به ورزش باید با دید پیشگیرانه نگاه کرد

به گزارش سافاری رو، خبرنگاران/مرکزی رئیس اداره ورزش و جوانان ساوه گفت: برای کاهش آسیب های اجتماعی باید به مقوله ورزش با دید پیشگیرانه نگاه کرد.

به ورزش باید با دید پیشگیرانه نگاه کرد

سیدمحمد عبدی چهارشنبه 18 اسفندماه در نشستی با خبرنگاران اظهار کرد: فعال شدن هیات های ورزشی غیبرطرفال با برطرف کردن نواقص زیرساختی و راه اندازی هیات های ورزشی تازه از جمله اقدامات مهم ورزش و جوانان برای تقویت فعالیت ورزشکاران در رشته های مختلف ورزشی بوده است.

وی در ادامه گفت: افزون بر 100 اعزام استانی و کشوری از سوی ورزشکاران شهرستان ساوه صورت گرفته و هفت هیات ورزشی در ساوه کننده استان مرکزی در مسابقات کشوری هستند که نشان از توانمندی ورزشکاران ساوجی داشته و مایه مباهات است.

وی به فعال کردن خانه های ورزش روستایی نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری پنج خانه ورزش روستایی در روستاهای شهرستان راه اندازی شد، اما متاسفانه هیچ نظارتی از سوی دهکمک ها بر فعالیت ورزش روستایی و تجهیزات انجام نمی شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان ساوه در ادامه به نبود کننده ورزشی در شهرهای نوبران، غرق آباد و آوه اشاره کرد و اضافه کرد: خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته کننده ورزشی در این شهرها معرفی و برخی تجهیزات ورزشی در اختیار آنان قرار گرفته است. نواقص اماکن ورزشی شهرهای نوبران، غرق آباد و آوه در حال برطرف شدن است و با استعدادیابی در پی سازماندهی ورزشکاران شهرهای تابعه ساوه هستیم.

وی با اشاره به اینکه ساوه میزبان افزون بر 50 رویداد استانی، کشوری و اردوی تیم ملی در طول یکسال گذشته با بهترین کیفیت بوده است، اضافه کرد: دیدار با خانواده شهدای ورزشکار و تجلیل از آنان از جمله فعالیت های فرهنگی اداره ورزش و جوانان بود.

عبدی در ادامه با تاکید بر اینکه اداره ورزش و جوانان مجاز به تیمداری در بخش خصوصی و هزینه در آن نیست، شرح داد: با وجود مجاز نبودن هزینه برای بخش خصوصی اما زیرساخت های حوزه ورزش در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد که نمونه آن تیم فوتبال خوشه طلایی و فوتسال سن ایچ است.

وی بیان نمود: هفت باشگاه خصوصی ویژه آقایان و بانوان طی یکسال اخیر راه اندازی شده است و خوشبختانه شرایط خوبی با مشارکت بخش خصوصی برای توسعه ورزش شهرستان بوجود آمده و فعالیت ها گسترده تر شده است.

او در ادامه با تاکید بر اینکه ورزش ساوه فقط تیم خوشه طلایی نیست، شرح داد: از اصحاب رسانه انتظار می رود علاوه بر پوشش خبری باشگاه فوتبال خوشه طلایی نسبت به انعکاس سایر رویدادهای ورزشی نیز اهتمام جدی داشته باشند.

عبدی در ادامه با تاکید بر ضرورت حمایت صنایع شهرستان ساوه از حوزه ورزش گفت: متاسفانه سهم ورزش از بزرگترین شهر صنعتی کشور پایین است و زور ورزشکاران برای جذب اسپانسر و حمایت صنعت شهرستان از ورزش نمی رسد. جمعیت 350 هزار نفری شهرستان ساوه از زیرساخت های ورزشی که صنایع می توانند با حمایت مالی در این منطقه ایجاد کنند محروم است.

وی با تاکید بر اینکه ورزش باید با نگاه پیشگیرانه دیده شود، شرح داد: تا زمانی که مسئولان با دید پیشگیری به ورزش نگاه نکنند باید در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی برنامه ریزی و هزینه کنند اما اگر با دید پیشگیری در حوزه ورزش هزینه شود قطعا ضمن توسعه سرانه ورزشی بسکمک از ناهنجاری های اجتماعی به حداقل خواهد رسید.

او شرح داد: اگر جوانان جذب ورزش شوند می توان از احداث کمپ های ترک اعتیاد و گرمخانه جلوگیری کرد و با توجه به محدودیت منابع مالی و اعتباری باید بخش خصوصی و صنایع به کمک ورزش بیایند.

در پایان این نشست خبری از خبرنگاران حوزه ورزش ساوه با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل بعمل آمد و در ادامه یحیی معماری مسئول دفتر خبرگزاری ایرنا در ساوه به عنوان دبیر انجمن ورزشی نویسان ساوه انتخاب و معرفی شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2154

به "به ورزش باید با دید پیشگیرانه نگاه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به ورزش باید با دید پیشگیرانه نگاه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید