9 ایده هوشمندانه برای چیدمان کمد دیواری های کوچک

به گزارش سافاری رو، کمدهای کوچک در خانه ها معضل بزرگی هستند چرا که شما در خانه کوچک به یک کمد جادار احتیاج دارید تا وسایل خود را در آن بچینید. جادار بودن کمدهای دیواری یکی از مهمترین اصول نظم دهی در خانه است. اما در بسیاری از مواقع، ما به کمد دیواری بزرگ دسترسی نداریم، بنابراین باید کمدهای دیواری را طوری بچینیم که از همه ظرفیت آن استفاده کنیم.

9 ایده هوشمندانه برای چیدمان کمد دیواری های کوچک

با ما در خبرنگاران مگ همراه باشید تا برترین ایده های هوشمندانه برای ساماندهی کمد دیواری را یاد بگیرید.

طراحی کمد دیواری کوچک

شما همواره به یک کمد دیواری مرتب احتیاج دارید، بنابراین باید طراحی آن را شخصا به عهده گرفته و با مشورت اهل فن، انجام دهید. دقت کنید که در طراحی اولیه کمد دیواری، باید سه گام مهم را در همان ابتدا بردارید.

گام اول

ابتدا وسایلی که واقعا به آن ها احتیاج ندارید را حذف کنید. با حذف وسایل به دردنخور، شما درک کاملی از ابعاد وسایل خود به دست خواهید آوردید.

برای آنکه بدانید به کدام وسایل احتیاج ندارید، آخرین باری که از آن وسیله را استفاده کردید را به خاطر آورید. اگر بیش از یکسال است که از آن لباس یا وسیله استفاده ننموده اید، آن را از کمد خارج کنید. اگر وسیله گران بهایی است و یا به آن علاقه دارید، می توانید آن ها را مکان های دیگر که در دسترس نیستند (مانند زیر تخت، انبار و…) نگهداری کنید.

سپس فهرستی از وسایلی که به جای مانده را تهیه نموده و در فکر خود مرتب کنید. شما باید وسایل خود را گروه بندی کنید تا برای همه وسایل خود جای کافی داشته باشید. مثلا مانتوها را در یک دسته بگذارید، شلوارها را در دسته ای دیگر و… هر کدام را در یک قسمت مجزا قرار دهید تا در نهایت بدانید که به چند طبقه یا سبد احتیاج خواهید داشت. این تعداد را حتما یادداشت کنید.

گام دوم

قبل از هرگونه طراحی، باید ابعاد کمد دیواری را به طور دقیق میزان گیری کنید. حتی چند سانت اشتباه، می تواند محاسبات شما را کاملا به هم بریزد. بنابراین در میزان گیری نهایت دقت خود را به کار برید.

گام سوم

از آنجایی که کمد دیواری شما کوچک است، بنابراین باید برترین راه برای چیدمان را پیدا کنید. برای این منظور می توانید در سایت های مختلف جست وجو کنید. پس تا جایی که می توانید فیلم یا عکس از اینترنت ببینید. سایت ها و اپلیکیشن های زیادی هستند که می توانید از آن ها یاری بگیرید. در این سایت ها، ایده ها و نکات بسیار کاربردی وجود دارد که به شما یاری خواهد نمود تا یک کمد جادار و زیبا داشته باشید.

چیدمان و طراحی صحیح کمد دیواری

برای داشتن یک کمد دیواری منظم با چیدمان صحیح، چندین نکته مهم وجود دارد که باید آن ها را رعایت کنید. البته دقت کنید که طراحی کمد دیواری شما، باید منحصر به فرد باشد، به این معنا که برای وسایل شما انجام گردد. پس بهتر است واقع بین باشید و طراحی را با توجه به ابزار و وسایلی که در دسترس دارید انجام دهید.

1. از انواع مختلف طبقه و کشو بهره ببرید

کلید موفقیت طراحی یک کمد دیواری، استفاده از انواع مختلف ذخیره سازها است. میله های آویز معمولی، برترین وسیله برای نگهداری لباس ها است. از طرف دیگر، انواع سبدها، سطل های بزرگ و کوچک و انواع طبقات کابینتی، ابزارهای دیگری هستند که می توانند در کمد دیواری استفاده شوند.

به عنوان یک برنامه کلی به یاد داشته باشید که بیشتر لباس ها، کفش ها و کیف ها باید در فضای باز نگهداری شوند تا هر زمان که قصد بیرون رفتن داشتید، به راحتی آن ها را انتخاب و بهره ببرید.

وسایلی که مختص موقعیت های خاص است و کاربرد روزانه ندارند را در سبدها یا سطل های زیبا قرار دهید؛ چرا که احتیاج نیست این گونه وسایل همواره در دسترس باشند.

2. سبک خاص خود را در طراحی کمد دیواری به کار ببرید

کمدهای کوچک، فضای کوچکی هم دارند اما به این معنا نیست که نمی توانند شیک هم باشند. به عنوان مثال، یک لامپ یا رشته نورانی زیبا را در کمد خود قرار دهید و معجزه آن را مشاهده کنید.

بعلاوه می توانید سطح داخلی یا خارجی در کمد دیواری را با آینه بپوشانید که با این کار، هم کمد خود را زیباتر می کنید و هم احتیاجی به نصب آینه اضافی در اتاق خود را نخواهید داشت.

استفاده از رنگ های روشن باعث می گردد تا کمد دیواری شما بزرگ تر به نظر برسد.

سعی کنید تا از جعبه ها و سطل های درب دار در رنگ ها و طرح های روشن و یک دست بهره ببرید. نگهداری وسایل در جعبه های درب دار به شما یاری می نماید تا کمتر احتیاج به تمیزکاری و گردگیری داشته باشید.

3. از همه ظرفیت کمد دیواری بهره ببرید

شما باید برای هر سانت از کمد دیوار خود یک نقشه داشته باشید. مثلا قسمت بالای کمد را یک طبقه بزنید و وسایلی که کمتر از آن ها استفاده می کنید را در این طبقه قرار دهید.

طبقه میانی را مخصوص لباس هایی بگذارید که باید آویزان شوند، بنابراین در این قسمت یک میله نصب کنید.

از قسمت پایینی کمد دیواری برای نگهداری و مرتب کردن کفش ها بهره ببرید.

4. چیدمان خود را شخصی کنید

کمد شما مختص به وسایل خود شما است، بنابراین باید چیدمان خاص خود را داشته باشید. مثلا اگر لباس ها و تی شرت های دم دستی زیادی دارید، یک کمد باریک اما بلند در میانه کمد قرار دهید تا وسایل شما را در خود جای دهد.

میله های داخل کمد هم باید مختص شما طراحی گردد، به عنوان مثال اگر لباس های بلند ندارید (مانند مانتو)، می توانید دو میله در کمد نصب کنید تا لباس های بیشتری در کمد شما قرار گیرد. اما اگر لباس های بلند دارید، بخشی از قسمت زیر میله را خالی بگذارید تا لباس های بلند شما چروک نگردد.

بعلاوه بهتر است شلوارهای خود را تا نموده و به میله ها آویزان کنید.

اگر کفش های زیادی دارید، می توانید طبقات زیادی مانند کتابخانه را در کمد ایجاد نموده و کفش هایتان را در آن قرار دهید. حتی می توانید یک جایگاه کوچک و تاشو در کمد خود داشته باشید تا مکانی برای پوشیدن و درآوردن کفش ها باشد.

5. دسترسی آسان ایجاد کنید

شما باید کمد دیواری خود را به صورتی بچینید که دسترسی راحت و آسانی به وسایل داخل آن داشته باشید. مهم است که به تک تک وسایل، یک دسته بندی کلی بدهید و هر کدام را در یک طبقه یا قسمت بچینید.

کمد دیواری شما ویترین نیست، بنابراین احتیاجی نیست که وسایل خود را طوری بچینید که قابل رویت باشند. سطل ها و باکس ها را برچسب بزنید و روی هر کدام بنویسید که مربوط به کدام دسته بندی هستند.

لباس های خارج از فصل و وسایل ورزشی را در انتهای کمد قرار دهید و فقط وسایلی را دم دست بگذارید که به آن ها احتیاج دارید.

اگر کمد دیواری کوچکی دارید، لباس های خود را بر طبق فصول سال دسته بندی کنید و فقط لباس هایی را داخل کمد قرار دهید که مربوط به همان فصل باشند.

لباس های فصول دیگر را در مکان های دیگری (مانند چمدان، زیرتخت، انبار یا…) نگهداری کنید.

6. ایده های نو و خلاقانه داشته باشید

در بعضی از کمدهای دیواری، وسایلی مانند لوله های داخلی یا ستون های ساختمان قرار گرفته اند که شما نمی توانید آن ها را حذف کنید. سعی کنید تا از آن ها استفاده نموده و آن ها را کاربری کنید. به عنوان مثال، آویزهای لباس را به لوله ها وصل کنید! با این کار، احتیاج به نصب میله نو نخواهید داشت.

اگر قسمتی از کمد شما شیب دار است، برترین راه این است که به این قسمت یک میله وصل نموده و لباس های کوچک خود را در این قسمت قرار دهید. بعلاوه می توانید بالای میله ها را یک طبقه بزنید و وسایل کوچک یا کیف های خود را در این قسمت قرار دهید.

7. کمد دیواری خود را توسعه دهید

توسعه و بزرگ کردن کمد دیواری زمانی محقق می گردد که فضای پشت کمد دیواری آزاد باشد؛ به این معنا که بتوانید دیوار پشت کمد دیواری را برداشته و فضای آن را بزرگ تر کنید. این کار زمانی برترین نتیجه را می دهد که دو کمد دیواری در راستای یکدیگر داشته باشید. اگر چنین فضایی را در اختیار دارید، بدون معطلی دیوار پشت کمد دیواری را تخریب نموده و کمد دیواری خود را توسعه دهید.

8. طراحی خود را سفارشی کنید

بهتر است کمد خود را به طور خاص و منحصربه فرد طراحی کنید. البته دقت کنید که برای این منظور، باید از تجهیزات و ابزار باکیفیت بهره ببرید.

اگر اتاق خوابتان کوچک است و جایی برای کمد دیواری ندارید، می توانید از فضای جلو یا پشت تخت خواب استفاده نموده و کمد خود را در این قسمت ها بسازید.

درب های کشویی یکی از برترین انتخاب ها برای اتاق های کوچک است. این درب ها روی ریل حرکت نموده و باز و بسته می شوند، بنابراین نگران فضای کافی برای باز و بسته شدن درب و جا دادن دیگر وسایلتان نخواهید بود.

طبقه ها را به صورت متحرک بسازید تا هر زمان که احتیاج داشتید، بتوانید ارتفاع این طبقات را کم یا زیاد کنید.

9. کمد دیواری خود را مرتب بچینید

لباس هایتان را مرتب بچینید، یعنی لباس های بلند را در انتهای کمد دیواری قرار دهید و لباس های کوتاه را جلوی کمد قرار دهید. با این کار، می توانید از فضای زیر لباس ها هم بهره ببرید.

زیورآلات و وسایل تزیینی خود را داخل کشوها یا باکس ها بچینید.

انواع مختلف باکس ها را مشاهده و برترین آن ها را با توجه به احتیاج خود انتخاب کنید. اگر در شهرهای شلوغ و آلوده زندگی می کنید، سعی کنید تا از باکس ها و ارگنایزرهای غیرپلاستیکی بهره ببرید. سطل ها و جعبه های حصیری برترین وسیله برای شهرهای آلوده هستند.

اگر در شهرهایی زندگی می کنید که رطوبت هوا بالا است، برای حفاظت از لباس ها و وسایل خود بهتر است از باکس های پلاستیکی بهره ببرید تا رطوبت داخل آن ها نگردد.

در سرانجام

داشتن کمدهای دیواری جادار یکی از مهم ترین و ضروری ترین احتیاجها در خانه است. در بعضی از مواقع، ممکن است کمدهای دیواری طوری طراحی شده باشند که جای کافی برای وسایل را نداشته باشند. اما با نکاتی که در این مقاله ارائه شد، شما می توانید یک کمد دیواری جادار داشته باشید که تمام وسایل خود را در آن جای دهید.

منبع: Better Homes and Gardens

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2065

به "9 ایده هوشمندانه برای چیدمان کمد دیواری های کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 ایده هوشمندانه برای چیدمان کمد دیواری های کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید