استان مرکزی آماده همکاری مالی با روسیه است

به گزارش سافاری رو، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا حاجی پور، پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان مرکزی که با حضور هیات مالی روسیه و کشورهای CIS در اراک برگزار گردید گفت: پیروزی برجام موقعیت های خوبی را برای رونق کسب و کار در کشور و استان مرکزی فراهم نموده است.

استان مرکزی آماده همکاری مالی با روسیه است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

وی اضافه نمود: با استقرار سه هزار واحد صنعتی در استان مرکزی و برخورداری استان مرکزی از 500 معدن، در زمینه استقرار صنایع این استان رتبه چهارم را در کشور به خود اختصاص داده است و در زمینه صنایع مادر و بزرگ نیز قطب دوم کشور لقب گرفته است.

حاجی پور ادامه داد: همچنین وجود متخصصین و کارشناسان در حوزه پتروشیمی، گاز و نفت، آلومینیوم سازی و پالایشگاه شرایط خوبی در استان به وجود آمده است.

رئیس صنعت معدن و تجارت استان مرکزی وجود تاثیرگذار تجهیزات ماشین سازی و واگن پارس و صنایع تبدیلی کشاورزی را از مزیت های استان مرکزی برشمرد.

حاجی پور وجود 32 شهرک صنعتی، سه ناحیه تخصصی و ده قطب صنعتی را از دیگر مزیت های این استان بیان کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اضافه نمود: در حال حاضر کالاهایی شامل شمش، الیاف مصنوعی، مواد شیمیایی، سیمان و گل و گیاه از استان مرکزی به کشور روسیه صادر می گردد.

حاجی پور گفت: 70 درصد صادرات استان مرکزی به روسیه را مواد غذایی شامل پسته، کشمش، رب گوجه فرنگی، انواع انگور و انار تشکیل می دهد و همچنین عمده واردات استان مرکزی از کشور روسیه شامل مواد اولیه صنعتی همچون آهن و فولاد است.

بستر استان مرکزی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری مهیا است

در ادامه این جلسه سیدمحمد حسینی، مدیر کل میراث فرهنگ صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی نیز با اشاره به سوابق تاریخی دینی و فرهنگی استان مرکزی گفت: این استان از نظر صنعت توریسم و امکانات گردشگری از شرایط خوبی برخوردار است و بستر آن برای سرمایه گذاری در حوزه صنعت گردشگری و توریسم مهیا است.

وی گفت: استان مرکزی از 105 مورد چشم انداز طبیعی , 250 موضوع برای سرمایه گذاری شامل احداث هتل، مجتمع های گردشگری و مجتمع های بین راهی برخوردار است.

به گفته مدیر کل میراث فرهنگ صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی امکانات و زیرساخت سالانه برای پذیرش دو هزار گردشگر در این استان وجود دارد و سالانه حدود چهار هزار جهانگرد از استان مرکزی به خارج از کشور سفر می نمایند، بنابراین در این استان بستر برای ارتباط صنعت گردشگری با کشور روسیه و کشورهای CIS مهیا است.

در ین نشست همچنیم گراف عسگر اف کارشناس فنی شرکت اورال کشور روسیه هم گفت: به استان مرکزی سفر کردیم تا از نزدیک توانمندی های استان را ببینیم و در زمینه مسایل مالی صادرات و واردات مورد احتیاج دو کشور و احتیاجهای صنعتی به بحث و گفتگو بپردازیم.

وی اظهار امیدواری کرد: با شرایطی که در این کشور از نظر مالی به وجود آمده امیدواریم بتوانیم با استان مرکزی روابط تجاری و صادراتی بیشتری داشته باشیم.

سیدمهدی میراشرفی، مدیرکل گمرکات استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: سطح مبادلات تجاری ایران و روسیه و کشورهای CIS بسیار پایین و درخور آنالیز است.

وی عدم آشنایی با مقررات گمرکی و بازرگانی و مالی طرفین از همدیگر، عدم آشنایی فعالان بخش خصوصی دو طرف با محدودیت های بازار طرفین، عدم آشنایی فعالان مالی دو طرف از وجوه اشتراک یکدیگر و احتیاجهای مصرف نماینده و عدم وجود تعرفه های ترجیحی طرفین را بعضی از مسائل بین دو کشور در زمینه صادرات و واردات برشمرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 934

به "استان مرکزی آماده همکاری مالی با روسیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان مرکزی آماده همکاری مالی با روسیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید