خبرنگاران بارندگی و کاهش دما در گیلان

به گزارش سافاری رو، رشت - خبرنگاران - سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: از روز دوشنبه با نفوذ توده هوای ناپایدار به منطقه شاهد کاهش دما، وزش باد، بارندگی، رعد و برق و احتمال تگرگ تا سه شنبه در استان خواهیم بود.

خبرنگاران بارندگی و کاهش دما در گیلان

شبنم هادی نژاد عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی غالباً پایدار برای امروز در استان است.

وی گفت: با شکل گیری ناپایداری های موقتی به ویژه از بعد از ظهر و شب در برخی نقاط افزایش ابر، رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست اما از روز دوشنبه با استقرار توده هوای ناپایدار این شرایط تغییر می نماید.

وی ادامه داد: از روز چهارشنبه تا خاتمه هفته نیز گاهی در برخی نقاط رگبار، احتمال رعد و برق خواهیم داشت.

وی احتمال بالا آمدن رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل ها، رانش، لغزش و احتمال صاعقه و آسیب به مزارع برنج را از جمله مخاطرات ناشی از فعالیت این سامانه جوی بیان کرد.

هادی نژاد بیشینه و کمینه دمای استان را طی شبانه روز گذشته به ترتیب مربوط به منجیل با 36 درجه و ماسوله با 17 درجه سانتی گراد بیان کرد.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان توضیح داد: طی شبانه روز گذشته دمای رشت نیز بین 23 تا 33 درجه سانتی گراد نوسان داشته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1261

به "خبرنگاران بارندگی و کاهش دما در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بارندگی و کاهش دما در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید