خبرنگاران 158 پروانه کسب در قشم صادر شد

به گزارش سافاری رو، قشم- خبرنگاران- مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از ابتدای سال جاری تا انتها دی ماه 158 پروانه کسب صادر و 112 فقره باطل شده است.

خبرنگاران 158 پروانه کسب در قشم صادر شد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

هرمز امیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: 865 مراجعه برای دریافت خدمات پروانه کسب ثبت شده است که از این تعداد، 468 فقره درخواست تمدید پروانه کسب و 57 فقره تقاضای جابجایی داشتند.

وی ادامه داد: در این مدت همچنین 10 تقاضای تغییر شغل، 29 تقاضای دریافت کارت مباشرت در این اداره به ثبت رسیده است.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم از اجباری شدن دوره های آموزشی برای اصناف اطلاع داد و توضیح داد: از این پس تمامی فعالان صنفی و تجاری منطقه آزاد قشم برای اخذ و تمدید مجوز فعالیت ملزم به گذراندن دوره های اصناف هستند.

وی اظهار کرد: این دوره ها در چهار جلسه به مدت 6 ساعت و به صورت مستمر و در روزهای چهارشنبه در مرکز بین المللی رشد برگزار می گردد.

امیری افزود: آشنایی اصناف با قوانین و مقررات، ارتباط با مشتری، فقه اسلامی بازار، قوانین انتظامی ، قوانین و مقررات مالیاتی، قوانین مناطق آزاد و تجاری و بهداشت محیط سرفصل های این دوره آموزشی هستند.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و 500 کیلومتر در سال های 1369 و 1370 با تصمیم دولت به 2 بخش منطقه آزاد با مساحت 300 کیلومتر و منطقه ویژه مالی با مساحت یکهزار و 200 کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هنگام و لارک با 150 هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول 150 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر در آب های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1595

به "خبرنگاران 158 پروانه کسب در قشم صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 158 پروانه کسب در قشم صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید