تنها با این 11 جمله با تمام مردم جهان ارتباط برقرار کنید!

به گزارش سافاری رو، به کدام کشور سفر می کنید؟ لازم نیست زبان آنها را تمام و کمال یاد بگرید. این 11 جمله تمام چیزی است که برای برقراری ارتباط به آن احتیاج دارید!

تنها با این 11 جمله با تمام مردم جهان ارتباط برقرار کنید!

در حدود 6000 زبان در جهان وجود دارد اما تعداد بیشتر ما بیش از 2 یا سه زبان یاد نمی گیریم.

اگر به کشوری سفر می کنید که مردم زبان انگلیسی کمی بلدند، ارتباط برقرار کردند مشکل خواهد شد و گاهی ممکن است حتی سو تفاهم هم پیش آید. اما برای برطرف این مشکل چه باید کرد. خیلی از ما دوست داریم زبان های مختلف را راحت و سلیس صحبت کنیم اما اگر واقع بین باشیم می فهمیم که یادگیری زبان های زیاد، در بیشتر موارد عملی نیست.

با یادگیری اصطلاحات و جمله های پرکاربرد کارتان را در سفر راه بندازید. این 11 کلمه و جمله پرکاربردترین چیزهایی هستند که در سفر به آنها احتیاج پیدا می کنید. پس کافی است قبل از رفتن به هر کشوری تنها این 11 مورد را به زبان محلی شان یاد بگرید.

1- متشکرم

اگر بخواهیم از میان این 11 مورد تنها یک مورد را یاد بگیریم، آن همین تشکر کردن خواهد بود. معمولا در طول سفر با مهربانی مردم محلی و یاری هایی که به شما می نمایند روبرو می شوید. با یاد گرفتن متشکرم به زبان محلی قدردانی و احترام گذاری خود را به آنها نشان دهید. بیشتر افراد از اینکه بدانند زبان آنها را یاد گرفته اید بسیار مسرور خواهند شد و برای شما احترام بیشتری قائل می شوند.

2- سلام و خدانگهدار

یادگیری شروع و خاتمه یک مکالمه راهی دیگر برای نشان دادن احترامی است که برای مردم آن کشور و زبان شان قائلید. حتی اگر بقیه مکالمه تان را به زبان انگلیسی انجام داده باشید. گنجاندن یک سلام و خداحافظ به زبان محلی به آنها نشان می دهد شما به آنها اهمیت می دهید و بعلاوه باعث می گردد آنها با شما محبت آمیز تر برخورد نمایند.

3- ببخشید

در موارد بی شماری به این کلمه احتیاج خواهید داشت، از پرسیدن آدرس از کسی گرفته تا تنه زدن غیر عمدی در شلوغی مترو. پس قبل از اینکه مورد استفاده این کلمه برای تان پیش آید آن را یاد بگیرید تا از به وجود آمدن وضعیتی ناخوشایند جلوگیری کنید.

4- ممکنه به من یک … بدهید؟

لاز نیست نام همه مواد غذایی و ترکیبات را به زبان آن کشور بدانید تا در رستوران غذا سفارش دهید. اما اینکه بتوانید برای غذایی درخواست کنید به دردتان می خورد. یاد گیرید به زبان محلی چگونه درخواست داشتن چیزی را بکنید، مطمئن باشید به این ترتیب چیزی که دنبالش هستید را دریافت خواهید کرد. همانطور که می دانید این مورد تنها در خصوص سفارش غذا کاربرد ندارد، این جمله در هر لحظه از سفرتان شما را نجات خواهد داد!

5- قیمت این چقدر است؟

خرید کردن در یک کشور دیگر می تواند ترسناک باشد. به خصوص در جایی که وسایل اتیکت قیمت ندارند. اینکه بلد باشید قیمت را به زبان محلی بپرسید کارتان را در خیلی از موارد راه می اندازد. البته اگر می خواهید با فروشنده چانه بزنید و خرید بهتری داشته باشید (حتما ابتدا مطمئن شوید چانه زدن در این کشور معمول است)، باید کلمات بیشتری یاد بگیرید.

6- دستشویی

اینکه یاد بگیرید به زبان آن کشور محل نزدیک ترین دستشویی را بپرسید هم بسیار حیاتی است. تنها هنگامی که چند لیوان آب خورده اید و در خیابان ها سرگردانید خواهید فهمید یاد گرفتن این کلمه چقدر مهم و لازم است! کلمه دستشویی یا توالت را به زبان مردن آن کشور یاد بگیرید تا خودتان را از عذاب راحت کنید!

7- بله و نه

این یکی از مهم ترین چیزها است که هر لحظه به کارتان می آید. سر تکان دادن به معنی موافقت یا مخالفت در همه جا کارتان را راه نمی اندازد، در حقیقت در خیلی از کشورها این کار بی ادبانه تلقی می گردد! در خیلی از کشورها هم اصلا معنی آن را نمی فهمند.

8- … کجا است؟

گاهی تنها نقشه داشتن کافی نیست. اگر اولین بارتان است به یک کشور سفر می کنید، ممکن است برای پیدا کردن مکان های مختلف به یاری مردم احتیاج داشته باشید. به همین علت بسیار مهم است که بدانید چگونه باید در این مورد سوال کنید.

9- یاری

باید بدانید اگر مسئله ای برای تان پیش آمد چگونه باید یاری بگیرید. امیدواریم که هیچ وقت مسئله ای برای تان پیش نیاید اما در صورتی که گرفتار شدید، بهتر است از قبل کلمه یاری را به زبان آن کشور بدانید تا سریعا به دادتان برسند.

10- من به … حساسیت دارم یا من … را نمی خورم

اگر از لحاظ غذایی محدودیت دارید و نمی توانید هر غذایی را بخورید، بهتر است نام این غذاها را به زبان آن کشور بلد باشید تا دچار مشکل نشوید. بعلاوه یاد بگیرید چگونه باید بگویید به غذایی آلرژی دارید یا نباید آن را بخورید. حتی می توانید محدودیت های غذایی تان را به زبان آن کشور روی کاغذ بنویسید تا هر رستوران یا غذا فروشی رفتید آن را به گارسون نشان دهید و خیال تان راحت گردد.

11- ببخشید من به زبان … حرف نمی زنم

یکی از مهم ترین جمله هایی که باید به زبان کشوری که به آن سفر می کنید یاد بگیرید این است که به مردم آنجا بگویید زبان شان را نمی فهمید! یاد بگیرید چه طور باید به طور محترمانه بگویید من متوجه نمی شوم یا من به زبان شما صحبت نمی کنم. با یادگیری این جمله از خجالت زده شدن خودتان در طول سفر جلوگیری کنید!

منبع: فوت و فن / travelandleisure.com
انتشار: 21 مرداد 1401 بروزرسانی: 21 مرداد 1401 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2233

به "تنها با این 11 جمله با تمام مردم جهان ارتباط برقرار کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها با این 11 جمله با تمام مردم جهان ارتباط برقرار کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید