راهنمای خرید از بازارهای روی آب در بانکوک

به گزارش سافاری رو، بازارهای شناور تایلندی

در سرتاسر تایلند، کشور لبخندها با جاذبه ها و فعالیت های شگفت انگیزی روبرو می شوید که برای روزها شما را سرگرم می نمایند. یکی از این جاذبه های جالب بازارهای شناور روی آب در تایلند به خصوص شهرهای بانکوک است که معروف ترین آن در هشتاد کیلومتری جنوب غربی بانکوک روی یک کانال آبی قرار گرفته است. بازارهای شلوغ و محلی که با ورود به آنها برای چند دقیقه مبهوت فضا با تلفیقی از رنگ ها، قایق ها و فروشنده ها می شوید. در این بازارها روزانه فروشنده ها که اکثرا زنان محلی هستند اجناس متنوعی را به صورت سنتی به فروش می رسانند، از صنایع دستی و بومی مردم کشور تایلند گرفته تا انواع خوراکی های خوشمزه بومی، محصولات گیاهی، سبزی و میوه های استوایی…

راهنمای خرید از بازارهای روی آب در بانکوک

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

با خبرنگاران همراه باشید تا در ادامه به هدایت برای خرید از این بازارها بپردازیم.

چیزی که اینجا را در نگاه گردشگران جالب و متمایز نموده خرید و فروش این اجناس روی قایق های کوچک شناور بر آب است. راه های آبی اینجا به همراه قایق های کوچک گردشگران را به یاد ونیز می اندازد، به همین دلیل برخی به این بازارها ونیز شرق می گویند. فروشنده ها از صبح زود تا حوالی ظهر به این بازارها می آیند و شما می توانید به عکاسی از آنها و خرید سوغاتی های متنوع بپرازید. گرچه ما توصیه می کنیم در ساعات اولیه صبح به گشت وگذار در اینجا بروید. می توانید با کرایه قایق در این بازارها زندگی سنتی و محلی تایلندی ها را از نزدیک لمس کنید. بازارهایی که یاری بزرگی به رشد مالی مردم محلی و رشد گردشگری در این کشور نموده است.

تا به اینجا با بازارهای شناور تایلند آشنا شدید. بگذارید کمی از نحوه خرید برایتان بگوئیم. از آنجائیکه اکثر فروشنده ها در اینجا محلی بوده و بسیاری از کالاهایی که به فروش می رسانند محصولات خودشان است قیمت ها بسیار مناسب است. از این قایق ها می توانید دستمال سر، لباس، کلاه های مخصوص تایلندی، ابریشم تایلند، کارت پستال با مناظر تایلند، نقاشی و انواع متنوعی از میوه های استوایی خریداری کنید. برخی قایق ها نیز یک آشپرخانه کوچک و سنتی هستند که به پخت غذاهای محلی و تایلندی می پردازند و به گردشگران می فروشند. اگر گذرتان به این بازار افتاد ما سالاد پاپایا و نودل با طعم های مختلف را پیشنهاد می کنیم.

در ادامه به معرفی مشهورترین بازارهای شناور روی آب در حوالی بانکوک می پردازیم.

1- بازار دامنئون سادوآک Damnoen Saduak

این بازار معروف ترین بازار روی آب در تایلند است که قدمت بسیاری داد. بازاری بزرگ، زنده و رنگارنگ! بازار دامنئون سادواک مسافتی حدود صد کیلومتر با بانکوک فاصله دارد و برای رفتن به آن بایستی صبح خیلی زود بیدار شوید.

2- بازار آمفاوا Amphawa

آمفاوا دومین بازار معروف روی آب در تایلند است که در 90 کیلومتری جنوب غربی بانکوک قرار گرفته است. در اطراف این کانال خانه های کوچک چوبی را خواهید دید. قایق های این بازار انواع مختلفی ساندویچ ها و شیرینی جات را به فروش می رسانند. برای رفتن به این بازار نیازی نیست صبح زود بیدار شوید.

3- بازار تالین چان Taling Chan

این بازار دیدنی تنها 12 کیلومتر از جنوب بانکوک فاصله دارد. بازاری شلوغ و پر از رنگ! حیف است در این بازار دست به دوربین نشوید.

4- بازار خلانگ لات مایوم Khlong Lat Mayom

با قدم زدن در این بازار گردشگران خارجی بسیاری را خواهید دید، بازاری که بسیار نزدیک به شهر بانکوک است. در این بازار نیز انواع متنوعی از اجناس و میوه های خوشمزه به فروش می رسد. از آنجائیکه این بازار به بازار روی آب تالین چان نزدیک است می توانید صبح تان را در هر دوی این بازارها بگذرانید.

منبع: الی گشت
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: safariro.ir شناسه مطلب: 417

به "راهنمای خرید از بازارهای روی آب در بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید از بازارهای روی آب در بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید