خبرنگاران برنامه ریزی برای رشد 40 درصدی جلب مشارکت خیران مدرسه در کشور

به گزارش سافاری رو، اهواز - خبرنگاران - معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس گفت: رشد 40 درصدی یاری خیران در ساخت و تجهیز مدارس کشور در اولویت برنامه های این سازمان در سال جدید است.

خبرنگاران برنامه ریزی برای رشد 40 درصدی جلب مشارکت خیران مدرسه در کشور

به گزارش خبرنگاران مهراله رخشانی مهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اهواز که به صورت ویدیو کنفرانس در محل اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس خوزستان برگزار گردید بیان نمود: مقرر شده که میزان تعهدات خیران در کشور نسبت به پارسال 1.4 برابر افزایش یابد.

وی گفت: پارسال خیران در سطح کشور 15 هزار میلیارد ریال برای ساخت و تعمیر مدارس یاری کردند که امید است سال جاری با یاری رسانه ها و ترویج فرهنگ به بحث مدرسه سازی این میزان افزایش یابد.

رییس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس ادامه داد: خیران خوزستان پارسال یک هزار و 110 میلیارد ریال برای ساخت و تعمیر مدارس یاری کردند که این رقم سال جاری باید به یک هزار و 600 میلیارد ریال افزایش یابد.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت رسانه ها و فرهنگ سازی در جلب توجه خیران به امر مدرسه سازی استفاده گردد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: از دیگر برنامه های این سازمان در جلب مشارکت هر چه بیشتر خیران در امر مدرسه سازی در خوزستان برگزاری همایش برای خوزستانی های مقیم استان تهران در یاری به ساخت مدرسه در استان است.

وی گفت: بسته تحول مشارکت های مردمی در امر مدرسه سازی که شامل برنامه ها و راهکارهای ترویج فرهنگ مدرسه سازی وجلب مشارکت های مردمی است به وزیر آموزش و پرورش تحویل داده شده است.

فعال شدن 90 درصد پروژه های نیمه تمام در پارسال

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان نمود: 90 درصد پروژه های نیمه تمام این سازمان در بحث ساخت و تعمیر مدارس که در سال های گذشته به دلایلی متوقف شده بودندپارسال فعال شدند و اکنون پیشرفت چشمگیری دارند.

رخشانی مهر بیان نمود: در سال 98 اتفاق خوبی در خوزستان رخ داد و اداره کل نوسازی این استان یک هزار و 331 کلاس درس را تحویل آموزش و پرورش داد که در کشور این رقم یک رکورد است.

رییس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس ادامه داد: در فروردین پارسال با وقوع سیل در سه استان گلستان، لرستان و خوزستان شرایط خاصی برای آموزش و پرورش این مناطق ایجاد شد و تعدادی از مدارس این استان ها بر اثر سیل دچار آسیب شدند که با کوشش خیران و ادارات نوسازی مدارس این مناطق تعداد زیادی از مدارس آسیب دیده از سیل بازسازی شدند.

یاری 2 هزار و 100 میلیارد ریالی خیران به سه استان سیل زده

رخشانی مهر بیان نمود: خیران 2 هزار و 100 میلیارد ریال برای بازسازی و تعمیر مدارس سیل زده سه استان خوزستان، گلستان و لرستان یاری کردند که سهم قابل توجهی از این میزان یاری به خوزستان اختصاص یافت.

وی گفت: خوشبختانه حضور خیران در خوزستان بسیار چشمگیر است. در سال 97 تعداد خیران مدرسه ساز خوزستان 200 نفر بود که پارسال به 350 نفر افزایش یافت.

رخشانی مهر ادامه داد: شرکت نفت نیز 500 میلیارد ریال برای ساخت مدارس مناطق سیل زده اختصاص داد.

جمع آوری کلاس های کانکسی در خوزستان

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان نمود: 311 کلاس کانکسی در خوزستان شناسایی شد که در 2 سال اخیر با کوشش خیران و اداره کل نوسازی مدارس خوزستان با ساخت کلاس های ساختمانی برچیده شدند.

وی گفت: برچیدن کلاس های کانکسی را نمی توان برای کل کشور اجرا کرد و باید با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی هر منطقه برای برچیدن این کلاس ها تصمیم گیری گردد.

رییس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس ادامه داد: در مناطق عشایری می توان از کلاس کانکسی استفاده کرد و یا در شرایط بحرانی باید از کلاس کانکسی استفاده گردد.

چهاردرصد کلاس های درس کشور بخاری نفتی دارند

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تنها چهار درصد کلاس های درس کشور از بخاری نفتی استفاده می نمایند ادامه داد: 570 هزار کلاس درس در کشور وجود دارد که 24 هزار کلاس از بخاری نفتی استفاده می گردد.

رییس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس بیان نمود: پارسال 50 هزار سیستم گرمایشی غیراستاندارد در مدارس کشور جمع آوری شد و 25 هزار مدرسه که دارای علمک گاز داشتند به بخاری تجهیز شدند.

رخشانی مهر اضافه کرد: مقرر شده سال جاری 100 هزار کلاس درس در کشور به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شوند.

خسارت 600 میلیارد ریالی به مدارس مسجدسلیمان بر اثر زلزله

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در زلزله تیر پارسال مسجدسلیمان، به 60 مدرسه 600 میلیارد ریال خسارت وارد شد که 40 مدرسه از این تعداد تعمیر و بازسازی شدند.

وی گفت: چهار پروژه مدرسه سازی با 24 کلاس درس در مسجدسلیمان همزمان با ساخت این مدارس در دست ساخت هستند.

تفاهم نامه سازمان نوسازی با استانداری خوزستان باید در کشور الگو گردد

رییس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس ادامه داد: تفاهم نامه ای بین سازمان نوسازی مدارس کشور و استانداری خوزستان در چند روز گذشته برای تهیه 10 هزار کولر گازی و 2 هزار آبسردکن و جمع آوری مدارس سنگی در باغملک و ایذه منعقد شد.

وی گفت: هزینه این پروژه ها به صورت 50 درصد از سوی استانداری خوزستان و این سازمان تامین می گردد و باید این تفاهم نامه در کل کشور به عنوان یک الگو استفاده گردد.

احتیاج 30درصد مدارس کشور به مقاوم سازی

رخشانی مهر بیان نمود: 30 درصد مدارس کشور احتیاج به مقاوم سازی و بازسازی دارند که از این میزان 18 درصد احتیاج به مقاوم سازی و 12 درصد احتیاج به تخریب و ساخت مجدد دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در خوزستان 10 هزار کلاس درس احتیاج به بازسازی و تخریب دارند که برنامه ریزی برای این کار انجام گرفته است.

ساخت 14 هزار کلاس درس در کشور در سال 98

وی ادامه داد: پارسال 14 هزار کلاس درس در کشور ساخته و تحویل آموزش و پرورش داده شد که نسبت به سال پیش از آن، 40 درصد رشد دارد.

وی گفت: مقرر شده که در سال 99 بالغ بر 15 هزار کلاس درس در کشور ساخته و تحویل آموزش و پرورش گردد.

رخشانی مهر بیان نمود: پارسال در خوزستان یک هزار و 331 کلاس درس با 2 هزار و 320 میلیارد ریال ساخته شد.

رییس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس اضافه کرد: پارسال یک هزار و 140 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات به خوزستان اختصاص یافت و 25 درصد تجهیزات خریداری شده برای مدارس کل کشور در خوزستان انجام گرفت.

این نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس بود در محل اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس خوزستان برگزار گردید.

جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و 200 هزار نفر است که در 6 هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1047

به "خبرنگاران برنامه ریزی برای رشد 40 درصدی جلب مشارکت خیران مدرسه در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برنامه ریزی برای رشد 40 درصدی جلب مشارکت خیران مدرسه در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید