برترین موزه های استانبول که ارزش وقت گذاشتن دارند!

به گزارش سافاری رو، ترکیه یکی از کشورهای زیبا و تماشای در همسایگی ایران است که به علت تاریخ غنی، اماکن تاریخی، جاذبه ها و امکانات گردشگری متنوع و فراوان در بین گردشگران معروف است. از طرفی استانبول که بزرگترین شهر ترکیه است به علت داشتن سواحل زیبا، جاذبه های گردشگری و قرار گرفتن موزه های استانبول در جایگاه ویژه در بین گردشگران بسیار مطرح است. در این مطلب از خبرنگاران قصد داریم برترین موزه های استانبول که ارزش تماشا دارند به شما معرفی کنیم.

برترین موزه های استانبول که ارزش وقت گذاشتن دارند!

موزه گردی در استانبول

استانبول بزرگترین شهر ترکیه و شهری رویایی و مدرن است که در گذشته محل استقرار بزرگترین امپراطوری های عثمانی بود. این شهر زیبا علاوه بر جاذبه های تاریخی، سواحل زیبا، مراکز خرید مدرن، کوچه های رنگارنگ و شب های زنده و به داشتن موزه های متفاوت و متنوع معروف است. به همین علت موزه گردی در استانبول یکی از کارهایی است که در سفر به این شهر زیبا نباید از دست بدهید. در موزه های استانبول که بیش از 80 موزه است و بیشتر آن ها در محله های معروف استانبول قرار دارند، می توانید با تاریخ و تمدن ترکیه آشنا شوید و از دیدن آثار ارزشمند و معماری تاریخی لذت ببرید.

برترین موزه های استانبول

کاخ موزه ایاصوفیه

بیشتر گردشگران ایاصوفیه را فقط به عنوان یک مسجد که در گذشته به عنوان کلیسا کاربری داشت می شناسند. اما در این مسجد یک موزه مجذوب کننده به نام موزه ایاصوفیه واقع شده است که از دیدنی ترین و برترین موزه های استانبول است که در قلب شهر و در محله سلطان احمد واقع شده و در بازدید از آن با یک تیر دو نشان می زنید. موزه و مسجد ایاصوفیه یکی از گران ترین موزه های استانبول است که می توانید بلیط آن را به صورت اینترنتی یا حضوری تهیه کنید.

کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی علاوه بر یک موزه زیبا به عنوان یکی از جاذبه های تاریخی کشور شناخته می گردد. این کاخ که محل فرمانروایی پادشاهان امپراتوری بود یکی از مهم ترین جاذبه های استانبول شناخته می گردد که در سال 1985 در یونسکو به ثبت رسیده است. برای بازدید از کاخ موزه توپکاپی با استفاده از استانبول کارت می توانید با قیمت کمتری بلیط موزه را تهیه کنید. این موزه زیبا و تاریخی در منطقه فاتح و محله جانر کورتان واقع شده و شما می توانید همه روزه از ساعت 9 صبح تا 18 عصر در فصل تابستان و 9 صبح تا 16:45 در فصل زمستان از کاخ توپکاپی دیدن کنید.

کاخ دولما باغچه

کاخ دولما باغچه در قرن نوزدهم در نزدیکی تنگه بسفر با 285 اتاق، 43 سرسرا و 6 حمام ترکی ساخته شده و به علت آثار تاریخی و ارزشمندی که در این کاخ وجود دارد در بین گردشگران معروف است. موزه این کاخ از سه بخش موزه موسیقی، موزه ساعت و موزه مجموعه های کاخ تشکیل شده که به علت بزرگی کاخ و بخش های متنوع آن روزها و ساعت ها می توانید در این مجموعه بی نظیر به بازدید بپردازید. کاخ موزه دولما باهچه همه روزه به غیر از روزهای دوشنبه و پنجشنبه از ساعت 9 صبح تا 17 عصر و بخش حرم و اداری از ساعت 9 صبح تا 16 عصر میزبان گردشگران است.

موزه هنرهای مدرن استانبول

اگر به دیدن آثار هنری و مدرن علاقه دارید، موزه هنرهای مدرن استانبول گزینه مناسبی برای موزه گردی در استانبول است . در این موزه که یکی از موزه های معروف استانبول است آثار هنرمندان معروف و شناخته شده ترکیه به نمایش گذاشته شده است. این موزه زیبا در منطقه بی اوغلو استانبول قرار گرفته و همه روزه می توانید از آن دیدن کنید .

موزه هنرهای ترکی اسلامی

موزه هنرهای ترکی اسلامی که در کاخ ابراهیم پاشا واقع شده یکی از برترین موزه های استانبول است که در سال 1913 افتتاح شده است. این مجموعه به عنوان یک مرکز فرهنگی و تاریخی شناخته می گردد که در آن می توانید کلکسیونی از هنرهای اسلامی ترکی را دیدن کنید. این موزه از 40 هزار اشیا قدیمی منبت کاری، فرش های قدیمی، مجسمه های سنگی و فلزی تشکیل شده و برای موزه گردی در استانبول گزینه مناسبی است. موزه هنرهای ترکی اسلامی در منطقه سلطان احمد، خیابان آت میدانی، خیابان بین بیر دیرک قرار گرفته و همه روز از ساعت 9 صبح تا 18:30 امکان بازدید از آن برای گردشگران فراهم است .

موزه معصومیت

موزه معصومیت اولین موزه در دنیا است که براساس یک رمان نوشته شده به وسیله اورهان پاموک نویسنده معروف ترکیه در سال 2012 ساخته شده و اشیا آن به وسیله اورهان پاموک جمع آوری شده است. این موزه که از مجذوب کننده ترین موزه های استانبول است از 83 بخش که از 83 فصل رمان الهام گرفته تشکیل شده و در هر بخش می توانید روایتی از داستان را دیدن کنید و حال و هوای داستان را در فکر خود تداعی کنید.

موزه باستان شناسی

موزه باستان شناسی که شامل 3 موزه و ساختمان مجزا است در سال 1891 میلادی ساخته شده و از جمله برترین موزه های استانبول است که بیش از یک میلیون اثر با ارزش و باستانی مربوط به مصر، روم باستان، بیزانس و دیگر کشورها در این موزه نگهداری می شوند. موزه باستان شناسی استانبول در جنوب شرقی منطقه فاتح و در نزدیکی کاخ توپکاپی واقع شده و از ساعت 9 صبح تا 19 عصر میزبان گردشگران است و برای بازدید از آن می توانید از استانبول کارت بهره ببرید.

موزه نظامی استانبول

موزه نظامی استانبول از دیگر موزه های استانبول است که ارزش یک بار دیدن را دارد. این موزه که در آن تاریخ 1000 ساله عثمانی نگهداری می گردد و بیش از 50 هزار اثر هنری در آن به نمایش گذاشته شده از جمله موزه های مجذوب کننده و دیدنی استانبول است که در آن می توانید از دیدن اسلحه خانه و اشیا باستانی لذت ببرید. بعلاوه اگر بین ساعت های 3 تا 4 بعدازظهر به بازدید از این موزه بروید می توانید مارش نظامی به نام مهتر تا که مربوط به دوره عثمانی است را ببینید.

موزه شهر

موزه شهر یکی از برترین موزه های استانبول است که در آن اسناد و مدارک مربوط به تاریخ استانبول در زمان عثمانی نگهداری می گردد. این موزه زیبا در کاخ ییلدیز که در قرن نوزدهم ساخته شده و یکی از بزرگترین کاخ های استانبول است قرار گرفته و دارای چشم انداز بی نظیری از تنگه بسفر است. در بازدید از این کاخ با یک تیر دو نشان می زنید و علاوه بر بازدید از کاخ تاریخی می توانید از دیدن موزه شهر لذت ببرید. موزه شهر در منطقه بشیکتاش، بلوار بارباروس واقع شده و همه روزه به غیر از روزهای سه شنبه از ساعت 9 صبح تا 16.30 عصر برای بازدید گردشگران باز است.

موزه راحمی کوچ

موزه راحمی کوچ یکی از بی نظیرترین و بزرگترین موزه های استانبول است که می توانید نحوه پیشرفت در حمل و نقل، فناوری، ارتباطات و صنعت ترکیه را در این موزه دیدن کنید. این موزه از چندین بخش مجذوب کننده تشکیل شده که شامل ماشین های قدیمی، زیردریایی های جنگ دنیای دوم، اسباب بازی های قدیمی، وسایل آزمایشگاهی، قطارها و رایانه های قدیمی و بسیاری موارد دیگر است. این موزه در منطقه بی اوغلو، خیابان هاسکوی، خیابان پیری پاشا واقع شده و همه روزه از ساعت 10 صبح تا 17:30 عصر میزبان گردشگران است.

در آخر درباره موزه های استانبول

موزه گردی یکی از کارهایی است که در سفر به استانبول نباید از دست بدهید، چون برترین موزه های استانبول در این شهر تاریخی قرار دارند و از طرفی به علت متفاوت بودن، موزه های استانبول از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. به همین علت پیشنهاد می کنیم در سفر به استانبول حتما علاوه بر دیدن اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری سری به موزه های این شهر زیبا و مدرن بزنید و تاریخ ترکیه را بهتر بشناسید.

منبع: الی گشت
انتشار: 30 فروردین 1402 بروزرسانی: 30 فروردین 1402 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2349

به "برترین موزه های استانبول که ارزش وقت گذاشتن دارند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین موزه های استانبول که ارزش وقت گذاشتن دارند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید