تور تایلند: تایلند و 23 باید و نباید آن

به گزارش سافاری رو، 23 نکته که باید قبل از سفر به تایلند بدانید

تایلند یکی از کشورهای محبوب برای گشت و گذارهای توریستی بین تمامی گردشگران دنیا است و به خاطر آغوش باز مردم و دولت تایلند در برابر گردشگران، تایلند به کشور لبخندها مشهور شده است. اما تا به حال قبل از این که کوله بار خود را برای سفر به این کشور ببندید، به این فکر نموده اید که برای سفر به تایلند چه باید ها و نبایدهایی را باید رعایت کنید؟ در این مطلب ما سعی بر این داریم تا 23 نکته کاربردی در سفر به تایلند را برای شما به اختصار بیاوریم. با خبرنگاران در ادامه همراه باشید.

تور تایلند: تایلند و 23 باید و نباید آن

با تور تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

1- تایلند کشوری با آب و هوای معمولی نیست و حتما باید تجهیزات کامل برای سفر به تایلند را با شرایط آب و هوایی فصلی که در آن قصد سفر را دارید، چک کنید.

2- مردم تایلند با صف رابطه ای ندارند و هر جا که احساس کردید که شلوغی هست، بدانید که در آن جا باید صفی شکل می گرفته است. بنابراین انتظار رعایت حقوق در این تجمعات را نداشته باشید.

3- مردم تایلند مهمان نواز و صمصمی هستند و اگر غذا و یا وسیله ای را به شما مجانی دادند، اصلا تعجب نکنید.

4- از بین مرکبات موجود، انبه زیاد بخورید زیرا برترین انبه های جهان را فقط در تایلند می توانید پیدا کنید.

5- در مسافرت های روز خود از موتورهای روباز یا تاک تاک بهره ببرید تا از فضای موجود لذت ببرید.

6- تحت هیچ شرایطی در خصوص پادشاه و دولت صحبت نکنید. این نکته را جدی بگیرید.

7- اگر می خواهید در هزینه های خود صرفه جویی کنید، از وسایل حکل و نقل عمومی چون ترامووا، مترو و تاک تاک ها بهره ببرید.نگران تمیزی آن ها نباشید. هم واقعا تمیزند و هم مقرون به صرفه.

8- راننده تاکسی های تایلند ممکن است در سفر درون شهری شما، شما ار از تماشا مکانی منصرف نمایند، به حرف هایشان توجه نکنید.

9- در بازدید از اماکن مقدس، حتما لباس پوشیده و مناسب به تن کنید.

10- حیوانات موذی در تایلند بسیار عادی هستند و مردم با آن ها هم زیستی مسالمت آمیز دارند. اصلا و ابدا از آنان نترسید. ممکن است سوسک بسیار زیاد ببینید اما موش اصلا نمی بینید.

11- بانکوک شهر بوهای مختلف است. گاه بوهای خوب و دلنشین استشمام می کنید، گاه بوی فاضلاب! گاه هم هر دو با هم ادغام می شوند. به هر حال در هر صورت از استشمام این بوها تعجب نکینید و به راهتان ادامه دهید.

12- تا جایی که می توانید کمی با زبان تایلندی آشنا شوید. با این که مردم تایلند و به خصوص شهر بانکوک به زبان انگلیسی و پانتومیم بسیار آشنا هستند ولی برای شما بهتر است که اصطلاحات پرکاربرد تایلندی را بدانید. شما با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خود در تایلند می توانید به این کشور افسانه ای سفر کنید.

13- اگر قصد اقامت در تایلند را دارید، یک راست به سراغ هتل های 5 ستاره بروید. اگر چاره ای نبود، به یک هتل 4 ستاره بروید تا آرامش و رفاه شما در سفر به تایلند، تامین گردد.

14- بسیاری از افراد در سفر به سلامت بسیاری از موادخوراکی مخصوصا یخ و آب، مشکوک هستند. در زمینه یخ های هتل های تایلند باید بگوییم که این یخ ها از آب آشامیدنی تهیه می شوند اما در خارج از محیط هتل از این بابت مطمئن نیستیم. بنابراین لطفا از یخ خهای داخل هتل بهره ببرید.

15- اگر در رستوران و یا جمعی از مردم که اتفاقا تایلندی ها هم در میان آن ها هستند غذا میل می کنید، حتما از قاشق و چنگال بهع همراه هم بهره ببرید. استفاده تنها از آن ها به نوعی بی احترامی به آنان است.

16- یکی از وسایلی که در سفر به تایلند بسیار برای شما نیاز می گردد، دستمال کاغذی است. برای این که در سفرتان دچار بحران دستمال کاغذی نشوید، حتما با خود دستمال کاغذی و دستمال مرطوب همواره مخصوصا در سرویس های بهداشتی به همراه داشته باشید تا به مسئله ای برنخورید.

17-سعی کنید در زماتنی که هتل خود را رزرو می کنید در جایی اقامت خود را انتخاب کنید که به وسایل نقلیه و مترو و ترن های هوایی نزدیک باشد چون، راحت تر و سریع تر می توانید به اماکن تماشای و تفریحی بروید. برایتان مقرون به صرفه تر هم تمام می گردد. به طور مثال ود محله ساخومویت، به دلیل این که همه این مشخصات گفته شده را دارا است، برترین گزینه شما برای رزرو هتل است.

18- همواره توصیه ما در سفر به شما گردشگران عزیز این است که غذاهای آن کشور را مخصوصا غذاهای محلیشان را امتحان کنید اما، در تایلند تا جایی که می توانید در همه جا غذا نخورید. البته در صورتی این کار را بکنید که مراحل پخت غذا را ببییند در این صورت مسئله ای برای شما پیش نخواهد آمد.

19- در سفر به تایلند حتما از خدمات زیبایی و بهداشتیشان برای خانم ها و آقایان بهره ببرید. تایلند ماساژهای سنتی فراورانی دارد که می توانید با توجه به شرایط جسمانیتان از آن ها بهره ببرید.

20- یادتان نرود که در معاشرت با مردم تایلند اصلا به سر آن ها دست نزنید. در فرهنگ تایلندی ها سر یکی از اعضای مقدس وجود انسان است و دست زدن به آن مخصوصا به وسیله خارجی ها اصلا خوشایند و قابل قبول نیست. هرچند که فکر کنید اینم مسئله شاید اصلا پیش نیاید ولی دانستن این مسئله و رعایت آن برای شما واجب است.

21- زمانی که هتل خود را رزرو می کنید، لطفا تیک تمامی موارد وعده های غذایی را با هم نزنید. از غذای هتل بهره ببرید اما به خود در استفاده از غذاهای محل تایلند در شرایطی که مراحل پخت آن را ببینیند، شک راه ندهید و مطمئن باشید تجربه نو را کسب خواهید کرد.

22- تایلندی ها سنت های متفاوت و خاصی دارند که بسیار از این سنت ها برای آنان مقدس نیز هست. شاید بسیاری از این سنت ها حتی برای شما عجیب و غریب بیایند اما حتما آن ها ار رعایت کنید. یکی از این سنت ها این است که در رسیدن به تایلندی ها به نشانه احترام، دست خود را بر روی سینه خود گذاشته و سرتان را حتما خم کنید.

23- در تایلند هرگز از آب هایی غیر از آب های معدنی، ننوشید.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2059

به "تور تایلند: تایلند و 23 باید و نباید آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور تایلند: تایلند و 23 باید و نباید آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید