حمله پهپادی نیرو های یمنی علیه ائتلاف سعودی

به گزارش سافاری رو، سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی از شلیک شدن حداقل یک فروند پهپاد انفجاری به وسیله نیرو های یمن به سمت جنوب عربستان سعودی اطلاع داد.

حمله پهپادی نیرو های یمنی علیه ائتلاف سعودی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه های عربی بامداد پنجشنبه از عملیات پهپادی نیرو های مسلح یمن علیه ائتلاف متجاوز سعودی خبر دادند.

شبکه العربیه در گزارشی به نقل از سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی نوشت یک فروند پهپاد انفجاری به وسیله نیرو های یمن از مبدأ فرودگاه صنعاء به سمت عربستان سعودی شلیک شده است.

ائتلاف سعودی البته به روال ادعا های دروغین همیشگی، مدعی شد که این پهپاد ها را پیش از برخورد به زمین رهگیری نموده است.

به نوشته شبکه الجزیره، سخنگوی این ائتلاف در ادامه ادعاهایش اضافه کرد: ما اقدامات لازم برای حفاظت از خود مطابق با قوانین بین المللی را انجام می دهیم.

دقایقی قبل ائتلاف سعودی خبر داده بود که فعالیت هایی را که نشان دهنده شلیک پهپاد از صنعاء، مرکز یمن است، رصد نموده است.

جنگ علیه یمن را رژیم های سعودی و اماراتی با حمایت مستقیم آمریکا از فروردین 1394 شروع نموده اند و هدف آن را بازگرداندن رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن به قدرت اعلام کردندشروع کرد، ولی پیروز نشده است به اهداف خود دست پیدا کند.

روز گذشته بود که ائتلاف سعودی در پی کشته شدن یک فرمانده تکفیری تحت حمایت آن در استان شبوه یمن، یک اتوبوس حامل شهروندان یمنی را در شهر بیحان این استان هدف گرفت که به کشته شدن پنج شهروند یمنی منجر شد.

پیروزیت های میدانی نیرو های مقاومت یمن طی روز های اخیر در حالی است که نیرو های وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی به طور عمده به حملات هوایی جنگنده های سعودی دلخوش نموده و کوشش دارد با استفاده از رجحان هوایی پیشروی نیرو های دولت صنعاء را آهسته کند، به طوریکه استان مأرب یمن این روز ها شاهد بیشترین تعداد حملات هوایی در مقایسه با چند ماه پیش است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 2092

به "حمله پهپادی نیرو های یمنی علیه ائتلاف سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله پهپادی نیرو های یمنی علیه ائتلاف سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید