خطر ریزش کلیساهای تاریخی ایتالیا

به گزارش سافاری رو، محققان با یاری نقشه و تصاویر ماهواره ای که برای اندازه گیری تغییرات سطح زمین در گذر زمان مورد استفاده قرار می گیرد دریافتند 9 کلیسای تاریخی شهر ناپل که بر روی قنات ساخته شده اند، با خطر بسیار بالای ریزش ناگهانی روبرو هستند. به گفته محققان، این 9 ساختمان نیازمند رسیدگی فوری هستند.

خطر ریزش کلیساهای تاریخی ایتالیا

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

محققان در شهر ناپل مجموعه ای از کلیساها و مکان های مذهبی تاریخی را شناسایی کردند که با خطر فرونشست زمین روبرو هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آرت نیوزپیپر، بر اساس تحقیق جدیدی که نتایج آن در ژورنال کالچرال هریتیج منتشر شده است، بسیاری از کلیساهای تاریخی در شهر ناپل واقع در ایتالیا با خطر ریزش روبرو هستند.

محققان با یاری نقشه و تصاویر ماهواره ای که برای اندازه گیری تغییرات سطح زمین در گذر زمان مورد استفاده قرار می گیرد دریافتند 9 کلیسای تاریخی شهر ناپل که بر روی قنات ساخته شده اند، با خطر بسیار بالای ریزش ناگهانی روبرو هستند. به گفته محققان، این 9 ساختمان نیازمند رسیدگی فوری هستند.

همچنین 57 بنای تاریخی و مذهبی دیگر در همین شهر به عنوان بناهایی با خطر ریزش در آینده شناسایی شده اند.

به گفته کارشناسان، کلیسای دی سن فرانچسکو دی پائولو که در نزدیکی میدان اصلی ناپل واقع شده است و از مهم ترین مقصدهای گردشگری این شهر محسوب می گردد از جمله 9 بنای نیازمند رسیدگی فوری است.

مرکز تاریخی ناپل که از سال 1995 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته، بیش از 500 بنای مذهبی را در برگرفته است که در طول قرن های اخیر و بر اساس سبک های معماری مختلف ساخته شده اند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 1366

به "خطر ریزش کلیساهای تاریخی ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر ریزش کلیساهای تاریخی ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید