آشنایی با بعضی از جشنهای بزرگی که در فصل بهار برگزار می شوند

به گزارش سافاری رو، ایسنا/ این خبر به جهت آشنایی با بعضی از جشنهای بزرگی که در فصل بهار برگزار می شوند، برای شما نوشته شده است.

آشنایی با بعضی از جشنهای بزرگی که در فصل بهار برگزار می شوند

عید پاک

جشن بهاری عید پاک یکی از اعیاد دین مسیحیت است که در آن بازگشت حضرت عیسی (ع) به زندگی را جشن می گیرند. تعطیلات عید پاک یکی از مهمترین تعطیلات مسیحیان محسوب می گردد و روز جشن مسیحیت بعلاوه جشن آغازهای نو و تغییر فصل است. در سال 2023، عید پاک در روز یکشنبه 9 آوریل جشن گرفته می گردد. در روز یکشنبه عید پاک، مردم در مراسم کلیسا شرکت و در آنجا نغمه سرایی و دعا می نمایند. این روز برای بعضی از فعالیت های خانوادگی مانند تزئین تخم مرغ های آبپز و جستجوی خوراکی های پنهان در اطراف خانه یا حیاط سرگرم نماینده است. کاخ سفید حتی با مسابقه سالانه حمل تخم مرغ بین بچه ها وارد عمل می گردد. بعضی از بچه ها نیز سبدهایی پر از مواد غذایی را دریافت و بسیاری از خانواده ها جشن های بزرگی را برپا می نمایند.

عید فصح

عید فصح یهودیان به مدت هفت یا هشت روز جشن گرفته می گردد. عید فصح زمانی است برای تأمل در خصوص آزادی قوم یهود از قید برده داری فرعون های مصر. در سال 2023 عید فصح از شامگاه پنج آوریل آغاز می گردد و عصر 13 آوریل به سرانجام می رسد. این عید که یکی از سه عید بزرگ یهودیان بشمار می آید با مراسمی باشکوه و نیایش ها و آوازهای مذهبی همراه است و خوراکی های ویژه ای دارد.

جشن هولی

هولی، جشن بهاری است که به وسیله هندوها در سراسر دنیا جشن گرفته می گردد. این جشنواره جشن بهار است و بر هماهنگی، آغازهای نو و تنو پیوندهای اجتماعی تمرکز دارد. پودر نئون درخشان در جشن سالانه هندوها به نام هولی که در هشت مارس 2023 برگزار می گردد، خوشگذرانی ها را در شمال هند پوشش می دهد. هولی که به عنوان جشنواره رنگها شناخته می گردد، در آخرین ماه کامل در ماه قمری فالگونا جشن گرفته می گردد. این سنت باستانی سرانجام زمستان را نشان می دهد و پیروزی خیر بر شر را گرامی میدارد. برگزار نمایندگان جشن ها آتش روشن می نمایند، پودر رنگارنگی به نام گلال پرتاب می نمایند، شیرینی میخورند و با موسیقی محلی سنتی پایکوبی می نمایند.

بیشتر بخوانیدجشن هولی | برترین و اصیل ترین نوع جشن در دنیا

جشن نوروز

نوروز به معنای روز نو است و نشانه آغاز بهار است. سال نو ایرانی نیز به وسیله میلیون ها نفر در ایران (که در قدیم فارس نامیده می شد) و سایر کشورها بویژه در سراسر خاورمیانه و آسیای مرکزی جشن گرفته می گردد. این تعطیلات در 21 مارس 2023 است. خانواده ها نوروز را با نظافت خانه ها و ضیافت بزرگ جشن می گیرند. سفره ای با هفت مورد چیده می گردد که در زبان فارسی با حرف سین آغاز می گردد، مانند سبزه و سنجد که هر مورد نماد یک اصل است، مانند عشق یا تولد دوباره. بعضی از مردم نیز هدایایی رد و بدل یا در جشنواره های خیابانی شرکت می نمایند تا سال نو را جشن بگیرند.

سونگ کران

سونگ کران جشنی که به مناسبت سال نو تایلندی برگزار می گردد، همه چیز در خصوص آغازی تازه با پاشیدن آب است. این جشنواره در تایلند در 13 آوریل 2023 آغاز می گردد و اغلب سه روز طول می کشد، اگرچه جشن ها در بعضی شهرها زودتر آغاز می شوند یا دیرتر به سرانجام می رسند. آب در تایلند معنای معنوی قابل توجهی دارد. مردم تایلند بر این باورند که آب از نظر روحی پاک نماینده است، شما را از بدشانسی سال گذشته پاک می نماید و در سال پیش رو به شما خوشبختی و شادی می دهد.

این یکی از دلایل برگزاری جشنواره دنیای آب سونگ کران در تایلند است. این جشنواره که مربوط به ماه آوریل است، بطور سنتی در روزی که خورشید در منطقه زودیاک تغییر مکان می دهد، برگزار می گردد. این جشنواره با جمع آوری آبی که برای پاکسازی روی مجسمه های بودا ریخته شده بود، به وسیله مردم محلی آغاز شد. سپس، از آن آب برای برکت دادن به بزرگان روستا و اعضای خانواده با چکاندن آن بر شانه های آنان استفاده میشد.

منبع: همگردی
انتشار: 7 فروردین 1402 بروزرسانی: 7 فروردین 1402 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2340

به "آشنایی با بعضی از جشنهای بزرگی که در فصل بهار برگزار می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با بعضی از جشنهای بزرگی که در فصل بهار برگزار می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید