با خصوصیات چینی ها آشنا شوید

به گزارش سافاری رو، عادات و ویژگی های مردم چین

هر کشوری آداب و رسوم و مردم خاص خود را دارد و ما سفر می کنیم تا با هر دوی آنها آشنا شویم. چین کشوری است که اگر ماه ها به تنهایی به آن سفر کنید و در آنجا بمانید، هیچ وقت احساس تنهایی نمی کنید و دلیل آن هم این است که چینی ها برای مهمان نوازی و صمیمی بودن با افراد خارجی مشهورند بخصوص با افرادی که به تنهایی سفر نموده باشند. نکته دیگری که درباره آنها وجود دارد این است که به شما این احساس را می دهند که انگار در خانه خودتان هستید، دور و اطراف شهر را به شما نشان می دهند از شما می خواهند تا با آنها بیرون بروید و ناهار یا شام را با هم در یک رستوران میل کنید. جدا از مهمان نواز بودنشان، چند چیز کوچک دیگر در خصوص چینی ها وجود دارد که قبل از اینکه به سرزمین اژدها بیایید بد نیست آنها را بدانید. با خبرنگاران همراه شوید:

با خصوصیات چینی ها آشنا شوید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

غذا در اولویت است

چه باور کنید و چه نه، غذا نقش بسیار مهمی در تاریخ و فرهنگ چینی ایفا می نماید. بیشتر افراد محلی این کشور با غذا درست کردن و غذا خوردن در بیرون از خانه عجین شده اند و غذا آنقدر برای آنها مهم است که در برخی خانواده ها، با غذا مثل یک مراسم تشریفاتی برخورد می نمایند.ممکن است این موضوع برای ما کمی عجیب غریب باشد اما برای چینی ها یک عادت روزانه است.

بیشتر تصمیمات کاری و تجاری در طول شام در رستوران ها گرفته می گردد،هرچه بیشتر بخورید، بهتر است! این کار واقعا در چین جواب می دهد. چینی ها اصلا با گرسنگی شوخی ندارند بطوریکه وقتی مثلا یک کارگر گرسنه باشد از کارش دست می کشد و تا وقتی غذای او آماده نگردد کار نمی نماید. بنابراین وقتی در چین هستید بهتر است حواستان باشد تا وقتیکه غذایشان را نخورده اند به آنها نردیک نشوید!

بدون رنج گنج میسر نمی گردد!

چینی ها به شدت آدم های کاری ای هستند و 7 روز هفته، روزی 10 تا 14 ساعت کار می نمایند و دلیل آن هم این است که رقابت سختی برای دریافت بازار در بین افراد وجود دارد بنابراین اگر کسی بهترینش را انجام ندهد؛ به راحتی با حداقل 100 چینی دیگری که کار را بهتر و تندتر انجام می دهند، جایگزین می گردد. تحقیقاتی نشان می دهد که دانش آموزان چینی، سخت کوش ترین دانش آموزان جهان هستند. آنها باید موضوعات مسئله ای را از 6 صبح تا 10 شب یاد بگیرند و در این میان وقفه های کوتاهی برای ناهار و شام دارند.

اولین چیز خانواده است

خانواده ارزش بسیار زیادی برای چینی ها دارد و در واقع برای آنها اولین و مهم ترین موضوع خانواده است (البته در کنار غذا!). نکته جالبی که درباره آنها وجود دارد این است که اکثر زن و مردهای مجرد چینی، حتی تا سن های بالا با خانواده شان زندگی می نمایند و جدا شدن از خانواده را خیلی سخت می دانند. درکشور چین افراد خیلی زود با هم صمیمی می شوند و حتی کسانی که فقط یکبار در زندگی هم را ملاقات نموده اند یکدیگر را پسر عمو صدا می نمایند.

منبع: gotravelyourway.com

منبع: الی گشت
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 459

به "با خصوصیات چینی ها آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خصوصیات چینی ها آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید