تاریخچه آزتک ها و آثار آنها در مکزیکوسیتی

به گزارش سافاری رو، آزتک ها یکی از تمدن های پیشرفته Mesoamerica بودند که از حدود قرن 14 تا 16 میلادی در مرکز مکزیک امروزی زندگی می کردند. آنها جامعه ای پیچیده با هنر، معماری، دین و علم پیشرفته داشتند. آزتک ها به خاطر فتوحات نظامی و مذهبی خود شناخته شده اند و تأثیر گسترده ای بر فرهنگ مکزیک امروزی داشته اند. آزتک ها به خاطر معماری باشکوه، هنر و ریاضیات پیشرفته و همچنین آداب و رسوم پیچیده خود شناخته شده بودند.

تاریخچه آزتک ها و آثار آنها در مکزیکوسیتی

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مکزیک ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

پیدایش آزتک ها

آزتک ها از قبیله ای کوچکی به نام Mexica پدید آمدند که در اواخر قرن 11 میلادی در مرکز مکزیک امروزی ساکن شدند. Mexica به تدریج قدرت خود را افزایش دادند و در قرن 14 میلادی، اتحادیه ای به نام امپراتوری آزتک را تشکیل دادند.

امپراتوری آزتک

امپراتوری آزتک در اوج خود، بر بیشتر مکزیک مرکزی و جنوبی حکومت می کرد. آزتک ها جامعه ای طبقاتی داشتند که در راس آن امپراتور قرار داشت. امپراتور توسط شورایی از اشراف و روحانیان انتخاب می شد.

اقتصاد آزتک ها بر پایه کشاورزی بود. آنها ذرت، لوبیا و فلفل چیلی کشت می کردند. آزتک ها همچنین بازرگانان ماهری بودند و با اقوام دیگر Mesoamerica تجارت می کردند.

آزتک ها به خاطر هنر و معماری پیشرفته خود شناخته شده اند. آنها معابد، کاخ ها و هرم های عظیمی ساختند. آزتک ها همچنین نقاشان و مجسمه سازان ماهری بودند.

امپراتوری آزتک ها در سال 1521 میلادی توسط اسپانیایی ها به رهبری هرنان کورتس فتح شد. با این حال، فرهنگ آزتک ها تا حد زیادی حفظ شد و تأثیر زیادی بر فرهنگ مکزیک امروزی داشته است.

آثار آزتک ها در مکزیکوسیتی

شهر مکزیکوسیتی بر روی ویرانه های پایتخت آزتک ها به نام تنوچتیتلان ساخته شده است. تنوچتیتلان یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین شهرهای جهان در زمان خود بود. آزتک ها در تنوچتیتلان معابد، کاخ ها و میدان های بزرگی بنا کردند که بسیاری از آنها هنوز هم پا بر جا هستند.

یکی از مهمترین آثار آزتک ها در مکزیکوسیتی معبد بزرگ تنوچتیتلان (Teotihuacan) است. این معبد یکی از بزرگترین معابد جهان در زمان خود بود و به خدایان آزتک ها تقدیم شده بود. معبد بزرگ تنوچتیتلان در سال 1521 میلادی توسط اسپانیایی ها تخریب شد، اما بقایای آن هنوز هم پا بر جا هستند.

معبد بزرگ تمپلو مایور: این معبد عظیم یکی از مهمترین مراکز مذهبی آزتک ها بود. معبد بزرگ تمپلو مایور به دو خدای آزتک، Huitzilopochtli و Tlaloc اختصاص داشت.

یکی دیگر از آثار مهم آزتک ها در مکزیکوسیتی کاخ ملی است. این کاخ بر روی ویرانه های کاخ اصلی آزتک ها ساخته شده است و امروزه محل اقامت رسمی رئیس جمهور مکزیک است.

اهرام خورشید و ماه: این دو هرم بزرگترین اهرام در مکزیک و از مهمترین آثار آزتک ها هستند. هرم خورشید بزرگترین هرم در جهان است و هرم ماه دومین هرم بزرگ جهان است.

علاوه بر این، آزتک ها در مکزیکوسیتی آثار دیگری مانند موزه ملی مردم شناسی مکزیک، موزه تاریخ ملی مکزیک و میدان اصلی شهر مکزیکوسیتی را نیز بر جا گذاشته اند.

تأثیر آزتک ها بر فرهنگ مکزیک امروزی

فرهنگ آزتک ها تأثیر زیادی بر فرهنگ مکزیک امروزی داشته است. بسیاری از غذاهای مکزیکی مانند تاکو، بوریتو و چیپس و سالسا ریشه در فرهنگ آزتک ها دارند.

علاوه بر این، آزتک ها تأثیر زیادی بر موسیقی، رقص و هنر مکزیک امروزی داشته اند. بسیاری از آلات موسیقی مکزیکی مانند ماراکاس و گیتار از آزتک ها به ارث رسیده است.

زبان اسپانیایی که زبان رسمی مکزیک است نیز تأثیر زیادی از زبان آزتکی گرفته است. بسیاری از کلمات اسپانیایی که امروزه استفاده می شوند از زبان آزتکی وارد زبان اسپانیایی شده اند.

دین آزتک ها

دین آزتک ها چند خدایی بود. آنها به خدایان متعددی اعتقاد داشتند، از جمله Huitzilopochtli خدای خورشید و جنگ، Tlaloc خدای باران و Tlaltecuhtli الهه زمین.

آزتک ها قربانی های انسانی را بخشی از مراسم مذهبی خود می دانستند. آنها معتقد بودند که قربانی کردن انسان ها ضروری است برای حفظ نظم کیهانی.

نتیجه گیری

آزتک ها یکی از مهمترین تمدن های پیشرفته Mesoamerica بودند. آنها جامعه ای پیچیده با هنر، معماری، دین و علم پیشرفته داشتند. آزتک ها به خاطر فتوحات نظامی و مذهبی خود شناخته شده اند و تأثیر گسترده ای بر فرهنگ مکزیک امروزی داشته اند.

انتشار: 10 آبان 1402 بروزرسانی: 10 آبان 1402 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2033

به "تاریخچه آزتک ها و آثار آنها در مکزیکوسیتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخچه آزتک ها و آثار آنها در مکزیکوسیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید