تمرکز کره جنوبی بر جذب گردشگر از کشورهای مسلمان

به گزارش سافاری رو، کره جنوبی پس از آن که جهانگرد های چینی را از دست داد، با تبلیغات مختلف سعی در جذب جهانگرد از کشورهای مسلمان دارد.

تمرکز کره جنوبی بر جذب گردشگر از کشورهای مسلمان

دولت کره جنوبی میخواهد تا 1.2 میلیون دنیاگرد مسلمان را در سال 2017 به این کشور بکشاند. این رقم به معنی افزایش 22 درصدی نسبت به حضور 986 هزار دنیاگرد مسلمانی است که سال پیش راهی این کشور شده بودند.

یکی از راه های کوشش برای جذب مسلمانان به کره جنوبی ایجاد دوره های طولانی تخفیف در رستوران هاست. در حالی که سرانه مصرف الکل در کره جنوبی بیش از هر کشور دیگری است، و گوشت خوک یکی از غذاهای اصلی آنها را تشکیل می دهد و این می تواند عامل مهمی برای از دست دادن گردشگران مسلمان باشد، این کشور با ایجاد رستوران های حلال و ارائه تخفیف های بالا میخواهد جاذبه های دنیاگردی را برای مسلمانان افزایش دهد.

سال جاری از یکم سپتامبر تا 31 اکتبر 107 رستوران در سراسر این کشور، تنها به ارائه غذای حلال آن هم با تخفیف برای مسلمانان پرداخته اند.

کره اکنون بیشترین تمرکز خود را بر جذب دنیاگرد های مسلمان از جنوب شرقی آسیا مانند اندونزی و مالزی و نیز خاورمیانه گذاشته است. این کشور در حال افزایش دفاتر گردشگری خود در آسیای میانه است و یک دفتر گردشگری در ماه جولای در آلماتی قزاقستان دایر کرد.

این تمرکز برای کشوری که تنها هشت مسجد در سراسر آن وجود دارد کمی غیرمنتظره است اما افراد دخیل در صنعت گردشگری هر چیزی را ممکن می دانند.

برمبنای آمار مسلمانان در سال 2014 بیش از 142 میلیارد دلار برای سفر هزینه نموده اند که البته شامل سفرهای زیارتی هم می گردد. این رقم اندکی کمتر از هزینه هایی است که دنیاگرد های چینی در همان سال برای گردشگری هزینه کردند که برابر 160 میلیارد دلار بوده است. هزینه آمریکایی ها برای گردشگری در همان سال 143 میلیارد دلار بود.

تا به امروز گردشگران چینی نیمی از دنیاگرد های کره جنوبی را تشکیل می دادند اما درگیری های کره شمالی و کره جنوبی در ماه مارس سال جاری موجب شد راه گردشگران چینی به کره جنوبی بسته گردد.

مالزی که بزرگ ترین گروه گردشگران مسلمان را دارد تنها 2 درصد از دنیاگرد های کره را تشکیل داده است. ورودی گردشگران از خاورمیانه نیز تنها 2 درصد بوده است. در حالی که چین با 49 درصد گردشگران کره در سال پیش 5.6 میلیون دنیاگرد در کره جنوبی داشت.

با همه اینها صنعت کره جنوبی نگرانی زیادی ندارد زیرا در یک دهه اخیر شمار گردشگران خارجی به این کشور بیش از دو برابر افزایش یافته است و مقدار هزینه ای که صرف می نمایند سه برابر شده است. این افزایش بیش از همه برای برنامه های تلویزیونی، سینما و دیگر عوامل فرهنگی کره است که پیروز به جذب جوانان دنیا شده است.

کره جنوبی پیروز شده تا به جز چین و ژاپن بیشترین توجه را از جوانان آسیای جنوب شرقی در زمینه فرهنگی بگیرد. این منطقه با دارا بودن جمعیت جوان بیش از همه به صنعت تفریح سازی کره جنوبی علاقه نشان می دهد.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2139

به "تمرکز کره جنوبی بر جذب گردشگر از کشورهای مسلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرکز کره جنوبی بر جذب گردشگر از کشورهای مسلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید