر:

کومپیر نام سیب زمینی تنوری ترک ها است که به عنوان غذایی خیابانی به فروش میرسد. خوردن این غذای لذیذ و پرانرژی و به صرفه را از دست ندهید. کومپیر در واقع سیب زمینی ای است که شکم ان با پنیر شاکا، ذرت و نخودفرنگی و سوسیس و... پر شده است.

هشت- حمام ترکی:

در واقع حمام ترکی بین ایرانیان بسیار آشنا است. این حمام می تواند برای شما ماساژی ترکی همراه با اسکراب های طبیعی به ارمغان بیاورد. از این حمام ها خانم ها و آقایان می توانند همزمان در سالن ها جداگانه استفاده نمایند.

نه- آدانا کباب:

در واقع این کباب همان کوبیده ایرانی است که اصالت ترکی دارد. گوشت مخلوط گاو و گوسفند همراه با ادویه های منحصر به فرد ترکی طعمی بی نظیر و ترش به این کوبیده به سیخ کشیده می دهد و لذت چشیدن یک غذای بی نظیر را برای شما به ارمغان می اورد.

ده- قصر غرق شده:

این بنا که باسیلیکا یا قصر غرق شده نام دارد در واقع آب انباری است که رومیان در زمان تسلط خود بر عثمانی در این کشور ساخته اند. این مکان لوکیشن فیلم از روسیه با عشق که یکی از سری فیلم های جیمز باند است نیز بوده است. این بنا در نزدیکی مسجد آبی قرار گرفته است.

یازده- دهکده ببک:

استانبول پس از پیوستن کشور ترکیه به قاره اروپا به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم شد. دهکده ببک برخلاف نام خود در واقع محله مرفه نشین اروپایی استانبول است که شامل خانه های ییلاقی و بزرگ ثروتمندان ترکیه است. این محل در گذشته مکانی برای ماهیگیری بوده که یونانیان در آنجا می زیسته اند. می توانید به این دهکده بروید و در سواحل آن به پیاده روی بپردازید و از معماری این کاخ ها تماشا کنید.

دوازده- خیابان استقلال و میدان تکسیم یا تقسیم:

معروف ترین میدان استانبول میدان تکسیم یا تقسیم است که از این میدان به راحتی می توانید به هرجای استانبول که بخواهید بروید. یکی از مسیرهای این میدان خیابان استقلال است. خیابان استقلال که خیابانی سنگفرش شده می باشد اجازه ورود هیچ گونه وسیله نقلیه ای را به خود نمی دهد. در این خیابان میتوانید انواع مغازه های لوکس ترک را ببینید. هم چنین رستوران ها وکافه های لوکس بسیاری در اطراف آن قابل مشاهده است.

سیزده- پل گالاتا:

پل گالاتا مکان مناسبی برای صرف کردن یک وعده غذای دریایی استانبول است. در واقع این پل یک پل دو طبقه است که طبقه بالایی آن برای عبور اتومبیل ها و طبقه زیرین آن برای عبور مردم ساخته شده است. در زیر این پل رستوران های دریایی و بازار ماهی فروشان قرار گرفته است. هم چنین در کنار آن کشتی های ماهیگیری پهلو گرفته اند. این پل شمال و جنوب قسمت اروپایی استانبول را به یکدیگر وصل می نماید.

چهارده- تنگه بسفر:

نمای کلی تنگه بسفر را از کاخ توپقاپی مشاهده نموده اید، حالا خوب است تا از نزدیک به دل این تنگه بزنید و قایق سواری کنید. با سفر یک روزه بر روی تنگه بسفر می توانید بسیاری از بناهای تاریخی شهر استانبول از جمله دولماباغچه، قلعه روملی حصار، برج مایدن و سایر مساجد و موزه ها و باغ های این شهر را ببینید. اگر فرصت دارید سعی کنید تا این بناها را از نزدیک نیز ببینید و تنها به نمایی کلی و از دور بسنده نکنید.

در اطراف این تنگه هتل های بسیاری وجود دارد اگر دوست دارید نمایی زیبا از این تنگه داشته باشید می توانید در اطراف این تنگه به رزرو هتل استانبول اقدام کنید.

پانزده- بورک:

یکی از جاذبه های هر شهری که به آن سفر می کنید غذاهای محلی آن شهر است به ویژه در استانبول ترکیه چرا که یکی از تفریح های مردم محلی این شهر غذا خوردن است لذا غذاهای خوشمزه ای برای خوردن باید وجود داشته باشد. بورک یکی از این غذها می باشد. در واقع بورک لایه ای از خمیر یوفکا است که لوله شده و درون آن با توجه به وعده مربوطه پر می گردد. مثلا اگر احتیاج به دسر دارید میتوانید داخل بورک را با سیب درختی و دارچین پر کنید و پس از طبخ ان را با چای ترکی بنوشید. اگر می خواهید برای وعده نهار اآن را میل کنید می توانید داخل آن را با گوشت چرخ شده و سبزیجات معطر پر کنید و با دوغ میل کنید و در نهایت برای وعده صبحانه می توانید داخل ان را با اسفناج و پنیر فتا پر کنید.

منبع: طاهاگشت
انتشار: 20 بهمن 1401 بروزرسانی: 20 بهمن 1401 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2323

به "15 کاری که حتما باید در استانبول تجربه کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 کاری که حتما باید در استانبول تجربه کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید