افتتاح کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز ، ستاری: بخشی از برنامه امنیت غذایی در البرز اجرا می شود

به گزارش سافاری رو، کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افتتاح شد.

افتتاح کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز ، ستاری: بخشی از برنامه امنیت غذایی در البرز اجرا می شود

به گزارش گروه استان های خبرنگاران، کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افتتاح شد.

ستاری در این مراسم با بیان اینکه تا به امروز در حوزه پژوهش سرمایه گذاری زیادی اجرا شده است، گفت: فعالیت بیش از 100 هزار هیئت علمی و تعداد زیادی مرکز پژوهشی و شرکت دانش بنیان در سراسر کشور گواه این مطلب است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: در همین البرز تعداد زیادی مرکز تحقیقاتی و کشاورزی فعال است که همه آن ها با بودجه دولتی اداره می شود و هزینه بر است.

وی اضافه نمود: باوجود این هزینه ها هنوز نتوانسته ایم به کشاورزی مدرن دست پیدا کنیم و اصلا زیبنده نیست که با این همه ظرفیت، غذا و محصولات کشاورزی وارد کند.

ستاری گفت: واقعیت این است که با این امکانات و زیرساخت ها نمی توانیم غذای مردم را تامین کنیم و در شرایط روز به روز ضعیف تر می شویم.

وی اضافه نمود: تنها با استفاده از فناوری و تکنولوژی به روز است که می توان تولید این بخش را بالا ببریم و از آب و خاک و طبیعت به بهترین شکل استفاده کنیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: با توجه به پتانسیل های البرز در نظر داریم بخشی از برنامه امنیت غذایی را در این استان پیاده سازی کنیم.

وی ابراز کرد: در البرز سرمایه گذاری زیادی در بخش پژوهش و تحقیقات کشاورزی شده و این سرمایه گذاری باید نتیجه بخش باشد.

این مقام مسؤول با اشاره به اهمیت پارک های علم و فناوری، گفت: این پارک ها را دولت ها با هدف جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی ایجاد می کنند، چون وقتی بخش خصوصی در پژوهش سرمایه گذاری کند خروجی آن محصول و تکنولوژی است.

وی ابراز کرد: دولت ها قادر به توسعه فناوری و تکنولوژی نیستند و این بار به دوش بخش خصوصی است.

ستاری تاکید کرد: در حال حاضر اندازه مشارکت بخش خصوصی و دولتی در پارک های علم و فناوری مطرح 10 به یک است یعنی اگر بخش دولتی یک میلیارد هزینه کند، بخش خصوصی 10 میلیارد سرمایه می گذارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 10 پارک علم و فناوری در تهران فعالیت دارند و تقریبا همه دانشگا ه های تهران مجهز به پارک هستند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور اضافه نمود: در پی توسعه کارخانه های فناوری کشور هستیم و امیدواریم با حمایت این مراکز به زایشگاه های شرکت های دانش بنیان تبدیل شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 خرداد 1401 بروزرسانی: 24 خرداد 1401 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2181

به "افتتاح کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز ، ستاری: بخشی از برنامه امنیت غذایی در البرز اجرا می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز ، ستاری: بخشی از برنامه امنیت غذایی در البرز اجرا می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید