بهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل

به گزارش سافاری رو، دانشگاه های ایتالیا

ایتالیا مطمئنا آنقدر جذابیت دارد که هم گردشگران و هم دانشجویان بین المللی را به یک اندازه شیفته می نماید؛ کشوری که به چشم اندازهای متنوع، فرهنگ غنی، میراث تاریخی، بناهای نمادینی مثل برج کج پیزا، غذاهای باورنکردنی و البته دانشگاه هایی قدیمی و معتبر معروف است. ایتالیا به غیر از میراث تمدن رومی، تاریخی بلند بالا در علم و نوآوری دارد؛ شاید ندانید اما زادگاه شخصیت های معروفی مثل کریستف کلمب ، مارکو پلو، لئوناردو داوینچی، گالیله و … ایتالیا بوده است. حتی ریشه کلمه university به معنای دانشگاه را به ایتالیا نسبت داده اند و دانشگاه بولونیا یکی از قدیمی ترین دانشگاه های دنیاست. شاید به فکر ادامه تحصیل در خارج از کشور باشید و در حال تحقیق درباره بهترین دانشگاه ها. آماده اید تا در ایتالیا درس بخوانید؟ پس بد نیست که کمی درباره دانشگاه های ایتالیا، شهرهای دانشجویی، هزینه ها، ویزا و … بیشتر بدانید. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید می خواهیم درباره بهترین دانشگاه های ایتالیا حرف بزنیم.

بهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

ایتالیا 20 منطقه جداگانه با لهجه ها، سنت ها، چشم اندازها و غذاهای مختلف و حدود 90 دانشگاه دارد که بیشتر آن ها دولتی اند و در کنار آن ها، آموزشگاه ها و پلی تکنیک ها هم بخشی از تحصیلات عالی را تشکیل می دهند. دوره لیسانس در این کشور 3 سال و دوره فوق لیسانس 2 سال طول می کشد. 30 تا از دانشگاه های ایتالیا در رنکینگ QS سال 2018 قرار دارند و 14 تا از آن ها در لیست 500 دانشگاه برتر دنیا هستند. دانشجویان دوره وکالت برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد باید 5 سال پشت سر هم درس بخوانند و دانشجویان رشته پزشکی 6 سال. سیستم تحصیل در ایتالیا به گونه ای است که بیشتر کلاس ها در یک سالن کنفرانس بزرگ تشکیل می گردد و دانشجویان برای اینکه بتوانند در امتحان ها پیروز شوند باید به غیر از حضور در کلاس ها بخش زیادی از درس ها را در خارج از کلاس با تحقیق و مطالعه آموزش ببینند. بیشتر جمعیت ایتالیا به زبان ایتالیایی حرف می زنند اما بخش کوچکی از آن ها آلمانی، فرانسوی و اسلوونی زبان هستند. بخشی از تجربه تحصیل در ایتالیا به یادگیری زبان ایتالیایی می گذرد که راهی عالی برای درک سنت های محلی، دیدار با افراد جدید و تجربه فرهنگ ایتالیاست.

هزینه تحصیل در ایتالیا

هزینه تحصیل در ایتالیا به نسبت دیگر کشورهای اروپایی کمتر است. هزینه متوسط تحصیل در دانشگاه های دولتی سالیانه بسته به دانشگاه و رشته بین 850 تا 1000 یورو است. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی به مراتب بیشتر است و در بیشتر آن ها فرقی نمی نماید که دانشجوی عضو اتحادیه اروپا باشید یا خیر؛ هزینه ها یکسان است.

بهترین دانشگاه های ایتالیا

  • دانشگاه پلی تکنیک میلان | Politecnico di Milano

میلان از شهرهای شمالی ایتالیاست و فاصله اش تا رم، پایتخت ایتالیا، حدود 500 کیلومتر است. یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا، دانشگاه پلی تکنیک است دانشگاهی که به محل تحصیل علاقمندان به رشته های مهندسی شده است. رتبه 170 در رنکینگ QS این دانشگاه را تبدیل به بهترین دانشگاه ایتالیا نموده است اگر علاقمند به رشته های مهندسی عمران، معماری، طراحی، مهندسی مکانیک هستید می توانید روی این دانشگاه حساب ویژه ای باز کنید. یکی از معروف ترین فارغ تحصیلان این دانشگاه جولیو ناتا (Giulio Natta) شیمی دان معروف است که پیروز شد در سال 1963 به خاطر تحقیق روی پلیمرها به جایزه نوبل دست پیدا کند. دانشگاه پلی تکنیک میلان با 42 هزار دانشجو بزرگ ترین دانشگاه فنی ایتالیاست و با ثبت نام در آن می توانید در رشته های مهندسی، معماری و طراحی دوره های لیسانس، فوق لیسانس و دکترا را بگذرانید. این دانشگاه در سال 1863 تاسیس شده و قدیمی ترین دانشگاه شهر میلان است.

  • دانشگاه بولونیا | Università di Bologna

این دانشگاه که سال 1088 تاسیس شده یکی از اولین دانشگاه های دنیا و یکی از معتبرترین دانشگاه های ایتالیاست به طوری که اسم آن همواره در بین بهترین دانشگاه های کشور دیده می گردد. این دانشگاه شامل 33 گروه آموزشی و 11 مدرسه است و در رشته های کشاورزی، دامپزشکی، میراث فرهنگی، مهندسی و معماری، اقتصاد، مدیریت، و آمار، زبان خارجی، تفسیر و ترجمه، حقوق، علوم سیاسی، روانشناسی، علوم تربیتی، علوم تجربی، داروسازی، بیوتکنولوژی، هنرو علوم انسانی خدمات آموزشی ارائه می دهد. دانشگاه بولونیا دومین دانشگاه بزرگ ایتالیاست به طوری که حدود 85 هزار دانشجو در 23 دانشکده این دانشگاه مشغول تحصیل هستند. این دانشگاه در زمینه سازگار کردن سیستم ها و مدراک تحصیلی آموزشگاهک در اروپا پیشرو بوده و ایده پیمان بولونیا از این دانشگاه بوده است. با اینکه بیشتر رشته ها به زبان ایتالیایی تدریس می شوند، اما در آن رشته هایی به زبان انگلیسی هم پیدا می گردد. البته چندان جای نگرانی نیست چون در دانشگاه برای دانشجویان بین المللی دوره هایی برای یادگیری زبان ایتالیایی برگزار می گردد.

  • دانشگاه پیزا | University of Pisa

درسته که شهر پیزا بیشتر از همه ما را یاد برج کج معروفش می اندازد اما این شهر یکی از بهترین شهرهای دانشجویی ست و حتی نیمی از جمعیتش هم دانشجو هستند. حدود 54 هزار دانشجو در این دانشگاه ثبت نام نموده اند که از این تعداد بیشتر آن ها از از دیگر مناطق به اینجا آمده اند و تعدادی هم بین المللی اند. این دانشگاه که در سال 1343 تاسیس شده 19 امین دانشگاه قدیمی دنیاست و شخصیت های معروفی مثل گالیله در این دانشگاه تحصیل نموده اند.

  • موسسه بین المللی لورنزو مدیچی | Lorenzo de Medici ، فلورانس

اگر ندانستن زبان ایتالیایی یکی از نگرانی هایتان برای تحصیل در ایتالیاست راه چاره ثبت نام در دانشگاه لورنزو مدیچی است، دانشگاهی که در قلب توسکانی در احاطه بناهای تاریخی قرار گرفته است و آموزش در آن به زبان انگلیسی است. در این دانشگاه امکان تحصیل در بیش ار 400 رشته را دارید که همه آن ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

  • دانشگاه فلورانس | University of Florence

یکی دیگر از دانشگاه های ایتالیا در سال 1321 تاسیس شده و استادانی مثل جووانی بوکاچیو، شاعر و نویسنده معروف دارد و اگر علاقمند به تاریخ هستید تحصیل در این دانشگاه می تواند انتخاب هیجان انگیزی برایتان باشد. شهرت این دانشگاه به تحقیقات گسترده علمی، موزه تاریخ طبیعی، باغ های گیاهشناسی، استخوان های دایناسورها و فسیل های منطقه توسکان است. برای رفتن به این دانشگاه باید حتما زبان ایتالیایی بدانید چون بیشتر آموزش های آن به این زبان است.

  • آموزشگاه هنرهای زیبا ایتالیا | Accademia Italiana

یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا ، آموزشگاه هنرهای زیباست، موسسه ای عالی در زمینه مد و طراحی که دارای دوره های 3 ساله و همینطور دوره هایی کوتاه مدت است و دانشکده هایش در شهرهای روم و فلورانس پراکنده شده اند. در این دانشگاه دولتی برخی رشته ها فقط به زبان ایتالیایی آموزش داده می شوند ولی آموزش بیشتر رشته ها به هردو زبان انگلیسی و ایتالیایی است و دوره هایی هم برای تدریس زبان ایتالیایی برگزار می گردد.

  • دانشگاه جان کابوت | John Cabot

این دانشگاه بر اساس سیستم آموزشی سنتی ایتالیا مدیریت می گردد و تمامی دوره هایش به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می گردد. حدود 1000 نفر از 55 کشور مختلف ادر این دانشگاه کوچک در حال تحصیل هستند. در این دانشگاه فرصت های زیادی برای کارآموزی های بین المللی دارید که شانس های شغلی هم برایتان ایجاد می نمایند.

  • دانشگاه ترنتو

در سال 1962 دانشگاهی به نام ترنتو تاسیس شد و توانست در مدت کوتاهی که از تاسیس آن می گذشت به یکی از بزرگترین موسسات آموزشی ایتالیا تبدیل گردد و با دیگر دانشگاه های با سابقه دنیا به رقابت بپردازد. این دانشگاه دارای ده دپارتمان است که در سه بخش وجود دارند: در مرکز ترنتو، در مناطق حومه آن و در شهر مجاور آن یعنی روورتو.

دانشگاه های ایتالیا به خاطر روابط بین المللی شان معروف هستند اما دانشگاه ترنتو با بیش از 420 قرارداد پژوهش و تحقیق، گوی سبقت را از همه ربوده است.

  • دانشگاه میلان

خب یکی از مشهورترین دانشگاه های ایتالیا، داشنگاه میلان است که دوره های پیشنهادی زیادی نیز برای دانشجویان دارد. سه دوره کامل از رشته های این دانشگاه که عبارتند از اقتصاد، انفورماتیک و رشته های دانشکده پزشکی به زبان انگلیسی تدریس می شوند. همچنین یک سری برنامه تحت عنوان ورود به سطح وجود دارد که در طی آن دانشجویان 45 تا 60 واحد را به زبان انگلیسی می گذرانند و بقیه واحد ها به زبان ایتالیایی نیز تدریس می وگردد. در مقطع دکترا، دانشگاه میلان 21 دوره در غالب رشته های متعدد پیشنهاد می دهد. بعلاوه این دانشگاه، فعالیت های فوق برنامه دیگری را نیز پیشنهاد می دهد مانند انجمن ورزش های آماتور، گروه کر، دسته نوازاندگان و تئاتر و فعالیت های فرهنگی دیگر.

  • دانشگاه رم

دیگر دانشگاه معتبر ایتالیایی، دانشگاه رم است که به گزارش QS جزء 200 دانشگاه برتر دنیا نیز محسوب می گردد. این دانشگاه جزء اولین دانشگاه هایی بوده که رشته هایی به زبان انگلیسی را در مقاطع فوق لیسانس ارائه می داده است. این دانشگاه همچنین با 400 مدرسه ارسموس در دنیا همکاری می کند بنابراین دانشجویان بین المللی زیادی دارد. آنها همچنین رشته ها و برنامه های متعددی را به زبان انگلیسی دارند. بعلاوه، دوره های زبان برای دانشجویان غیر بومی، باشگاه های ورزشی و تئاتر نیز از دیگر امکانات این دانشگاه است.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 764

به "بهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید