خبر خوب برای اینترنت، پوشش پایدار استارلینک تا سه ماه دیگر

به گزارش سافاری رو، مدیر ارشد اجرایی و رئیس هیات مدیره اسپیس ایکس وعده داد اینترنت ماهواره ای استارلینک تا سه ماه دیگر پوشش پایدار در سراسر دنیا داشته باشد.

خبر خوب برای اینترنت، پوشش پایدار استارلینک تا سه ماه دیگر

پیش بینی می گردد که اینترنت ماهواره ای استارلینک که از سوی طرح اسپیس ایکس ایلان ماسک راهنمایی می گردد تا ماه سپتامبر (شهریور-مهر) بتواند پوشش جهانی پایدار داشته باشد اما پس از آن احتیاج به تاییدیه های نظارتی خواهد داشت.

جووانی شاتول، مدیر ارشد اجرایی و رئیس هیات مدیره اسپیس ایکس در یک کنفرانس فناوری گفت: ما با موفقیت 1800 ماهواره مستقر نموده ایم و زمانیکه همه این ماهواره ها به مدار عملیاتی خود برسند پوشش جهانی پایدار خواهیم داشت که احتمالا در بازه زمانی ماه سپتامبر خواهد بود.

با این حال وی تاکید نمود: پس از آن ما وارد فرایند وضع مقررات خواهیم شد که باید به هر کشور مراجعه کنیم و برای ارائه خدمات مخابراتی تاییدیه بگیریم.

شاتول گفت، استارلینک میخواهد 12 هزار ماهواره با هزینه تقریبی 10 میلیارد دلار مستقر کند و در حال حاضر خدمات بتا را در 11 کشور ارائه می دهد.

ایلان ماسک در ماه مه گذشته گفته بود که بیش از 500 هزار درخواست پیش خرید برای استفاده از خدمات اینترنتی خود دریافت نموده اند و پیش بینی می نمایند که مسئله ای در تامین تقاضاها وجود نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس در ماه مارس گذشته هم در پاسخ به یک کاربر ایرانی در توییتر درباره اینترنت ماهوراه ای و امکان دسترسی ایرانیان به آن گفت که تا جایی که بتواند حمایت می نماید. این کاربر تاکید نموده بود که امکان دارد دسترسی ایرانیان به اینترنت جهانی به زودی قطع گردد.

اینترنت ماهواره ای استارلینک یک شبکه اینترنت جهانی است و برای سرویس دهی به هیچ منطقه جغرافیایی خاصی محدود نمی گردد. به یاری این سیستم نو، سرعت انتقال داده ها بین 50 تا 150 مگابیت در ثانیه خواهد بود و زمان تاخیر برای دریافت پاسخ ها هم به حدود 20 تا 40 میلی ثانیه می رسد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1858

به "خبر خوب برای اینترنت، پوشش پایدار استارلینک تا سه ماه دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر خوب برای اینترنت، پوشش پایدار استارلینک تا سه ماه دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید