بیش از 2 هزار واحد تولیدی در تملک 18 بانک

به گزارش سافاری رو، به گزارش خبرنگاران، بابک دین پرست در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری و در گفت وگو با خبرنگاران، اضافه نمود: این اقدام در راستای اجرای دستورات رییس جمهور و معاون اول رییس جمهور مبنی بر بازگشت واحد های تحت تملک شبکه بانکی بوده است.

بیش از 2 هزار واحد تولیدی در تملک 18 بانک

وی با اشاره به دیگر دستورالعمل بانک مرکزی برای جلوگیری از تعطیلی واحد های تحت تملک شبکه بانکی اعلام کرد: همیشه بر موضوع کمترین تملک در شبکه بانکی تاکید داشته ایم و انشالله با جمع بندی نظرات کارشناسی، این دستورالعمل با جامعیت بیشتری ارایه خواهد شد؛ بانک مرکزی در جلسه قبلی شورای پول و اعتبار، دستورالعمل نحوه واگذاری اموال مازاد شبکه بانکی را ابلاغ نموده است که اتفاق بسیار مهمی برای حوزه فراوری است.

قائم مقام رییس ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری کشور در خصوص آمار واحد های تحت تملک شبکه بانکی، گفت: بر اساس آمار وزارت امور مالی و دارایی 2 هزار و 319 واحد توسط 18 بانک تملک شده اند که آمار نهایی مربوط به تمامی بانک ها نیز به زودی ارایه و منتشر خواهد شد.

دین پرست در خصوص واحد های مشکل دار و بحرانی نیز توضیح داد: بر اساس آمار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسائل این واحد ها در دو سطح جدی و عادی معین تکلیف می شود و مسائل این واحد ها باید احصا و به وزارتخانه های مرتبط برای معین تکلیف ارسال شود.

وی ادامه داد: بر اساس آمار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی 196 واحد دارای مشکل جدی با اشتغال 38 هزار و 500 نفر و حدود یک هزار و 152 واحد دارای مشکل عادی با 138 هزار نفر اشتغال داریم.

قائم مقام رییس ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری کشور همچنین از استانداران و فرمانداران خواست تا تمام مراقبت های لازم را انجام دهند که تا خاتمه سال مسائل این واحد ها مرتفع شود.

دین پرست در خاتمه با یادآوری اینکه در ستاد تسهیل بیشتر سعی داریم به امر سیاستگذاری بپردازیم، گفت: کارگروه های تسهیل و برطرف موانع فراوری در استان ها وظیفه رسیدگی و پیگیری به مسائل فراوریی را بر عهده دارند و اگر مسائل واحدی در سطح استان ها مرتفع نشود، موضوع در ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری کشور با حضور نمایندگان دستگاه های ملی و استانی آنالیز می شود.

منبع: میزان

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1480

به "بیش از 2 هزار واحد تولیدی در تملک 18 بانک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 2 هزار واحد تولیدی در تملک 18 بانک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید