حضور مهدی طارمی در کنفرانس خبری لیگ قهرمانان اروپا؛ حمایت مربی پورتو از مهاجم ایرانی

به گزارش سافاری رو، خبرگزاری خبرنگاران- تیم های پورتو و یوونتوس در حالی باید فردا شب به مصاف هم بروند که مهدی طارمی، مهاجم ایرانی این تیم در کنفرانس خبری پیش از ملاقات برابر یوونتوس به همراه کونسیسائو شرکت کرد.

حضور مهدی طارمی در کنفرانس خبری لیگ قهرمانان اروپا؛ حمایت مربی پورتو از مهاجم ایرانی

با ما سفر کنید و با تور اروپا زمستانی از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، مهدی طارمی خوشبین است پورتو فردا شب در زمین یوونتوس نتیجه ای خوب کسب نموده و راهی دور بعد لیگ قهرمانان گردد. پورتو فردا یکی از حساس ترین بازی های چند سال اخیر خود را پیش رو دارد. مهدی طارمی و یارانش که بازی رفت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان را سه هفته پیش 2-1 از یوونتوس بردند، فردا شب در آلیاناس تورین میهمان بیانکونری هستند و با یک تساوی نیز راهی یک چهارم نهایی خواهند شد.

قطعا اگر گل فدریکو کیه زا در دقایق پایانی نبود، پورتو فردا با خیالی آسوده تر برابر رقیب عظیم خود به میدان می رفت. چشم امید پورتو و طرفدارانش در بازی فردا به مهدی طارمی است تا بلکه او با گلزنی به یووه بتواند راستا صعود را هموار کند هرچند که کار دشواری خواهد بود. طارمی در بازی رفت زننده گل اول تیمش بود.

ستاره ایرانی امروز نماینده بازیکنان در نشست خبری بود و جوابگوی سوالات خبرنگاران شد. تیم شما در بازی رفت با یک گل اختلاف بازی را برنده شد. عظیمترین چالش شما در بازی برگشت برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی چیست؟

سلام به همه. بازی مهمی داریم چرا که یوونتوس تیم عظیمی است و البته پورتو هم تیم عظیمی است. مسئله مهم برای ما این است که تمام 90 دقیقه تمرکزمان را حفظ کنیم و بر روی بازی تمرکز کنیم. برنامه های خوبی برای این بازی داریم و تمام کوششمان را برای پورتو انجام می دهیم.

این مسئله که یوونتوس به گلزنی احتیاج دارد، نکته مثبتی برای مهاجمان پورتو محسوب می گردد؟

هر بازی با سایر ملاقاتها متفاوت است و فرقی ندارد که قبلا چه اتفاقی اتفاق افتاده و ما تمام کوششمان را برای کسب پیروزی انجام می دهیم. ما باید ابتدا در این بازی به پیروزی برسیم و در ادامه ببینیم چه اتفاقی رخ می دهد.

تقریبا شما هر سه روز یکبار به میدان می روید. فکر می کنید آیا شرایط فیزیکی دلیل نتایج اخیر پورتو بوده و این مسئله بر روی بازی فردا تأثیرگذار خواهد بود یا خیر؟

ما باشگاه عظیمی هستیم و این شرایط برای یک باشگاه عظیم طبیعی است. ما از ابتدای فصل این شرایط را داشتیم و برای این بازی نیز انگیزه های زیادی داریم. همانطور که گفتم ما تمام کوششمان را می کنیم و قصد داریم بخاطر پرتغال به پیروزی برسیم. در حال حاضر نتیجه ملاقات پورتو تنها برای طرفداران این تیم مهم نیست بلکه برای تمام پرتغال اهمیت دارد و ما برای اینکه بتوانیم به مرحله بعد صعود کنیم، باید تا دقیقه 90 تمرکزمان را حفظ کنیم.

نسبت به ابتدای فصل و در ماه های اخیر تغییر نموده ای؟

این مسئله طبیعی است و وقتی که بازیکنی به یک باشگاه عظیم می پیوندد، برای تطبیق پیدا کردن با شرایط آن باشگاه، کادرفنی و تیم احتیاج به زمان دارد. از نظر من این مسئله مربوط به گذشته است و نگاه من به آینده است و می خواهم در بازی هایی که در پیش رو داریم، بهترین عملکرد را داشته باشم.

پورتو با کسب نتیجه تساوی بدون گل نیز به مرحله بعد صعود می نماید. اما بازی کردن برای تساوی بدون گل خیلی خطرناک است. فکر میکنی که پورتو می تواند به مرحله بعد صعود کند؟

ما برای کسب پیروزی به زمین مسابقه می رویم و نه برای کسب تساوی و یا شکست. اگر بخواهیم اینگونه فکر کنیم، از قبل ذهنیتمان را کشته ایم. ما تمام کوششمان را خواهیم کرد و باید منتظر بمانیم و ببینیم چه اتفاقی درون زمین رخ می دهد.

* تا دو سال پیش در فوتبال ایران حضور داشتی ولی الآن در لیگ قهرمانان اروپا بازی می کنی. به عنوان یک طرفدار در آن موقع چه احساسی نسبت به این رقابت ها داشتی؟

لیگ قهرمانان اروپا رقابت های خیلی عظیم و مهمی است. نه فقط من بلکه تمام هر بازیکنی در دنیا علاقه دارد در این رقابت ها حضور داشته باشد. صحبت کردن درباره گذشته خیلی برای من جالب نیست. من به آینده نگاه میکنم. به فردا، فردا و فردای دیگر و تا انتهای فصل. بازی کردن مقابل یوونتوس برای من خیلی هیجان انگیز است البته اگر مقابل این تیم بازی کنم (باخنده).

آیا باید انتظار داشته باشیم که تو فردا گلزنی کنی؟

من می خواهم تمام کوششم را برای تیم انجام بدهم و تفاوتی ندارد که من گل بزنم یا خیر. این مسئله در خصوص تمامی بازی ها صدق می نماید و من تمام کوششم را برای تیم انجام می دهم. شاید پیروز به گلزنی بشوم و شاید هم نه اما در هر حال خوشحالم که بتوانم به تیم یاری کنم.

مهدی طارمی این روزها فاصله زیادی با آن مهدی طارمی که می شناختیم دارد. پخته تر شده و حالا دیگر آن پسر بچه بوشهری مستعد نیست، حالا یک ستاره در عرصه بین المللی است.

هرچند مهدی طارمی فصل بی نظیری را پشت سر گذاشته ولی در ملاقات حساس این تیم مقابل اسپورتینگ لیسبون یک موقعیت صد در صد گلزنی را از دست داد و این موضوع باعث شد بسیاری از طرفداران اسپورتینگ لیسبون او را مسخره نمایند. به نظر می رسد کونسیسائو که به خوبی از کیفیت بالای مهدی طارمی مطلع است، سعی کرد با بردن او به کنفرانس حساس ترین مسابقه فصل پورتویی ها به نوعی به او روحیه بدهد تا باز هم طارمی مثل بازی رفت برای تیم او گلزنی کند.

مهدی طارمی فصل فوق العاده ای را سپری می نماید و البته باشگاه پورتو هم در این زمینه برای مهاجم ایرانی تیمش کم نگذاشته است. نگاهی به مانورهای تبلیغاتی اخیر باشگاه پورتو نشان می دهد این باشگاه پرتغالی حساب ویژه ای روی مهدی طارمی باز نموده است.

شنیده می گردد پورتویی ها برای به دست آوردن بازار آسیایی و به خصوص بولد شدن بیشتر در فضای مجازی که ایرانی ها حضور فعالی دارند، دست به این کار زدند و به نوعی روی طارمی به شکل دیگر هم سرمایه گذاری نموده اند. مهدی طارمی حالا پس از سردار آزمون که در کنفرانس خبری پیش از ملاقات زنیت و دورتموند شرکت نموده بود، به دومین ایرانی تبدیل شد که در کنفرانس خبری لیگ قهرمانان اروپا شرکت می نماید.

این موضوع فقط برای باشگاه پورتو خوب نیست و می تواند زندگی فوتبالی مهدی طارمی را هم تحت تاثیر قرار دهد. بارها شنیدیم می گویند فلان ستاره آندر ریتد است، چرا؟ چون رسانه ها به اندازه کافی به آن بازیکن نمی پردازند یا باشگاه کارهای تبلیغاتی زیادی روی آن انجام نمی دهد.

شما برای تبدیل شدن به یک ستاره به همه چیز احتیاج دارید؛ کوشش، پشت کار، عملکرد درخشان، رسانه ها، تبلیغات و...

مرزی بین یک بازیکن مستعد و ستاره بودن است که طارمی حالا آن را پشت سر گذاشته است.

مهدی طارمی به کنفرانس خبری معتبرترین رقابت باشگاهی دنیا پیش از ملاقات برابر یوونتوسی می رود که در بازی رفت به آن گل زده است. این موضوع برای طارمی بازتاب زیادی دارد و باعث می گردد نام او بیش از پیش بر سر زبان ها بیفتد و حتی مهدی قادر باشد مثل تمام ستاره های دیگر دنیای فوتبال برای خود اسپانسر شخصی بگیرد و علاوه بر حقوقی که از باشگاه پورتو دریافت می نماید، درآمد شخصی دیگری هم داشته باشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1631

به "حضور مهدی طارمی در کنفرانس خبری لیگ قهرمانان اروپا؛ حمایت مربی پورتو از مهاجم ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور مهدی طارمی در کنفرانس خبری لیگ قهرمانان اروپا؛ حمایت مربی پورتو از مهاجم ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید