خدمات رسانی اردوی تابستانه گروه جهادی راهیان شهادت ، از ساخت دو مدرسه تا شیعه شدن زنان در استان سیستان و بلوچستان

به گزارش سافاری رو، مسئول گروه جهادی راهیان شهادت گفت: در اردوی اخیر این گروه جهادی در استان سیستان و بلوچستان دو مدرسه احداث شد.

خدمات رسانی اردوی تابستانه گروه جهادی راهیان شهادت ، از ساخت دو مدرسه تا شیعه شدن زنان در استان سیستان و بلوچستان

مصطفی عظیمی، مسئول گروه جهادی راهیان شهادت در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، گفت: در این دوره جهادی با حضور 12 روزه در بخش جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان و در محرومترین نقطه کشور فعالیت های عمرانی از قبیل اجرای دو مدرسه اصولی و استاندارد یکی در منطقه چگردک با شش کلاس درس و یکی در روستای حسین اباد دلگان با چهار کلاس درس و مجموعا با زیر بنای 600 متر مربع را با پیشرفت فیزیکی 40 درصد انجام گرفت همچنین مدرسه 3 کلاسه روستای گلنبات بخش جلگه چاه هاشم را ترمیم و بازسازی شد.

وی اضافه نمود از دیگر فعالیت های عمرانی گروه جهادی راهیان شهادت ساخت دو باب سرویس بهداشتی برای مسجد حضرت ابوالفضل (ع) چگردک و یاری به ساخت یک باب منزل مسکونی برای خانواده نیازمند و بی سرپرست از جمله فعالیت های عمرانی در این دوره جهادی بود.

مصطفی عظیمی ادامه داد: گروه جهادی راهیان شهادت در بخش بانوان فعالیت های فرهنگی وهنری اعم از کار با کودک اموزش دروس درسی اموزش احکام و اخلاق اسلامی و اموزش میائل پزشکی ویژه بانوان و... و همچنین در حوزه اشتغالزایی با اموزش تخصص هایی از قبیل شبه قالی، نمد دوزی و خیاطی با توانمند کردن بانوان روستا های باغباغون و چگردک این بانوان مستعد و خود ساخته را به بازار کار متصل و نزدیکتر کردند همچنین بانوان گروه جهادی راهیان شهادت با نقش تسحیل گری در زمینه تخصصی سوزن دوزی خود بانوان روستایی که سرپرست خانواده هستند محصولات صنایع دستی این بانوان را با حذف دلال به دست خریدار واقعی خواهند رساند.

عظیمی اضافه نمود: بانوان گروه جهادی راهیان شهادت با تبیین مسائل اسلامی و اموزش اسلام ناب محمدی به روستاییان در ظرف مدت کوتاه 12 روز دو تن از بانوان اهل سنت این روستا ها با تعالیم معارف حقیقی اسلام به جمع شیعیان امیر المومنین علی (ع) پیوستند.

مصطفی عظیمی توضیح داد: گروه جهادی راهیان شهادت در این دوره جهادی با طرح روستا هیئتی در هر شب با حضور جهادگران در یک روستا مراسم هیئت عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) را با رعایت پرتکل های بهداشتی و اطعام کل این روستا ها مجموعا بیش از پنج هزار غذا به زنده نگه داشتن این عزاداری پرداخت.

مسئول گروه جهادی راهبان شهادت خاطر نشان شد کارگروه رسیگی به امور بچه ها و دانش اموزان گروه جهادی راهیان شهادت با توزیع بیش از 400 پک لوازم التحریر و ده ها جفت کفش سال تحصیلی زیباتری را برای دانش اموزان محروم و نیازمند روستا های جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان رقم زده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1359

به "خدمات رسانی اردوی تابستانه گروه جهادی راهیان شهادت ، از ساخت دو مدرسه تا شیعه شدن زنان در استان سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدمات رسانی اردوی تابستانه گروه جهادی راهیان شهادت ، از ساخت دو مدرسه تا شیعه شدن زنان در استان سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید