کشف سازه های باستانی عجیب در مکزیک ، عکس (تور ارزان مکزیک)

به گزارش سافاری رو، دیجیاتو نوشت: محققان با یاری فناوری لایدار سازه هایی را در خلیج مکزیک پیدا نموده اند که در میان مردم اولمک یا مایا به عنوان تقویم استفاده می شد.

کشف سازه های باستانی عجیب در مکزیک ، عکس (تور ارزان مکزیک)

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان مکزیک هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

سه محقق به تازگی پیروز به کشف نمونه هایی از چندین سازه مربوط به دوره تاریخی آمریکای میانه شده اند که به عنوان یک تقویم 260 روزه کاربرد داشته است. آن ها برای کشف این سازه ها از دوربین لایدار (LiDAR) استفاده نموده اند و این تقویم را که احتمالاً بیش از 3000 سال قدمت دارد، در ساحل خلیج مکزیک پیدا نموده اند.

محققانی از مرکز تحقیقات آموزشگاه علوم و هنرهای اسلوونی، دانشگاه آریزونا و دانشگاه کولگیت در مقاله ای که در مجله Science Advances منتشر نموده اند، شرح داده اند که دوربین لایدار روی یک هواپیما چگونه توانسته است این سازه های باستانی را پیدا کند. آن ها بعلاوه تشریح نموده اند که اهالی آمریکای میانه چگونه ممکن است از این سازه ها استفاده نموده باشند.

دانشمندان می گویند در پژوهش خود به جای مانده 415 سازه تشریفاتی را پیدا نموده اند که مربوط به مردم اولمک یا مایا است. آنالیز های دقیق تر این سازه ها نشان می دهد که آن ها به نحوی چیده شده اند که با طلوع و غروب اجرام کیهانی در یک تقویم 260 روزه هماهنگ هستند. پژوهشگران می گویند زاویه بیشتر این سازه ها شرق به غرب است و قدمت آن ها به بازه 1100 پیش از میلاد تا 250 پس از میلاد تخمین زده می شود.

کشف تقویم باستانی متفاوت از دوره آمریکای میانه

قدمت مردمان جوامع اولمک که در بخش هایی از آمریکای میانه زندگی می کردند، به 3500 سال پیش برمی شود. پس از نزول جوامع اولمک، فرهنگ مایا توسعه پیدا کرد. اسناد کشف شده از مایاها از وجود یک تقویم 260 روزه در این فرهنگ خبر می دهد. محققان می گویند وجود این تقویم به اهالی این منطقه یاری می کرد تا مراسمات و فعالیت های کشاورزی خود را به طور دقیق تر برنامه ریزی نمایند.

دانشمندان می گویند حتی همین امروز از این تقویم 260 روزه در میان بعضی از اهالی جوامع مدرن مایا استفاده می شود. فناوری لایدار یاری زیادی به اکتشافات باستانی داشته است؛ چرا که می تواند از موانع سطحی در برابر تصویربرداری های هوایی عبور کند و نقشه سه بعدی ناحیه های مختلف را به دست آورد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 بهمن 1401 بروزرسانی: 5 بهمن 1401 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2315

به "کشف سازه های باستانی عجیب در مکزیک ، عکس (تور ارزان مکزیک)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف سازه های باستانی عجیب در مکزیک ، عکس (تور ارزان مکزیک)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید