بدنمان را بعد از ماه رمضان چگونه سالم نگه داریم؟

به گزارش سافاری رو، استاد گروه تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بعضی از افراد پس از ماه مبارک رمضان اقدام به پرخوری می نمایند و در خوردن و آشامیدن افراط می نمایند که این موضوع می تواند خطراتی را برای فرد به همراه اورد.

بدنمان را بعد از ماه رمضان چگونه سالم نگه داریم؟

به گزارش خبرنگاران، دکتر محمدصفریان با اشاره به اینکه بعد از ماه رمضان نظم خواب و خوراک به شرایط قبلی باز می گردد ، از همین رو باید مثل ایام دیگر سال اصول تغذیه سالم رعایت گردد، خاطر نشان کرد: افرادی که عادت داشتند در بازه زمانی غروب تا سحر وعده های افطار، شام و سحری میل نمایند باید مصرف غذا را به صورت متعادل بین سه وعده تقسیم نمایند.

وی اعلام کرد: احساس گرسنگی و تشنگی که در طول ایام ماه مبارک رمضان تجربه شده است می تواند تمرینی برای دوری از پر خوری باشد.

دکتر صفریان با بیان اینکه از مصرف غذاهای چرب و شور باید پرهیز گردد و به صورت تدریجی فعالیت بدنی باید افزایش یابد، گفت: در ماه مبارک رمضان به دلیل جلوگیری از تشنگی و عطش در طی روز فعالیت جسمی کاهش نسبی پیدا نموده که این میزان فعالیت و همچنین رعایت موارد تغذیه ای باید به صورت تدریجی به شکل عادی خود برگردد.

رئیس دانشکده بهداشت مشهد با اشاره به اینکه بهره مندی از غذاهای سالم و پرهیز از فست فود ها در حفظ سلامتی بدن نقش مشخص نماینده ای دارد، اعلام کرد: پرخوری بعد از ماه رمضان زمینه افزایش وزن بدن را فراهم می نماید که با خطراتی برای فرد همراه است از همین رو رعایت تعادل و تنوع غذایی و افزایش فعالیت جسمانی باید در دستور کار همگان قرار گیرد.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1768

به "بدنمان را بعد از ماه رمضان چگونه سالم نگه داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدنمان را بعد از ماه رمضان چگونه سالم نگه داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید