خبرنگاران فیفا با یاری یک و نیم میلیارد دلاری به اعضا موافقت کرد

به گزارش سافاری رو، تهران-خبرنگاران- رییس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) پنجشنبه شب گفت که این سازمان با اجماع با طرح یاری به اعضا به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون دلار موافقت نموده است.

خبرنگاران فیفا با یاری یک و نیم میلیارد دلاری به اعضا موافقت کرد

به گزارش شبکه خبری یورونیوز جیانی اینفانتینو رییس فیفا پس از جلسه شورای فدراسیون دنیای فوتبال اضافه کرد که این سازمان نظارت بسیار جدی برای استفاده از این یاری ها را به کار خواهد گرفت.

وی با بیان این که پیش پرداخت 150 میلیون دلاری یاری به فدراسیون ها در ماه آوریل (فروردین/ اردیبهشت) اعلام شد اضافه کرد: صندوقی به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون دلار (یک میلیارد و 320 میلیون یورو) برای یاری به اعضا به خاطر شیوع ویروس کرونا اختصاص یافته است که این طرح به صورت یاری هزینه و اعطای وام خواهد بود.

اینفانتینو پیشتر در پیامی که به وسیله فیدیو کنفرانس به فدراسیون های فوتبال ارسال شد، اعلام نموده بود، فیفا در حال آنالیز یک طرح برای اعطای یاری اقتصادی برای خانواده فوتبال است.

طرح یاری اقتصادی فیفا با هدف ایجاد سازوکاری مبتنی بر نیازهای طرف های ذینفع صورت می گیرد از جمله فوتبال بانوان را نیز در بر خواهد گرفت ، همچنان که این طرح باید به صورت مدرن، مؤثر و شفاف با قواعد و ضوابط محکم عمل کند.

فیفا اواخر آوریل (اوایل اردیبهشت) 150 میلیون دلار به فدراسیون های ملی پرداخت کرد که عبارت بود از پیش پرداخت های فصل 2019-2020 که به صورت زودهنگام برای مقابله با پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا اختصاص یافته بود.

فیفا 150 میلیون دلار به فدراسیون های ملی اواخر آوریل پرداخت کرد که عبارت بود از پیش پرداخت های فصل 2019-2020 که برای مقابله با پیامدهای بحران کرونا اختصاص گرفته بود.

ویروس کرونا باعث شده تا تمام لیگ های دنیا و مسابقات بین المللی به حالت تعلیق دربیاید. همین نیز باعث ایجاد بحران اقتصادی شدید در میان باشگاه ها و نهادهای ورزشی شده است.

شیوع بیماری منجر به فلج شدن مسابقات فوتبال در سراسر دنیا شده است، هرچند بعضی از رویدادهای فوتبالی به تدریج از سر گرفته شدند و فعالیت خود را شروع کردند، اما یورو 2020 و کوپا آمریکا که قرار بود، تابستان سال جاری برگزار گردید، به خاطر شیوع کرونا به سال آینده موکول شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1207

به "خبرنگاران فیفا با یاری یک و نیم میلیارد دلاری به اعضا موافقت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فیفا با یاری یک و نیم میلیارد دلاری به اعضا موافقت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید