تصاویر اولین کار حرفه ای پارسا پیروزفر ، پیروزفر در یک نمایش 30 نقش را بازی کرد!

به گزارش سافاری رو، حضور پارسا پیروزفر در سینما حضور آهسته و پیوسته ای بوده و بی هیچ حاشیه ای. کارش در تئاتر اما از این هم بی صداتر بوده است.

تصاویر اولین کار حرفه ای پارسا پیروزفر ، پیروزفر در یک نمایش 30 نقش را بازی کرد!

خبرنگاران - شقایق عرفی نژاد: پارسا پیروزفر در تمام این سال ها بی صدا و بی ادعا نمایش های زیادی کارگردانی و بازی نموده و به جز نمایشنامه هنر یاسمینا رضا بقیه متن نمایش هایی که کار نموده ترجمه خودش بوده است.

به بهانه تولد او نگاهی داریم به این نمایش ها و ویدئویی از بازی های او در چند نمایش را می بینید.

اولین کار حرفه ای پارسا پیروزفر در نمایش بینوایان بهروز غریب پور بود که در سال 1374 اجرا شد. این نمایش اولین اجرایی بود که در فرهنگسرای بهمن که خود غریب پور بنایش نموده بود روی صحنه می رفت و یک حادثه تئاتری در آن سال محسوب می شد. در این نمایش پارسا پیروزفر جوان در کنار بازیگرانی مثل مهدی فتحی در نقش ماریوس، دلباخته کزت، بازی کرد و خوش درخشید.

پیروزفر سال 77 در نمایشی با کارگردانی بهرام بیضایی بازی کرد: بانو آیویی که در واقع سرانجام نامه مژده شمسایی بود.

سال 80 او اولین تجربه کارگردانی خود را با اجرای پیروز نمایش هنر نوشته یاسمینا رضا پشت سر گذاشت. در این کار او به همراه سیاوش چراغی پور و رضا بهبودی سه نقش نمایش را اجرا می کردند.

اگر در دهه هشتاد فقط یک نمایش بازی کرد، دهه 90 برای او دهه تئاتر بود. او در این سال ها 7 نمایش کار کرد که کارگردان 6 تا از آنها خودش بود. سال 90 نمایش گلن گری گلن راس نوشته دیوید ممت را با ترجمه مشترک خودش و امید روشن ضمیر اجرا کرد. نمایش در باره بحران مالی دهه 30 آمریکاست و داستان فروشندگان املاک در یک بنگاه معاملات ملکی را روایت می نماید که چطور برای پول بیشتر کوشش می نمایند و در این میان از دروغ و پشت هم اندازی هم گریزی ندارند.

گلن گری گلن راس

درسال 1391 پارسا پیروزفر باز هم سراغ متن دیگری از یاسمینا رضا رفت: خدای کشتار که داستان دو خانواده را روایت می نماید که بچه هایشان با هم دعوا نموده اند. این دعوای بچگانه اما به مشاجره بزرگ تری میان والدین می انجامد. خدای کشتار به کارگردانی پارسا پیروزفر در خانه هنرمندان خوانش شد.

سال 92 او نمایش سنگ ها در جیب هایش را در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برد. متن این نمایش از مری جونز نمایشنامه نویس ایرلندی است که خود پیروزفر آن را ترجمه نموده بود. در این نمایش او در 15 نقش بازی کرد که تحسین منتقدان و تماشاگران را در پی داشت.

یک سال بعد او بر پهنه دریا را از اسلاومیر مروژک کار کرد که در آن بازی هم می کرد.

سال 94 او بر اساس 8 داستان کوتاه از آنتون چخوف نمایش ماتریوشکا را روی صحنه برد. اگر در نمایش سنگ ها در جیب هایش او 8 نقش بازی کرد، در این نمایش که تنها بازیگرش بود، 30 نقش ایفا کرد. در این میان 3 نقش زن هم وجود داشت و نکته جالب این بود که او این سه نقش را هم کاملا متفاوت از هم بازی کرد. ماتریوشکا برای پیروزفر تندیس زرین برترین بازیگر مرد در بخش بین الملل جشنواره تئاتر فجر را به همراه داشت. دو سال بعد او این نمایش را برای بار دوم در سالن سپند روی صحنه برد.

ماتریوشکا

سال 97 سال پرکاری برای پارسا پیروز در تئاتر او بود. او در این سال دو نمایش کارگردانی و در یک نمایش هم بازی کرد. یک روز تابستانی از اسلاومیر مروژک یکی از نمایش هایی بود که او در این سال کارگردانی کرد و به سنت همیشگی در آن نقش آفرینی هم کرد.

  • عکس | تبریک متفاوت الناز شاکردوست به پارساپیروزفر | آن جمله را از ته قلبم گفتم!
  • بازیگر محبوب و مرموز سینما و تلویزیون ایران در آستانه 50 سالگی | سریالی که پارسا پیروزفر را مشهور کرد

او در این سال یک بار دیگر در نمایش بینوایان بازی کرد. این بار به کارگردانی حسین پارسایی و در نقش ژان والژان. نمایش بعدی که کارگردانی کرد دیدار بانوی سالخورده از فردریش دورنمات بود که با نام دیدار در سالن اصلی تئاترشهر اجرا شد.

دیدار

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 شهریور 1401 بروزرسانی: 26 شهریور 1401 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2254

به "تصاویر اولین کار حرفه ای پارسا پیروزفر ، پیروزفر در یک نمایش 30 نقش را بازی کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر اولین کار حرفه ای پارسا پیروزفر ، پیروزفر در یک نمایش 30 نقش را بازی کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید